مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد: بازنشستگان نگرانی در بحث درمان خود نداشته باشند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ جمعی از نمایندگان بازنشستگان شرکت سنگ آهن با مدیر عامل صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد کشور دیدار کردند.
سید علی محمد شریعتی یکی از نماینده بازنشستگان با بیان اینکه ۹۵ درصد کارکنان شرکت سنگ آهن در ۸ سال جنگ تحمیلی حضور داشتند و ۱۰۰ درصد کمک به جبهه داشتند و این تاریخ در صنعت فولاد بی نظیر است،افزود: شرکت سنگ آهن در تعداد آزادگان به نسبت جمعیت شهرستان و استان و تعداد شهدا به نسبت شهرهای صنعتی جایگاه اول را دارد.
وی با اشاره به اینکه رزمندگان و جوانان دیروز بازنشستگان امروز هستند و دین خود را به اسلام در حد بضاعت ادا کردند،خاطر نشان کرد: تعداد بازنشستگان با بیماری های صعب العلاج نمایانگر آسیب های ناشی از اشعه ای است که جوانان دیروز به آن مبتلا شدند و اکنون تعدادی از آنان دیگر در جمع ما نیستند.
شریعتی با بیان اینکه جوانان فولاد برای آنکه در تولید حرف اول را بزنند جوانی خود را دادند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد،گفت: اکنون شرایط مانند گذشته نیست و به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی همه چیز مهیا و همه در فضایی خوب امرار و معاش می کنیم.
وی در بحث درمان بازنشستگان خواهان ادامه روند مانند گذشته شد و بیان کرد: بازنشستگان شرکت سنگ آهن اکنون با انواع بیماری ها اعم از مشکلات ریوی،قلبی،تنفسی و… دست و پنجه نرم می کنند و دریافت خدمات درمانی برای آنان تنها دلگرمی است و از مدیرعامل صندوق بازنشستگان کارکنان فولاد در خواست داریم تا تغییری در این موضوع انجام نگیرد و روال کار مانند گذشته ادامه داشته باشد.
این نماینده بازنشستگان در بخشی دیگر از سخنان خود رضا فلاح را فردی جوان،فعال واز جنس مردم دانست و گفت: وی مدیری پاکدست و پاک زبان است و این موضوع در انتصاب افراد سالم در مجموعه و عملکرد خوب ایشان در این مدت و توجه ویژه به بازنشستگان دیده شده و از صندوق فولاد می خواهیم وی را حمایت نموده تا به مردم شهرستان بافق خدمت کند.
سپس محمد تقی آقایی دیگر نماینده بازنشستگان با بیان اینکه بازنشستگان علیرغم آنکه آرام،تابع قانون و قانع هستند اما هر کجا احساس کنند نظام و کشور نیازمند آنان هستند وارد صحنه می شوند،اظهار داشت: همه مدیران عامل گذشته به بازنشستگان توجه داشتند اما این توجه از سوی رضا فلاح مبارکه ویژه بوده است، وی پیش از ورود ما به موضوعی خود کیلومتر ها در بحث بازنشستگان جلوتر بوده و جای تشکر و قدردانی دارد.
وی ضمن تشکر از موافقت مدیرعامل صندوق فولاد با درخواست بازنشستگان در بحث درمان، پیرامون بحث تبصره ۵ ماده ۱۰۹ همسان سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: این موضوع در سال ۹۰ و زمان مدیریت وقت سنگ آهن مهندس احمدیه اجرایی شد که پس از مدتی ایراداتی به آن وارد و قطع شد و مجدد در زمان مدیریت محمد جواد عسکری خدمات کشوری با فرمول دیگری اجرا شد و بعد رأی دیوان روی آن آمد، ما تابع قانون هستیم اما خود دیوان صحه بر ماده ۱۱۲ خدمات کشوری گذاشته که باید آیین نامه ای مطابق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه نوشته شود و مکلف نموده در مدت ۳ سال همسان سازی را اجرا کند.
آقایی ادامه داد: انتظار داریم یا رأی دیوان با رایزنی شکسته شود یا حداقل همسان سازی براساس ماده ۱۱۲ خدمات کشوری برای بازنشستگان اجرا شود.
در ادامه دکتر رضا مسرور ضمن اظهار خرسندی در جمع حاضر با بیان اینکه بازنشستگان نگرانی در بحث درمان نداشته باشند،گفت: این موضوع را پیگیری خواهم کرد تا روال همانند گذشته ادامه داشته باشد.
وی علیرغم همه مشکلاتی که در جامعه بازنشستگی وجود دارد اما بازنشستگان شرکت سنگ آهن را برخوردار از فرهنگ قدرشناسی دانست که این روحیه خدمت مضاعف را به مسئولان را می دهد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در بحث مدیریت شرکت سنگ آهن بیان کرد: معتقدم زمانی که مدیری روی کار می آید باید فرصت بروز توانمندی ها را به وی داد و فلاح مبارکه مشکلی برای ادامه فعالیت در این شرکت تاکنون نداشته و صندوق فولاد نیز از وی حمایت می کند، گاه شایعاتی مطرح می شود اما ایشان باید با همکاری سایر اعضای هیئت مدیره کارهای خود را به نحو احسن جلو برده و نگرانی در این خصوص نداریم و پیشرفت پروژه ها بیانگر مدیریت خوب رضا فلاح مبارکه است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه پیگیر موضوع همسان سازی و معوقات بازنشستگان هستیم،افزود: در بحث تبصره ۵ ماده ۱۰۹ که خواسته بسیاری از بازنشستگان و از اهداف من است، تلاش برای حل آن در زمان مدیریت خود دارم. یکی از اقدامات پیگیری برای پرداخت بخشی از معوقات سال ۹۱ به بازنشستگان بود که محقق شد. در این زمینه نیز دیوان رأی را صادر اما راهی را مشخص کرده و در این مسیر باید اقدامات اساسی و گام های موثر برداشت. دستورالعملی با همکاری سایر معاونت ها تهیه شده که در اختیار هیئت امنا قرار می گیرد و امیدواریم با پیگیری به نتیجه برسد و با دریافت مجوز مشکل حل خواهد شد.
مسرور ادامه داد: بخشی از نقدینگی ها باید تامین شود که راهکار آن پس از بورسی شدن شرکت ها و جمع آوری نقدینگی برای پرداخت معوقات بازنشستگان است.
وی یادآور شد: صندوق فولاد برخلاف دیگر صندوق های بازنشستگی تنها ۲ درصد هزینه ها را از حق بیمه تامین می کند و این نسبت بالایی است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش