ثبت نام مسابقه تلفنی حفظ قرآن در بافق آغاز شد

یزد – ایرنا – رییس هیات امنای امامزاده عبدالله (ع) بافق گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، به مناسبت ماه رمضان ثبت نام مسابقه تلفنی حفظ این کتاب آسمانی در این شهرستان آغاز شد.

سیدسعیدحسینی با بیان اینکه مهلت ثبت نام برای شرکت در مسابقه تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری است روز چهارشنبه  به ایرنا اظهار کرد: این مسابقه با همکاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق و مرکز فرهنگی قرآنی و افق این امامزاده از یکم تا سوم خرداد ۹۹ برگزار می‌شود.

وی افزود: رده های سنی تا پنج‌سال حفظ سه سوره، پیش دبستانی پنج ،اول تا سوم ابتدایی هشت سوره، چهارم تا ششم ۱۲ سوره، متوسطه اول ۱۵، متوسطه دوم ۲۰ سوره ،دانشجویان و طلاب باید ۳۰ جزء قرآن را برای شرکت در  مسابقه حفظ باشند.

این فعال فرهنگی در حوزه علوم قرآنی بیان کرد: مسابقه یادشده با حضور جداگانه خواهران و برادران برگزار و داوری بخش خواهران را چند نفر از بانوان حافظ قرآن بر عهده دارند.

وی  تصریح کرد: برای برگزاری این مسابقه ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شد که پس از برگزاری به تناسب نفرهای هر مقطع  به آنها هدیه داده می‌شود .

حسینی هدف از برگزاری مسابقات قرآن را برای افراد مختلف جامعه راه‌گشایی امور زندگی و انس هرچه بیشتر آنان با این کتاب شریف عنوان کرد و افزود: سعی می‌کنیم برنامه‌ها  را حول محور ترویج فرهنگ قرآن پیش ببریم زیرا تلاوت قرآن توجه به سبک زندگی اسلامی و تربیت قرآنی را افزایش می‌دهد.

۱۴ نفر از خواهران و هشت نفر از برادران بافقی حافظ کل قرآن هستند.

آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) بافق به اعتقاد اهالی شخصیت مدفون در این بقعه  عبدالله بن موسی بن جعفر (ع)  برادر امام رضا(ع) و فرزند بلافصل امام هفتم  است،

طبق اشعاری که در سردر بقعه نصب شده امامزاده عبدالله بن موسی ملقب به ظهیرالدین است که در محاوره مردم نیز به لقب خوانده می شود و از طرفی لقب ظهیرالدین تنها در میان ساداتی که از نسل امام جعفرصادق (ع) بوده متداول است.

مرکز شهرستان ۵۰ نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل