یزد آخر هفته تفتیده می‌شود

ایسنا/ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد از روند افزایشی دمای استان از روز چهارشنبه تا آخر هفته خبر داد و پیش‌بینی کرد دمای شهرستان بافق در استان به ۴۷ درجه سانتیگراد برسد.

«سیدعباس میرحسینی» ، با اشاره به تداوم کاهش دما از روز گذشته در استان، اظهار کرد: هر چند کاهش دمای ایستگاه‌ها متفاوت بوده اما در مجموع شاهد کاهش دمای حدود ۳ تا ۵ درجه در روز گذشته اول تیرماه و کاهش دمای ۲ تا ۳ درجه دمای امروز استان هستیم.

وی با مقایسه دمای یزد در دو روز گذشته، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته دمای یزد بین ۲۴ تا ۴۰ درجه بوده در حالی که این میزان در روز شنبه بین ۲۷ تا ۴۲ درجه در نوسان بوده لذا کاهش دمای هوا را شاهد هستیم.

این کارشناس هواشناسی افزود: البته مجدداً از روز چهارشنبه هفته جاری تا پایان هفته با تقویت ارتفاع جنب حاره‌ای شاهد افزایش دما یا روند افزایش دما در استان خواهیم بود، به طوری که دمای بین ۴۱ تا ۴۲ درجه در شهر یزد افزایش خواهد یافت.

وی گاریز با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد را خنکترین نقطه استان یزد و شهر بافق با دمای ۴۵ درجه را گرمترین نقطه یزد در شبانه روز گذشته خواند و گفت: بافق گرمترین ایستگاه هواشناسی استان به شمار می‌رود که اخیراً دمای ۴۵ درجه سانتی گراد را نیز تجربه کرده و رکورد دمای ۴۸ درجه را نیز شکسته و احتمالاً با افزایش دمای استان، این شهر نیز تا دمای ۴۷ درجه را دوباره تجربه کند.

میرحسینی در پایان نیز از افزایش سرعت باد در ساعات گرم روز و اوایل شب به خصوص در نقاط شمال و شرق استان خبر داد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش