آشنایی با فعالیت های شركت کاوشگران نصر بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، “شركت کاوشگران نصر بافق” متشكل از کارکنان پرتلاشي است، كه توانمندي هاي ويژه از جمله جسارت و صداقت خود را در عرصه‌هاي مختلف كار و تلاش به اثبات رسانيده‌اند؛ مأموريت اصلي این شرکت، مشاركت در ايجاد زيرساختهاي مناسب جهت استفاده بيشتر و بهينه‌تر جامعه از منابع محدود مي‌باشد؛ براي انجام اين مأموريت بر فعاليت هاي معدنی و عمراني در رشته های کاوش های زمینی، حمل و نقل، آب ، ابنیه و راهسازی تأكيد دارد و از سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در سایر رشته ها و فعالیت های سودآور نیز استقبال می کند.
خبرنگار هفته نامه افق کویر، به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما خوانندگان عزیز با این شرکت، گفتگویی اختصاصی با مدیر عامل شرکت کاوشگران نصر بافق انجام داده است.
افق کویر: در ابتدا کامل خودتان را معرفی کنید:
“محمد رضا جعفری سیریزی” هستم، فارغ التحصیل رشته مهندسی نقشه برداری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کاوشگران نصر بافق.
افق کویر:به صورت مختصر سوابق کاری خود را بیان کنید:
* کارشناس نقشه برداری پروژه شهداد- نهبندان از سال ۱۳۸۲ لغایت ۱۳۸۴
*نظارت و مشاور پروژه های سنگ آهن مرکزی و کاوشگران از سال ۱۳۸۴ لغایت ۱۳۸۶
* مسئول کارگاه معدن سه چاهون آنومالی و از سال ۱۳۸۸ تا کنون
* عضو هیئت مدیره شرکت جهاد نصر سیرجان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳
* مدیرعامل شرکت کاوشگران نصر بافق از انتهای سال ۹۳ تاکنون
افق کویر:سال تأسیس شرکت کاوشگران نصر بافق از چه زمانی بوده است؟
شرکت کاوشگران نصر بافق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ جهاد نصر کرمان می باشد و در سال ۱۳۸۸ در اداره ثبت شرکت های بندرعباس تحت شماره ثبت ۱۱۲۹۰ به ثبت رسید. در ادامه کار با تغییر گرایش فعالیت از عمرانی به معدنی و تغییر واحد ثبتی به شهرستان بافق و شماره ثبت ۸۶۵ منتقل گردید.
افق کویر: آیا این شرکت قبلاً در شهرهای دیگر فعالیت داشته است یا خیر؟
از جمله پروژه های به اتمام رسیده می‌توان به بهسازی و روکش جاده محور حاجی آباد- بندرعباس، احداث پل حسنلنگی بندرعباس، احداث تقاطع غیر همسطح چهار راه رسالت بندرعباس، راهبری کارخانه خردایش میشدوان بافق، سازه حفاظتی مرز اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی بندرعباس، انجام عملیات باطله برداری و استخراج سنگ آهن معدن شماره ۵ گل گهر اشاره نمود.
افق کویر: در حال حاضر به غیر از شهرستان بافق در شهر دیگری مشغول به فعالیت هستید یا خیر؟
پروژه های فعال این شرکت عبارتند از : پروژه باطله برداری و استخراج سنگ آهن معدن شماره سه گل گهر سیرجان.۲- احداث جاده زرند به سیریز.۳- آبرسانی به مجتمع های روستایی جنوب استان کرمان۴- پروژه باطله برداری و استخراج سنگ آهن معدن سه چاهون بافق
افق کویر: این شرکت چند نفر نیرو دارد؟
حدود۱۷۰۰ نفر
افق کویر: ماهیت اصلی کار شما چیست و در چه زمینه ای فعالیت دارید؟
ماهیت اصلی کار شرکت، کاوش های زمینی (معدنکاری) می باشد و در کنار کار معدنکاری پروژه های آبرسانی، راهسازی، ساختمانی و …. را نیز در دستور کار خود دارد.
افق کویر: با توجه به بیماری کرونا چه کارهایی شرکت برای پیشگیری از شیوع این بیماری در محل کار انجام داده است؟
توزیع روزانه ماسک، ارائه ماده ضدعفونی دست و سطوح، ضدعفونی کابین دستگاه ها و مکان های مهم و ضروری و آموزش های لازم در این خصوص توسط بخش ایمنی و بهداشت کارگاه .
افق کویر: شرکت چه تسهیلاتی برای نیروهای خود در نظر گرفته است؟( از قبیل کمک هزینه ازدواج، تسهیلات بانکی و…)
با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور این شرکت تمامی سعی خود را در خصوص امور رفاهی پرسنل به کار گرفته و هر گونه کمک و تسهیلاتی در چارچوب آیین نامه های مصوب تعیین شده توسط این شرکت، انجام خواهد شد.
افق کویر: شرکت کاوشگران نصر در قبال مسئولیت اجتماعی که برعهده دارد برای شهرستان بافق چه کاری انجام داده است؟ (از قبیل کمک به ساخت مدرسه، کمک خیری و…)
تجهیز آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر(عج)، ساخت مدرسه ۹ کلاسه در شهرستان (به تازگی)، کمک به ساخت زمین چمن ورزشگاه تختی، کمک به حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق و …
افق کویر: با توجه به اینکه کار در معدن سختی و مشقت فراوانی دارد؛ چه تدابیر ایمنی برای حفظ جان آنها اندیشیده شده است؟
ایمنی و سلامت جانی و روحی پرسنل در اولویت کار شرکت قراردارد؛ در این راستا کارهایی که صورت می گیرد عبارتند از : اعمال محدودیت سرعت در مسیرها، اجرای آیین نامه های ترافیکی، ممنوعیت استفاده از تلفن همراه، انجام معاینات پزشکی، آنالیز حوادث، کنترل عوامل زیان آور.
افق کویر: لوازم حفاظت فردی به چه صورت و به چه تعداد در اختیار نیروها گذاشته می شود؟
هر شش ماه یکبار لباس کار و کفش ایمنی در اختیار کارکنان گذاشته می شود؛ همچنین لوازمی از قبیل: دستکش، کلاه ایمنی و …. به دفعات خریداری و توزیع می‌گردد.
افق کویر: برای ارتقا سطح دانش فنی پرسنل چه آموزش هایی برای آنها در نظر گرفته شده است؟
برگزاری مستمر دوره های آموزشی برای کلیه قسمت ها به جهت به روز بودن اطلاعات و آگاهی پرسنل.
افق کویر: آیا تحریم ها تأثیری در خرید یا تعمیر قطعات ماشین آلات و وسایل شرکت داشته است یا خیر؟
قطعاً تحریم ها بی تأثیر نبوده، به علت اینکه ۶۰% کار این شرکت وابسته به وارد کردن قطعات، لاستیک و .. از خارج کشور می باشد؛ اما این موضوع باعث نشده که “شرکت کاوشگران نصر بافق”، حتی یک نفراز نیروهای خود را تعدیل و یا فعالیت خود را کمتر کند؛ بلکه تحریم باعث ایجاد فرصتی مناسب برای جوانان متخصص شده تا استعداد خود را شکوفا ساخته و در تعمیر قطعات و دستگاه‌ها نیازی به کمک بیگانه نداشته باشیم.
افق کویر: آیا افرادی که راننده ماشین های سنگین هستند و اکثراً پس از مدتی دچار دیسک کمر یا گردن می‌شوند در آینده از مسئولیت کاری آنها کاسته می شود یا همچنان باید به کار قبلی خود ادامه دهند؟
با توجه به اظهارات پزشک طب کار و اعلام نتیجه از طرف وی، اگر فرد دچار مشکل شده باشد، از مسئولیت کاری شخص کاسته و در صورتی که مشکل حاد باشد در قسمت دیگری مشغول به کار خواهد شد.
افق کویر: از مشکلات کاری خود بگویید:
نوسان قیمت ارز و افزایش قیمت قطعات دستگاه ها شرکت را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است؛ اما این شرکت باوجود تمام مشکلات و سختی ها و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری(مدظله) و تأکید بر کار و تلاش مضاعف و نام گذاری سالجاری به نام “سال جهش تولید” تمام سعی خود را به کار بسته و برای عزت و سر بلندی شهرستان بافق دست از تلاش بر نداشته و همیشه سعی بر آن بوده با تمام مشکلات مالی، حقوق پرسنل ماه به ماه پرداخت شود تا خدشه ای در امور زندگی پرسنل وارد نشود.
افق کویر: چه صحبتی با مسئولین دارید؟
با عنایت به مشکلات اقتصادی کشور و سخت شدن شرایط برای کارهای تولیدی و خدماتی از مسئولان محترم دولت خواهشمند است نسبت به ارائه تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت به شرکت های خدماتی اقدام نمایند تا بتوانند تولید و خدمت رسانی خود را به نحو بهتر و شایسته تر ادامه دهند و از کمیته رفع موانع تولید استان؛ خواهشمند است به مشکلات شرکت های تولیدی بیشتر رسیدگی کنند و در این برهه زمانی حساس به مشکلات آنها پاسخ دهند.
افق کویر: سخن پایانی:
ضمن تشکر از هفته نامه افق کویر که این فرصت را در اختیار شرکت کاوشگران نصر بافق گذاشته تا بتوانیم گوشه ای از خدمات و در کنار آن مشکلاتی که با آنها روبرو هستیم را به عرض مردم محترم و شهید پرور شهرستان بافق برسانیم؛ از مردم خواهشمندیم با توجه به شرایط ویژه کشور در خصوص انتشار ویروس کرونا تمامی پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده تا خدای نکرده، نه خود و نه خانواده و همشهریان به این بیماری مبتلا نگردند. در پایان آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر عزیزمان و همچنین سربلندی و پیروزی برای ملت ایران دارم.
افق کویر: نشانی دفتر نمایندگی شرکت کاوشگران جهاد نصر در شهرستان بافق را جهت استحضار کارگران بیان کنید:
دفتر مرکزی شرکت کاوشگران نصر بافق واقع در شهرستان بافق، میدان شهدا، طبقه فوقانی اتاق اصناف می باشد.
شماره تماس:
۳۲۴۳۱۵۷۱ و ۳۲۴۳۱۵۷۲

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل