پیشرفت ۷۴ درصدی کارخانه احیا مستقیم بافق

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد بافق با ظرفیت یک میلیون تن در سال با ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

به گزارش  پایگاه خبری افق کویر، محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، گفت: عملیات اجرایی کارخانه احیا مستقیم مجتمع فولاد بافق ۹ سال پیش اغاز شد، اما با پیشرفت ۳۸ درصد پس از واگذاری به بخش خصوصی و ایجاد مشکلاتی متوقف شد.

او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، عملیات اجرایی این کارخانه یک میلیون تنی آغاز شده و اکنون ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار فعال است و امیدواریم در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.
صباغیان همچنین با اشاره به راه اندازی واحد ذوب و ریخته گری، یکی از زنجیره‌های تکمیل حلقه فولاد، در جوار این کارخانه، گفت: واحد ذوب و ریخته گری با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال است که آزمایشات فنی، مهندسی و مطالعات خاک نیز انجام گرفته و این مجموعه مصمم است تا آغاز عملیات ذوب در آینده‌ای نزدیک انجام بگیرد.

صباغیان به همراه جمعی از مسئولان از مجتمع معدنی و صنعتی آهن و فولاد بافق بازدید گرد و از نزدیک در جریان روند احداث کارخانه احیا مستقیم این مجتمع قرار گرفت.

مجتمع فولاد بافق در تولید میلگرد رتبه سوم کشور را بعد از فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان داراست./ خبرنگارن جوان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل