هیچ کجا مانند بافق شاهد افزایش قیمت مسکن نیستیم

به گزارش هفته نامه افق کویر، ۱۷ بهمن ماه سال جاری، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل فرمانداری بافق برگزار شد، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان پاسخ داد.
دکتر طالبی در این نشست خبری با تبریک ایام ال… دهه مبارک فجر گفت: ضمن تبریک به مردم بافق بابت داشتن خبرنگارانی که هم روحیه پرسشگری و هم پیگیر موضوعات مختلف شهرستان هستند و از مسئولین مطالبه می کنند هم جای تبریک به مسئولین به خاطر حضور خبرنگاران قوی و فعال و ایجاد بعضی از مطالبات، ما مسئولین را مصمم می کند تا با جدیت بیشتری کارها را دنبال کنیم و اگر هر مسئولی کسانی را در کنار خود داشته باشد که یادآوری کند موضوعات و مشکلات و قول های داده شده را مطمئناً مسائل به شکل بهتری در سطح استان و کشور دنبال می شد. اینکه خبرنگار نمی گذارد مطالبات به فراموشی سپرده شود جای تقدیر وتشکر دارد. هیچ جای استان مثل شهرستان بافق چنین خبرنگاران فعال و پویایی را ندارد و هیچ جای استان وحتی مرکز استان هم مطبوعات در سبد خانوارها قرار ندارد.

شهرستان بافق حساس ترین نقطه برای توسعه ارتباطات ریلی و موقعیت ممتاز در کشور است

محمد علی طالبی در خصوص افزایش سهمیه بلیط قطار و توسعه ریلی شهرستان بافق گفت: طبق پیگیری های فرماندار، سهمیه اضافه شده و راه آهن استان نیز قول افزایش سهمیه برای سال ۹۹ را داده است و طی صحبت با مدیرکل راه آهن بر این موضوع تاکید خواهم کرد.در بحث توسعه ریلی با قاطعیت می گویم شهرستان بافق حساس ترین نقطه برای توسعه ارتباطات ریلی و موقعیت ممتاز در کشور است و به همین جهت پیگیری هایی داشته ایم و اخیرا برای برخی سرمایه گذاران در حوزه ریلی اقداماتی در سطح استان انجام داده ایم تا در بافق نیز شاهد آن باشیم.
وی افزود: یکی از طرح هایی که بصورت جدی پیگیری می شود، دو خطه کردن مسیر بافق، ارژنگ است و بخشی از این پروژه در سفر ریاست جمهوری افتتاح شد و مرحله بعدی آن در حال اجرا است که کمک به افزایش این ارتباطات می کند.
هیچ کجای استان این چنین رشد قیمت زمین اتفاق نیافتاده
استاندار یزد در خصوص مساعدت و تخصیص زمین یا شهرکی برای فرهنگیان بیان کرد: در بافق محدودیت هایی وجود دارد اما طی جلسه ای در حوزه فرهنگیان مقرر شد پیشنهادی برای تغییر کاربری و رفع مشکل فرهنگیان داده شود و کارهایی برای شناسایی زمین هایی مناسب انجام شده که در دستور کار شورای مسکن قرار می گیرد تا بتوانیم مساعدتی در این رابطه داشته باشیم.
وی بهای توسعه یافتگی در برخی مناطق کشور را علت افزایش قیمت زمین دانست و اظهار کرد: شاید هیچ کجای استان این چنین رشد قیمت زمین اتفاق نیفتاده و این رشد همراه با توسعه شهرستان بوده است در جهت کاهش قیمت زمین کارهایی می توانیم انجام می دهیم و در خصوص شهرک پردیس برای کارکنان شرکت سنگ آهن موضوع را در کارگروه زیربنایی استان مصوب کردیم که در بحث تامین زمین مورد نیاز در شهرستان موثر است.

هیچ کس به اندازه من سفر شهرستانی نرفته است

طالبی درباره علت سفر های دیر به دیر به بافق گفت: از زمانی که مسئولیت استانداری را به عهده گرفته ام به ضرس قاطع می گویم هیچ کس به اندازه من سفر شهرستانی نرفته است و حضوردرشهرستان ها نداشته است در دهه فجرسال گذشته برای اولین بار به همه شهرستان های استان رفته وحتی در مناسبت های مختلف هم حضور داشتم و از این جهت با اطمینان می گویم که برنامه سفرهای شهرستانی به اندازه و متناسب با حجم کاری که در مرکز استان داریم وضعیت مطلوبی درسفرهای شهرستانی وجود دارد و بافق هم مثل شهرستان های دیگر سعی کردیم از نزدیک درخدمت مردم و مسئولین باشیم.. با اطمینان می گویم برنامه سفرهای شهرستانی متناسب با حجم کاری در استان و به اندازه است و وضعیت مطلوبی در سفرهای شهرستانی ما وجود دارد و ننشسته ایم تا تنها برای افتتاح پروژه ای یا مناسبت خاصی به شهرستان ها سفر کنیم.
دولت در خصوص بکارگیری نیروها محدودیت دارد
وی در بحث مشکلات کمپ های گردشگری بافق بیان کرد: در خصوص کمپ های گردشگری و مسائلی که به وجود آمده در حضور مدیرکل میراث فرهنگی و فرماندار بافق این موضوع را با هدف اینکه این مسائل را در بافق نداشته باشیم مطرح و قراربراین شد جلسه ای در شهرستان برگزار و مواردی که قرار است در شهرستان موردتوجه قرار گیرد بحث، صورتجلسه و حل شود.

دولت در به کارگیری نیرو شرایطی دارد که نسبت به گذشته متفاوت است

استاندار یزد در بحث به کارگیری نیروهای توانمند شهرستان بافق در سمت مدیریت کل و اینکه آیا مسئولین شهرستان لیستی در اختیار وی قرار داده اند، پاسخ داد: ما نیز به این موضوع توجه داشته ایم و لیستی نیز دریافت کرده ایم. اما فرصت هایی که در اختیار داریم کمی محدود است و در مقطع تغییر دولت نیستیم که بخواهیم تعداد زیادی از افرادی را جا به جا کنیم. دولت در به کارگیری نیرو شرایطی دارد که نسبت به گذشته متفاوت است و برای هر پستی شرایط قانونی در نظر گرفته شده که کار را سخت می کند و افرادی که از شهرستان معرفی می شوند علیرغم توانمندی فاقد آن شرایط قانونی هستند. اما با وجود همه این مشکلات چند نیروی بافقی در دستگاه های استانی داریم.

 

امسال اعتبارات تملک دارایی های شهرستان ۱۹میلیارد تومان بوده است

وی در پاسخ به اینکه میزان اعتبارات استان به شهرستان بر چه اساس است،گفت: زمانی که می خواهند اعتبارات را توزیع کنند بر اساس شاخص های علمی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهایی می شود درصد شهرستان مشخص و مبلغی داده می شود. امسال اعتبارات تملک دارایی های شهرستان ۱۹میلیارد تومان بوده است. تخصیص بخاطر شرایط کشور ۱۰۰ درصد نیست و هیچ زمانی بخاطر داشتن معدن یا صنایع دیگر اعتبارات شهرستان کم نمی شود.

برای رفع ابهامات مرزی بافق و بهاباد، هنوز نتیجه ای به استان اعلام نشده است

طالبی در پاسخ به سوال خبرنگار که چه اقدامات برای رفع ابهامات مرزی بافق و بهاباد شده،اظهار کرد: جلساتی جداگانه و مشترک بین مسئولان بافق و بهاباد داشته ایم و نهایتا با نظرات مسئولان دو شهرستان و پیگیری نماینده مجلس موضوع به وزرات کشور منعکس شد تا نظر دهند. تیمی از سوی وزرات کشور فرستاده شد تا موضوع را بررسی کنند اما هنوز نتیجه ای به استان اعلام نشده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ابهامات مرزی بافق و اردکان نیز بیان داشت: بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار واحد تقسیمات استانداری بود نتایجی داشتیم همچنین مسئولین بافق یک سری مدراک و مستندات ارائه کردند که نیازمند بررسی کارشناسان وزرات کشور بود بنابراین به وزرات کشور ارسال شد تا مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار یزد تصریح کرد: در سفر اخیر رییس قوه قضاییه اعلام شد که بر حسب درخواست شهرستان بافق سازمان بازرسی قرار است این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. با پیگیری هایی در جهت واگذاری معدن چاه گز در راستای تامین نیازهای منطقه صورت گرفته و وزرات امور اقتصاد و دارایی و وزرات کار تعاون و رفاه اجتماعی پذیرفتند و این موضوع در حال طی کردن روال قانونی خود است.

سیاست استان یزد این است که سنگ خام از استان یزد خارج نشود

وی در بحث جلوگیری از خام فروشی و خروج سنگ از استان عنوان کرد: سیاست گذاری در استان، انجام و تاکید به تامین سنگ مورد نیاز برای واحدهای فرآوری شده و براساس آن می خواهیم به سمتی برویم که از تعهد واحدهای معدنی استان نسبت به واحدهای بیرونی کمتر شود و سنگ خام از استان یزد خارج نشود.

 

معدن چاه گز دولتی است و دولت می تواند درباره آن تصمیم بگیرد

استاندار یزد در خصوص واگذاری معدن چاه گز گفت: این معدن دولتی است و دولت می تواند درباره آن تصمیم بگیرد، دولت با توجه به نیازهایی که در سطح کشور وجود دارد میزانی از سنگ را برای واگذاری به واحدی مشخص می کند تا برای تامین خوراک منطقه واگذار شود و تصمیماتی که تاکنون بوده از واگذاری به هیچ واحدی نبوده است. معدن ۱۹ دی با ذخیره بسیار خوب وجود دارد که در حال انجام کارهای اکتشافی است و با دریافت مجوز مورد بهره برداری قرار می گیرد و می تواند کمک خوبی برای تامین خوراک واحد های معدنی و صنعتی استان داشته باشد.

سفر وزرا و مقامات در یک روز به ۲ شهر

وی در پاسخ به این سوال که چرا سفر وزرا به بافق و بهاباد در یک روز است،گفت: این یک قاعده همیشگی نیست اما در زمان هایی که محدودیت وقت داشته باشیم مانند ایام دهه فجر شرایط به گونه ای فراهم می شود که در یک روز به دو شهرستان سفر کنیم.

وزرات بهداشت و درمان مجوزی برای بیمارستان خصوصی در بافق صادر نمی کند

طالبی در بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: در این حوزه محدودیت هایی در صدور مجوز داریم که متناسب با میزان جمعیت شاخص هایی وجود دارد که وزارت بهداشت براساس آن مجوز می دهد و با وجود بیمارستان ولی عصر(عج) بافق بعید می دانم وزرات بهداشت مجوزی برای بیمارستان خصوصی صادر کند، از این جهت باید پیگیری کنیم تا این بیمارستان موجود، برخوردار از امکانات مناسب و نیروی های متخصص باشد و از امکانات دیگر بخش خصوصی استفاده کنیم.

یزد سومین استان مهاجر پذیر است

وی در بحث افزایش تعداد مهاجرین آن را مشکل همه استان یزد دانست و اعلام کرد: یزد، سومین استان مهاجر پذیر است اما طبق قانون هر ایرانی در هر جای ایران می تواند ساکن شود و باید زمینه های لازم برای تبعات حضور مهاجران در سطح جامعه تا حداقل ممکن کاهش یابد که این تدابیر ملی را می طلبد.

یک فرصت شش ماهه به معدن کوشک

استاندار یزد در بحث معدن کوشک گفت: مهلت پرونده بهره برداری این معدن در آذر ماه به پایان رسید بر اساس درخواست مسئولان شهرستان باتوجه به اینکه سرمایه گذار این معدن به برخی قول های خود به ویژه در حوزه سرمایه گذاری در شهرستان عمل نکرده و نارضایتی هایی به وجود آورده است، از وزارت صمت درخواست شد که پرونده بهره برداری آن تمدید نشود و ضمن اینکه زمان کمی برای به مزایده گذاشتن این معدن وجود داشت و از سویی قطع ناگهانی فعالیت یک سرمایه گذار و واگذاری به فرد دیگر سبب بیکاری تعداد بسیاری و وجود مشکلاتی می شد، مقرر شد در مدت ۶ ماه این پروانه تمدید و مسئولان شهرستان در مورد آن تصمیم گیری کنند که با شرط اجرای تعهدات این موضوع تمدید خواهد شد.

همه شرایط برای حضور پرشور در انتخابات انجام گرفته

وی در بحث انتخابات بیان کرد: همه شرایط برای حضور پرشور در انتخابات انجام گرفته عوامل اجرایی شعب انتخاب و در حال برگزاری دوره های آموزشی برای این افراد هستیم و برنامه های مختلف توسط کمیته ها برای حضور پررنگ مردم صورت می گیرد.

متاسفانه برخی مسائل سبب می شود تا برخی نیروها مقابل هم قرار گیرند

استاندار یزد در پایان این نشست گفت: بعضی از ظرفیت های بسیار خوب بافق و افراد دلسوز بهره ببرید، اما متاسفانه برخی مسائل سبب می شود تا بعضی نیروها مقابل هم قرار گیرند. اجازه دهید مسائل از مجاری قانونی خود دنبال و حل شود و مطمئنا منافع شهرستان و شرکت سنگ آهن مرکزی در تصمیمات مسئولان ملی،استانی و شهرستانی مورد توجه است.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای