معدوم سازی جوندگان مزارع کشاورزی روستاهای بخش مرکزی در گرو همکاری کشاورزان

به گزارش پایگاه خبری افق کویر به نقل از پایگاه خبری بافق فردا؛ برخی از کشاورزان بافقی  پیرامون حمله جوندگان به مزارع کشاورزی روستاها درخواست مساعدت نهادهای مربوطه را داشتند.

برآن شدیم در این زمینه مصاحبه ای با بخشدار مرکزی شهرستان بافق انجام دهیم.
داوود پورامینی در این باره گفت:سم برای سمپاشی از شبکه بهداشت و درمان تامین شد و کشاورزان می بایست با همکاری و همراهی عملیات سمپاشی را انجام دهند.

در ادامه این گفتگو به سراغ سعید عسکری کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای
مرکز بهداشت شهرستان رفتیم که عنوان کرد: از سال ۱۳۸۲ انتقال محلی بیماری سالک در منطقه شهری بافق و مبارکه به اثبات رسید و بعد از تحقیقات حشره شناسی صورت گرفته مشخص شد مخزن بیماری سالک در این شهرستان مانند بسیاری از شهرستانهای استان موش صحرایی می باشد.

عسکری با بیان اینکه از سالهای نخست شیوع بیماری عملیات جونده کشی در سطح حاشیه شهر بافق و منطقه مبارکه با همکاری فرمانداری، شرکت سنگ آهن مرکزی ،جهاد کشاورزی و با مدیریت مرکز بهداشت در دو مرحله (مرحله اول اواخر فروردین و مرحله دوم اواخر مرداد ) انجام می شود تصریح کرد:انجام جونده در سطح مزارع کشاورزی با هدف کنترل جوندگان مخزن بیماری سالک بوده و کنترل بیماری در انسان است و با همین هدف آمار بیماری از حدود ۴۰۰ نفر در سالهای اول به حدود ۲۰ نفر کاهش یافته است.

وی افزود:با توجه به وسعت منطقه کشاورزی و کلنی های فراوان جوندگان در مزارع اطراف بافق و مبارکه مرکز بهداشت به همکاری مستمر کشاورزان نیازمند است.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان بافق خاطر نشان کرد: کشاورزان می توانند با مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت شماره یک با تحویل رایگان طعمه این مرکز را در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری سالک یاری نمایند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش