کمبود پرستار مهمترین دغدغه کادر درمان

 

دکتر سلمانی از کمبود کادر پرستار در بیمارستان‌های استان خبرداد و گفت: فراخوانی برای جذب ۶۰ پرستاد در استان دادیم که تنها موفق به جذب ۴۰ پرستار شدیم. شرایط به گونه ای است که پرستار فارغ التحصیل بیکار در استان نداریم و مجبور به به کار گیری پرستاران بازنشسته شدیم.

سلمانی با اشاره به این‌که میزان کشندگی کرونا یعنی نسبت افراد فوتی به افراد بستری در کشور  ۵.۴ CFR است، اظهار کرد: این میزان در استان یزد به واسطه ارائه مطلوب خدمات به بیماران کرونایی ۴.۳ CFR  است.

وی با مقایسه زمان بستری بیماران کرونایی کشور که منجر به مرگ می‌شود با استان، ادامه داد: متوسط بستری بیماران کرونایی که فوت می شوند در کشور هشت روز و این رقم در استان یزد ۸.۶ روز است که نشان می دهد کادر درمان تمام تلاش خود را برای بهبودی این بیماران انجام می دهند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اعلام این‌که درصورت تداوم روند صعودی ابتلایان به کرونا ۲۰۰ تا ۲۵۰ تخت خالی برای پذیرش بیماران کرونایی در استان آماده داریم، افزود: مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را تا پایان فصل سرد سال جدی بگیرند چراکه در این فصل به دلیل کاهش تهویه در محل کار و منازل احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

وی در پایان با بیان این‌که از ابتدای آبان ماه تاکنون هفت هزار و ۴۱ مورد بازدید به منظور بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اصناف مختلف انجام شده است، خاطرنشان کرد: این بازدیدها منجر به پلمپ ۷۸۹ مرکز شده است.

فارس

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش