برگزاری نماز جمعه، در ۱۹نقطه استان یزد

برخورد با فساد، صرفه جویی در مصرف آب، مهار تورم و توجه به عفاف و حجاب از مهمترین موضوعات خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان‌های استان بود.

به گزارش پایگاه خبری افق کویر، امام جمعه ابرکوه در خطبه‌ای این هفته نماز جمعه به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: امیدواریم همچنان این نهاد با جدیت و عزم انقلابی و بدون ملاحظه صاحبان ثروت و قدرت به حسب توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری در همه فصول قضایی تحول آفرینی کند.
حجت الاسلام سید ابراهیم افزود: انقلابی بودن و ضدفساد بودن، پاک دست و پاک دامن بودن، دوری از ملاحظه کاری از شاخصه‌های مردمی بودن قوه قضاییه است.
امام جمعه اردکان هم با توصیه به صرفه جویی در مصرف آب گفت: عدم رعایت صرفه جویی در مصرف آب حق الناس است.
حجت الاسلام شاکر با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و روز دختر به مقام زن و دختر در اسلام اشاره کرد و افزود:طبق تعابیر اهل بیت بهترین فرزندان شما، دختران هستند زیرا آنها دختران و مادران و همسران آینده و اداره کنندگان خانواده‌ها هستند.
امام جمعه مهریزگفت: اولویت کاری مجلس انقلابی و ولایی باید برای اقتصاد و مهار تورم گرانی‌ها باشد، زیرا در سال‌های قبل، قیمت اقلام مورد نیاز مردم سالانه افزایش می‌یافت، اما امسال با وجو بیماری کرونا و سختی‌های دیگر در سال چندین بار این اقلام افزایش قیمت داشته است.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مهریز همچنین با اشاره به حجاب دختران و زنان تصریح کرد: در خودرو‌های شخصی، اماکن و مکان‌های تفریحی بعضی از بانوان حجاب را زیر پا می‌گذارند و باید به آنها تذکر داده شود ولی خوشبختانه در جامعه مهریزی حجاب رعایت می‌شود.
حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات هم برخورد قاطع دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی را شایسته تقدیر دانست و گفت: قوه قضاییه تیغ بران نظام جمهوری اسلامی است ومردم از این حرکت‌های انقلابی این قوه حمایت می‌کنند.
حجت الاسلام اخوان امام جمعه موقت بهاباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با گرامی داشت اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلام و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: نقش تبیلغات درتاثیر گذاری فکر وفرهنگ وسبک زندگی مردم چیزی نیست که قابل چشم پوشی باشد زیرا تبلیغات وهنر تاثیرگذاری عمیقی برروند دین وفکروذهن مردم دارد.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه دختران جامعه اسلامی باید دینداری و انقلابی بودن را از حضرت معصومه الگو بگیرند گفت: برخی بانوان با دوچرخه سواری در ملا عام در بافق حرمت را نشکنند.

حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی با گرامیداشت روز دختربیان داشت: دختران جامعه برای زندگی آینده و جایگاه رفیع خود بکوشند و با بهره گیری از زندگانی حضرت معصومه(س) دختر انقلابی و اسلامی جامعه باشند.
وی همچنین با گلایه شدید از دوچرخه سواری برخی از بانوان بافقی در ملاعام تصریح کرد: مسئولان برای رفع این مشکلات اقدام اساسی کنند و نگذارند برخی با اعتقادات و حرمت شهر بازی کنند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش