اتاق عمل بیمارستان ولیعصر(عج) بافق از امکانات مناسب برخوردار نیست

به گزارش هفته نامه افق کویر، فاطمه دهقان زن ۲۷ ساله بافق در پی تماس تلفنی با دفتر هفته نامه افق کویر گفت: اتاق عمل بیمارستان ولیعصر(عج) بافق از امکانات مناسب برخوردار نیست.
وی درادامه گفت: اگر گذری به اتاق عمل بیمارستان ولیعصر(عج) بافق بزنید، مشاهده خواهید کرد که درب و دیوار آن فاقد امکانات بهداشتی، فرسودگی کاشی ها و سرامیک، کمبود نور و روشنایی، درب های پر سر و صدا و تهویه مناسبی ندارد.
آیا چنین اتاق عملی در شان شهر معدنی بافق می باشد؟

این اتاق عمل ساخت
قدیمی است
شهروندی که حاضر به معرفی خود نشد گفت: مدتی است در حال بنایی کردن می باشند و ساخت آن طول کشیده و هنوز در شرف تعمیر هست. این اتاق عمل، ساخت قدیمی دارد و تازگی مشغول ساخت یک اتاق عمل می باشند.

اتاقی که باید ساخت آن یک هفته تمام شود ۱ ماه طول کشید
اتاق عمل یک سیستم قدیمی است و در سال ۷۰ افتتاح شده، بعد چندین سال، دارند یک اتاق اضافه می کنند و اتاقی که باید ساخت آن در مدت زمان کوتاهی انجام می شد متاسفانه یک ماه طول کشیده است.
خبر نگار هفته نامه افق کویر برای پیگیری این موضوع گزارش تلفنی با «دکتر مجید دانشی» رئیس بیمارستان بافق درباره برخی از مشکلات بیمارستان انجام داد که در ادامه می خوانید:
افق کویر برای وضعیت نامناسب اتاق عمل چه برنامه ای دارید؟
می خواهیم یک اتاق عمل اضافه کنیم و ۲ اتاق عمل داریم، جراح هایمان زیاد هستند؛ سه روز هم پوشش دادیم و اکنون مجبوریم از همین طرف پوشش دهیم. همچنین عمل های حساس را لغو کردیم و از نظر عفونتی که دارند مرتباً ضد عفونی می کنیم تا از نظر عفونت مشکلی نداشته باشند. با این حال عمل هایی که از نظر عفونت خطر بالایی دارد، پزشکان عمل آن بیماران را لغو کرده اند. اتاق عمل جدید سه شنبه به پایان می رسد.

دستگاه CT اسکن خراب نیست
افق کویر برای خرابی دستگاه CT اسکن چه اقدامی شده است؟
دستگاه CT اسکن خراب نیست، بلکه تیوپی دارد که عمرش تمام شده و باید تیوپ جدید جایگزین شود که قیمت آن یک میلیارد تومان است و باید از خارج وارد گردد. قسط اول آن واریز شده و تا ماه آینده وارد و وصل می شود.
افق کویر چرا در بیمارستان بخش کودک مستقل نداریم و کودک و بزرگسال با هم هستند؟
خانم ابراهیمی سرپرست اطفال بیمارستان هستند و ما در حال اضافه کردن ۲ اتاق دیگر به بخش اطفال هستیم و تا۲۰ روز آینده به پایان می رسد. بخش اطفال کم نداریم و بخش آنها جداست؛ گاهی اوقات که تعداد بستری ها زیاد می شود به نوعی از ۲ اتاق که در بخش داخلی است استفاده می کنیم.
ما درحال ساخت ۲ اتاق دیگر هستیم و کاملاً جدا می شود، برخی از بیماری ها مانند آنفولانزا ممکن است در بخش داخلی اتاق بگیرند، ولی اگر بیماری آنفولانزا نباشد و شلوغ نباشد اصلاً اتاق نمی گیرند و در بخش اطفال، بیماران بستری می شوند. ۲ اتاق هم در حال ساخت است تا به بخش اطفال اضافه شود و برای همیشه جدا گردد.

پرستار مرد از پرستار
زن کمتر است
افق کویرپرستار مرد به اندازه کافی نیست چرا؟
در مورد پرستار مرد؛ پذیرش دانشگاه ها به پرستار مرد و زن که دست ما نیست و ما فراخوان زده و استخدام می کنیم ولی در کل پرستار مرد از پرستار زن کمتر است و کم کم به مرور زمان با توجه به پذیرش دانشگاه و این وضع اصلاح می شود. به اندازه کافی پرستار مرد داریم، ولی اگر بیشتر از این بود؛ بهتر می شد.
در بافق پرستار مرد بیکار نداریم. این مشکل ما نیست مشکل این است که در زمان پذیرش دانشجو، متقاضی پرستار مرد کم است.
افق کویر به عنوان حرف پایانی صحبتی دارید؟
دستگاه مامو گرافی کارهای اصلی و مجوزش هم اخذ شده و در دهه فجرافتتاح می شود که برای سرطان پستان با دستگاه مامو گرافی است. زمان زیادی برد و شهرستان نیاز داست و این دستگاه را نداشتیم که به زودی بر طرف می شود. اورژانس مبارکه هم در دهه فجر ساختمان جدیدش افتتاح می شود و در دهه فجر آزمایشگاه مرکزی هم اضافه می گردد.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل