اتومبیل رانی ورزشی برای بانوان علاقمند

به گزارش هفته نامه افق کویر،خبر نگارهفته نامه گفتگویی با دو بانوی بافقی که توانست در مسابقات اتومبیل رانی مقام کشوری کسب کند انجام داد :
افق کویر: مختصری از سوابق ورزشی خود را بفرمایید؟
افسون تیموری، به مدت ۱۰ سال است، که مربی شنا و ناجی باشگاه سنگ آهن می باشد، وی دارای مدرک کارشناس ارشد علوم تربیتی و در حال حاضر نائب رییس هیئت اتومبیل رانی و موتور سواربانوان می باشد.
افق کویر: چگونه شدکه به ورزش اتومبیل رانی علاقمند شدید؟
ازطفولیت علاقه به اتومبیل رانی داشتم و از ۱۲ سالگی پشت فرمان اتومبیل
افق کویر: شما به عنوان اولین زن از بافق جهت شرکت در مسابقات اتومبیل رانی انتخاب شدید، درباره سطح مسابقه توضیح دهید؟
مسابقات از سطح بالایی برخورداربود، از بین ۶۸ نفر شرکت کننده مقام اولی استان یزد را در رشته کنترل و مهارت خودرو(اسلالوم)بدست آوردم. با تمریناتی که داشتم و نیز علاقه، پیگیر این رشته شدم و در مسابقات کشوری که اخیرأ در یزد برگزارشد؛ مقام تک رقمی از بین۶۸ نفر شرکت کننده از کل کشور کسب کردم.
افق کویر: چه برنامه ای هیئت برای آینده این رشته ورزشی در بافق دارد؟
با همکاری و پشتکار، رئیس هیئت آماده سازی میدان (پیست) انجام خواهد شد و تمرینات برای هنر جویان پیگیر می شود. از همین جا فرصت را مغتنم می شمرم و تقاضا دارم که مربیان برتر جهت تخصصی شدن کار اتومبیل رانی دعوت به عمل گردد. زیرا در آینده مسابقات سطح شهرو استان و در نهایت کشوری را در پیش رو داریم .
افق کویر: به عنوان اولین بانوی بافق چه احساسی دارید؟
امیدوارم سایر خانم ها هم بتوانند؛ در این رشته فعالیت کنند و به ان مهارت برسند. همچنین خودشان را بتوانند، در مسابقات نشان بدهند.
افق کویر: آیا در این رشته با محدودیتی رو به رو شدید؟
نه، اصلا، اتفاقا به نظر من یک امتیازی است که خانم ها رانندگی خود را نسبت به آقایان بهتر محک بزنند و پیشرفت کنند.
افق کویر: آیا تاکنون تصادف داشتید؟
نه، فقط یک دفعه وانت باری به سپر ماشینم برخورد کرد، که راننده مقابل متأسفانه با موبایل صحبت می کرد اصلا ماشین من را ندید.
افق کویر: آیا اتومبیل رانی شما تاثیر در رانندگی تان داشته است ؟
بله،مهارت من بیشتر شده است و بهتر اتومبیل را کنترل می کنم .

افق کویر: حرف پایانی ؟
خانواده ها همراهی کنند؛ تا فرزندانشان دراین رشته فعالیت نمایند؛ زیرا جایگاه ارتقاء این شهرستان بسیار زیاد است.و در پا یان از مسئولین هییت تشکر می کنم.
رشته اتومبیل رانی
را ادامه می دهم
و در ادامه خبر نگار هفته نامه افق کویر، مصاحبه ای با” بهاره اسکندری” که مقام ۷ را در مسابقه اتومبیل رانی کسب نموده انجام داد:
افق کویر: مختصری از سوابق ورزشی خود را بفرمایید؟
بهاره اسکندری، دارای سوابق قهرمانی مچ درتیم سفلی و مربی اسکیت هستم و در حال حاضر به مدت ۶ ماه به رشته اتومبیل رانی می پردازم.
افق کویر: چگونه شدکه به ورزش اتومبیل رانی علاقمند شدید؟
چون از دوران طفولیت به اتومیبل رانی علاقه داشتم و اتومبیل می راندم و به علت اینکه یکی از دوستانم این رشته را به من معرفی کردندوچون علاقه داشتم در این رشته شرکت نمودم.
افق کویر: چه برنامه ای هیئت برای آینده این رشته ورزشی در بافق دارد؟
به علت اینکه رفت و آمد به یزد برایم دشوار بود، “نوروزاده” هیئت اتومبیل رانی را در بافق راه اندازی کرد و گویا به زودی یک پیست در شهرستان بافق راه اندازی می شود.
افق کویر: آیا تاکنون تصادف داشتید؟
بله ، ۴ سال پیش
افق کویر:آیا خانواده تان با شرکت شما در این رشته مخالفت نکردند؟
اوایل به علت تصادفی که ۴ سال پیش برایم اتفاق افتاده بود با مخالفت رو به رو شدم، ولی بعد که در مسابقات کشوری شرکت کردم، مورد حمایت آنها قرار گرفتم .
افق کویر: آیا اتومبیل رانی شما تاثیر در رانندگی تان داشته است؟
بله باعث شده است، بهتر اتومبیل را کنترل می کنم.
افق کویر:دیدگاه مردم نسبت به رشته شما چگونه است؟
چون در یک عصر جدید زندگی می کنیم، دید منفی زیاد نیست، اگرهم از نگاه منفی بهم نگاه کنند؛ هیچ توجه نمی کنم و این رشته را ادامه می دهم.
افق کویر: حرف پایانی؟
تنها خواسته ام این است افرادی همچون ما که به این رشته علاقه مند هستیم مورد حمایت قرار بدهند و پیست اتومبیل رانی را هرچه زودتر راه اندازی کنند و به بانوان پیشنهاد می دهم که حتما در این رشته شرکت کنند .

راضیه برزگری

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل