خانه‌ قاجاری در بهاباد هتل رستوران می‌شود

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد از مرمت و بهسازی خانه جلیلی‌ها در این شهرستان خبرداد.

 

به گزارش  پایگاه خبری افق کویر، علیرضا کاظمی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد با اشاره به بهسازی خانه جلیلی‌ها این شهرستان گفت: با توجه به تهیه طرح این خانه در سال ۱۳۹۷ از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان، این خانه با کاربری هتل رستوران مرمت می‌شود.

او افزود: عملیات مرمت خانه جلیلی‌ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه خرداد امسال آغاز و بر اساس برنامه زمان بندی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

کاظمی اظهار داشت: این بنای ارزشمند تاریخی در شهرستان بهاباد و میدان محمدآباد واقع شده که با توجه به سبک معماری، متعلق به دوره متاخر اسلامی (قاجار) است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بهاباد افزود: در سال جهش تولید و به منظور تأمین زیرساخت‌های لازم با هدف رونق صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار نسبت به ترغیب سرمایه گذاران در بخش گردشگری اقدام شده است.

نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان ضمن پیگیری صدور مجوز‌های لازم برای این واحد، پیگیر پرداخت وام با بهره کم، تامین نیروی استادکار و کارگر ماهر برای سرعت بخشیدن عملیات اجرایی و کاهش هزینه‌های مرمت است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش