بقعه قاضی میرجعفر(ع) بافق نیاز به توجه مسئولان

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ مدت شش سالی است که دعای امام زمان(عج) در محل بقعه قاضی میرجعفر (ع) توسط عده ایی از علاقمندان برگزار می گردد. عصر جمعه جهت تهیه گزارش به این محل زیارتی رفتیم.
این بقعه در پنج کیلومتری شرق بافق و در مجاورت بهشت حسین (ع) قرار دارد. مومنینی که برای برگزاری نماز و زیارت آمده بودند، به علت محدودیت فضای نشستن و نبود زیرانداز مجبور به بازگشت شدند.
از نمازگزاری در خصوص وضعیت این بقعه سوال شد. وی گفت: تا پیش از کرونا(حدود شش ماه پیش) این بقعه باز بود و علاقمندان برای زیارت می آمدند؛ اما اکنون به بهانه تعمیر بقعه با این که فضای داخلی بقعه گنجایش بیش از دو یا سه نفر را ندارد؛ تاکنون درب بقعه باز نشده است و حتی چایخانه آن بسته می باشد تا لااقل به زوار چای تعارف کنند. وی تصریح کرد الان بقعه مرمت شده ولی درب آن باز نمی باشد.
وی مشکل دیگر را بریدن درخت های آکالیپتوس دانست که این درختان به دور از شبکه برق بوده و خطری هم برای تاسیسات آب ندارد. این درختان در فصل گرما سایه بانی برای زائران می باشد.با این حال فضای سبز آنجا آبیاری منظمی ندارد! وی مسئله دیگر را خاموش بودن، روشنایی بلوار دانست که مدتی است این روشنایی برقرار نشده است!
در همین حین دو کودک به سمت پارکی که قبلا در آنجا احداث شده بود رفتند که به یک مرتبه بازگشتند که وسایل پارک نیست و شادی آنها به یاس تبدیل شد. نمازگزاری در این باره گفت: قبلا وسایل پارک آنجا بوده؛ ولی به بهانه فضاسازی؛ تاب، سرسره و چرخ فلاک را بردند.
زائری دیگرگفت: شب ها چراغ بقعه را خاموش می کنند؛ با توجه به این که آب و برق اماکن زیارتی رایگان است! تاریک بودن بقعه دیگر چه معنایی دارد! جوان دیگری اظهار داشت متولیان این بقعه واقعا وقت بگذارند و به مشکلات اینجا رسیدگی کنند. وی افزود: مهم ترین رمز آبادانی این محل شایسته سالاری است که افراد؛ یعنی هم مردم و هم متولیان دلسوز و پیگیر امور از طریق مسئولین باشند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل