از حماسه حضور در انتخابات تا شکست کرونا

موضوعی که در بحبوحه بیماری کرونا به حاشیه رفت؛ انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی هست. نمایندگانی که با رای مردم بصیر و آگاه ایران اسلامی انتخاب شدند و به نهاد قانونگذاری کشور روانه شدند. حضور مردم بافق در انتخابات رکورد شکن بود.
«انتخابات دوره یازدهم مجلس که در نخستین جمعه اسفندماه ۹۸ برگزار شد، از ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ واجد شرایط حق رای، میزان مشارکت ۴۸.۱ درصد است که یزد از لحاظ مشارکت در میان ۳۱ استان کشور در ردیف ۱۱ استان ها قرار گرفت.بر اساس نتایج اعلام شده در این دوره ، در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر «محمدصالح جوکار» با کسب ۷۱.۱ درصد، بیشترین رای را کسب کرد و در حوزه انتخابیه تفت و میبد «سیدجلیل میرمحمدی میبدی» از سایر رقبا پیشی گرفت و با ۳۸.۵۸ درصد موفق به کسب بیشترین رای شد.
در حوزه انتخابیه اردکان «محمدرضا دشتی اردکانی» با کسب ۵۷.۳ درصد موفق به کسب اکثریت در انتخابات شد و در حوزه انتخابیه بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز «محمدرضا صباغیان بافقی» نماینده فعلی در دوره دهم با کسب ۳۶.۶. درصد، برای دومین بار به عنوان نماینده مردم این حوزه به مجلس یازدهم راه یافت.
در انتخابات این دوره در مهلت قانونی ۲۳۹ نفر، داوطلبی خود را با ثبت نام برای حضور در رقابت ها اعلام کردند که از این تعداد ۱۴۷ نفر تایید شدند و در مجموع یزدی ها از میان ۱۰۰ نامزد باقی مانده مورد تایید شورای نگهبان ، چهار نفر را برای چهار سال به نمایندگی از خود در قوه مقننه انتخاب کردند.» (۱)
گفته می شود بالغ بر ۸۵ درصد از واجدین شرایط در بافق به پای صندوق ها آمدند تا به نامزدهای مورد علاقه خود رای بدهند. این حماسه ها در طول دوران انقلاب اسلامی بارها تکرار شده است و چیز تازه ایی نیست! چه در زمان هشت سال دفاع مقدس و چه در راهپیمایی ها و سایر گزاره های ملی! اکنون نیز کشور با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و تمامی ارکان نظام همه دست به دست هم داده اند تا با این ویروس ناخوانده مبارزه کنند. پس حماسه حضور مردم ولایی بافق در همه جا مثال زدنی است. اکنون که نماینده منتخب، مجددا توانست اکثریت آراء را از آن خود کند، نیاز هست تا همچون گذشته مردم او را حمایت کنند تا از این طریق مشکلات و مسایل شهر را حل نماید. «محمد رضا صباغیان» تنها نماینده بافق نیست و می بایست برای ۴ شهر دیگر کارنامه درخشانی ارائه بدهد. این نیاز به عزم جدی و تلاش دوباره نخبگان و دلسوزان شهر و جامعه هست که به کمک وی آمده و در قالب کارگروهها و کمیته ها او را یاری دهند. شناخت مسایل و مشکلات جامعه امروزه خیلی سخت نیست و تنها کافی است تا موضوعات را پیگیری کرد تا به نتیجه رساند.
منبع:
(۱) https://www.irna.ir/

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش