مسئولین بافقی از بیماران سرطانی و تنفسی غافل شده اند

به گزارش هفته نامه افق کویر، توسعه زیرساخت‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه در یک منطقه محسوب می‌شود و لازم است که مسئولان توجه بیشتری برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان داشته باشند. داروخانه یکی از مکان های خدمات دهی به شهروندان است که باید شبانه روز زمینه خدمت رسانی را برای مردم فراهم نمایند. پیرامون این موضوع به سراغ شهروندان و یکی از داروخانه های سطح شهر رفته ایم.
دکترتشکری درپاسخ به این پرسش که آیا یک داروخانه شبانه روزی برای جمعیت این شهرستان کافی است، پاسخ داد: شهر بافق با توجه به این که مهاجرپذیر و افراد مختلفی از مکان های مختلف ساکن هستند یک داروخانه شبانه روزی کافی نیست.
وی افزود: برای داروخانه شبانه روزی از جانب ما درخواست داده شد. اما، این امتیازبه داروخانه دیگری اختصاص یافت و حق ما ضایع شده است. در این خصوص اعتراض ما در کمیسیون هم تاثیرگذار نبود. و پاسخ شنیدیم که باید به سمت دیگر شهر نقل مکان نماییم؛اما سابقه داروخانه ما بیشتر است. باید داروخانه ای که سابقه و امتیاز کمتری دارد جابجا گردد.
دکتر تشکری تصریح کرد: با توجه به اینکه داروخانه ما؛ دربرابر بلواروحشی بافقی و درکنارتعداد زیادی ازمطب پزشکان قرار دارد بهترین گزینه برای شبانه روزی است. همچنین با توجه به وجودمعادن، بیماری های سرطانی، تنفسی بسیارزیاد است.
و یک داروخانه شبانه روزی دیگر نیاز است تا بتواند تمام داروهای مورد نیاز مردم اعم از داروهای شیمی درمانی و داروهای تخصصی را تامین نماید.
وی گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با درآمد چهار روزه خود باید یک کیلینک تخصصی بزرگ در یک نقطه از شهر که همه مردم دسترسی داشته باشند احداث نماید و پزشکان متخصص در آن حاضر شوند.
دکتر تشکری تاکیدکرد: در مراکز شیمی درمانی یزد تعدادی بیمار بافقی شیمی درمانی می شوند و چه اندازه بیمارسرطانی،آسمی و… هستند. که مسئولین از این بیماران غافل شده اند. به نظر من باید تلاش شود تا مدیر عامل شرکت سنگ آهن که بومی و انسانی دلسوز است به این امر توجه کند و یادگاری با نام خود بر جای بگذارد و مطمئنا مسئولین شهرستان حمایت کامل را خواهند داشت.
“سعید میر عبداللهی” یک از شهروندان بافقی در گفتگو با افق کویرگفت: در شهرستان بافق دو داروخانه شبانه روزی لازم است. هنگام شب داروخانه تقریباً خلوت است و در روز مشکلاتی از قبیل جای پارک و.. وجود دارد. همچنین داروخانه شبانه روزی در عقب قرار گرفته و در دید نیست. مسافری وارد شهر شود پیدا کردن برای او مشکل خواهد بود.
دیگر شهروندی که خود را “مجید رنجبر” معرفی نمود، بیان داشت: جای پارک خودرو واقعاً معضل بزرگی است و داروخانه باید در قسمتی قرار گیرد تا افراد دغدغه جریمه نشدن خودروهایشان را نداشته باشند و وجود دو داروخانه شبانه روزی در بافق الزامی است. بعضی مواقع زمان بسیاری را بر دریافت نسخه باید سپری کرد.
“تفکری” رهگذری بافق گفت: داروخانه شبانه روزی در جای مناسبی قرار ندارد. در این مسیر مطب پزشکان زیادی وجود دارد و جای پارک خودرو نیست.
” حسن فلاح شمس الدینی” میوه فروش بافقی با اشاره به لازم بودن یک داروخانه شبانه روزی دیگر در سطح شهرستان گفت: داروخانه ها باید در نقاط مختلف شهر قرار داشته باشد و بافق نیازمند دارخانه شبانه دیگری می باشد.
“محمد علی انصاری بافقی” گفت: داروخانه شبانه روزی بافق بسیار خوب است ولی باید یکی دیگر هم در لیست شبانه قرار گیرد. البته اگر ساعت یازده شب دارو بخواهیم به راحتی می توان تهیه نمود. برای پارک خودرو باید تا انتهای خیابان مسجدجامع برای دور برگردان رفت.
جوان ۲۹ ساله ای که تمایل به معرفی خود نداشت، گفت: پرسنل داروخانه شبانه روزی رفتار خوبی با مشتری دارند. یک داروخانه دیگر باید برای رفاه حال مردم بصورت شبانه

روزی در قسمت دیگر شهر مهیا شود.
“سید علی اصغر میراللهی” در خصوص داروخانه شبانه روزی گفت: افراد باید از مبارکه وارد شهر شوند تا دارو تهیه نمایند داروخانه شبانه روزی می تواند سر ساعت ۱۲ داروخانه اش را ببندد.به قول معروف ما ازتب به مرگ راضی شده‌ایم.

سارا شفیعی_حدیثه امیریان|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش