صنایع دستی، تلفیقی از عشق، هنر و طبیعت

شهردار بافق گفت: هنر صنایع دستی، دمیدن روح لطافت بر پیکره انسانی و تلفیقی از عشق، هنر و طبیعت است.

به گزارش  پایگاه خبری افق کویر، سیدعلی نوروز زاده شهردار بافق در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان، گفت: از خصوصیات صنایع دستی آن است که این صنعت تلفیقی از عشق، هنر و طبیعت است که روح آدمی را صیقل می‌دهد.

او افزود: به سادگی با رجوع به صنایع دستی هر منطقه می‌توان به روحیه مردم آن  منطقه پی برد و با صنایع دستی می‌شود تاریخ، تمدن و فرهنگ شهرستان را به سایر اقوام ایرانی حتی ملت‌های دنیا معرفی و صادر کرد.

نوروز زاده ادامه داد: تنوع صنایع دستی شهرستان بافق، عامل مهمی در جذب گردشگر و علاقه‌مندان به این هنر ظریف و لطیف است.
شهردار بافق تصریح کرد: صنایع دستی، آشنایی با میراث ناملموس و ملموس فرهنگی و میراث نیکان ماست که باید پاسداری شود.

او اضافه کرد: امیدواریم روز به روز شاهد رونق و پیشرفت و توسعه صنایع دستی شهرستان باشیم و بتوانیم این صنعت را به عنوان یک برند در زمره صنایع ملی و جهانی به ثبت برسانیم.

شهردار بافق در پایان خبر‌های خوشی نیز برای فعالان صنایع دستی داشت که اختصاص مکانی برای آموزش صنایع دستی در مجموعه خانه فرهنگ، تخصیص بخشی از محور تاریخی میدان خان به نمایشگاه صنایع دستی، ایجاد ویترین صنایع دستی در ایستگاه راه آهن و ایجاد بازارچه صنایع دستی از جمله این خبرهای خوش بودبود.

رییس اداره میراث فرهنگی بافق نیز با گرامیداشت ۱۰ ژوئن روز جهانی و ۲۰ تا ۲۶ خرداد هفته صنایع دستی از همه مردم و مسئولان که حامی هنرمندان حصیر باف هستند، تقدیر کرد.

لیلا رنجبر مشکلات قشر هنرمند صنایع دستی را برشمرد و از مسئولان شهرستان همکاری در برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ایجاد شهرک صنایع دستی، پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی بانک‌های عامل و بنیاد برکت، بیمه هنرمندان این عرصه، همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای صنایع دستی و … را خواستار شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل