بهره‌برداری و آغاز ۵۳۰ طرح استان یزد به مناسبت هفته دولت

ایسنا/یزد رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان یزد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از بهره‌برداری و آغاز قریب ۵۳۰ طرح در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

«احمد ترحمی» امروز چهارشنبه ۲۹ مردادماه در اولین روز از هفته دولت که امسال به دلیل تقارن با ماه محرم از امروز تا ششم شهریورماه ادامه خواهد داشت، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت بالغ بر۵۰۰ طرح در استان با سرمایه گذاری بیش از چهار هزار میلیارد تومان، ۸۱.۵ میلیون دالار و ۱۶۸۰ میلیون یوآن چین مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۳۰ طرح استان با براورد سرمایه بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان خبر داد و متذکر شد: هیچ کدام از طرح مورد افتتاح دراین هفته تکراری نیست و به طور کامل به بهره برداری می‎رسند.

ترحمی ‌گفت: طرح‌های مورد بهره برداری استان یزد در هفته دولت برای چهار هزار و ۷۸۸ نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.

وی از مجموع طرح‌های هفته دولت  استان، ۲۶ طرح با اشتغال ۲۳۳ نفر مربوط به ابرکوه، ۷۰ طرح با اشتغال ۲۵۲۴ نفر در اردکان، ۴۱ طرح با اشتغال ۲۱۴ نفر در اشکذر، ۳۱ طرح با اشتغال ۸۸۹ نفر در بافق، ۲۹ طرح با اشتغال ۲۷ نفردر بهاباد، ۵۸ طرح با اشتغال۱۵۱ نفر در تفت، ۶۰ طرح با اشتغال ۲۷ نفر در تف، ۴۸ طرح با اشتغال ۷۱ نفر در مهریز، ۶۰ طرح با اشتغال ۴۷۱ نفر در میبد و ۹۰ طرح با اشتغال ۱۸۱ نفر مروبط به شهرستان یزد است.

معاون استاندار با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه برای رفع موانع و مشکلات طرح‌های نیمه تمام استان، گفت: این طرح‌ها در قالب کارگروه تسهیل رفع مشکل می‌شوند که به عنوان نمونه می‌توان به کتابخانه مرکزی یزد که پس از ۲۵ سال رکود در هفته جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با راه اندازی کارخانه نوآوری استان که در واقع یک شتابدهنده و مرکز رشد شرکت‌های دانش بینان است تا پایان امسال، بخشی از فارغ التحصیلان بیکار استان صاحب شغل شوند.

ترحمی با اشاره به برخی دستاوردهای هفت ساله دولت تدبیر و امید در کشور، اظهار کرد: به هیچ وجه کمی و کاستی‌های موجود در کشور را نفی نمی‌کنیم ولی با توجه به بالایای طبیعی روی داده در کشور و فشارها و تحریم‌های مضاعف دشمن، معتقدیم که عملکرد دولت در این هفت سال درخشان و در یک سال اخیر قابل دفاع بوده است.

وی شرایط قرمز کرونا در استان یزد را نگران کننده خواند و تصریح کرد: روند افزایشی بیماران کرونا در استان به رغم تلاش‌های کادر درمانی با توجه به عادی شدن شرایط از سوی که منجر به عدم رغایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود و از طرفی خستگی و فرسودگی کادر درمان بسیار نگران کننده است.

ترحمی در پایان با توصیه پرهیز شهروندان از انجام سفرهای غیرضروری و شرکت در تجمعات و نیز پذیرش مهیمان از مناطق آلوده کشور، ابراز امیدواری کرد که با اهتمام عموم مردم به رعایت موازین بهداشتی شاهد کاهش ابتلا و شیوع کرونا در استان باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش