پهنای باند اینترنت در یزد ۱۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت

یزد -ایرنا – مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از ثبت رکورد حداکثر پهنای باند مصرفی استان در روزهای وضعیت قرمز به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اعمال محدودیت در تردد خودروها، اوج پهنای باند مصرفی نسبت به مدت زمان مشابه ماه گذشته، ۱۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش یافت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل ، محمدرضا پاکدل افزود: اوج پهنای باند مصرفی استان در این مدت به ۹۳ گیگابیت بر ثانیه رسید.

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های ایجاد شده در چند ماه گذشته برای کنترل شیوع ویروس کرونا، باعث افزایش قابل توجه استفاده از زیرساخت های ارتباطی شده، طوری که هرچه ترافیک خیابان ها و جاده ها کمتر شده است ترافیک مصرف داده بیشتر می شود.

پاکدل با بیان این که با دسترسی مناسب به زیرساخت‌های ارتباطی در استان، بستر آموزش های مجازی برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم است، گفت: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان ۲۲۰ گیگابیت برثانیه است و تا سه برابر مصرف فعلی، توان تامین اینترنت داریم و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد تصریح کرد: با توجه اینکه ۸۷ درصد جمعیت استان در شهرها( ۲۴ شهر)  ساکن هستند و ۵۸ درصد جمعیت در مرکز استان سکونت دارند و همه شهرها دارای اینترنت پر سرعت همراه و ثابت است، رشد مصرف داده نشان دهنده حضور مردم در شهرها و کاهش سفرهای درون استانی است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در حال حاضر ۱۳ درصد آن در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( سه شنبه) اعلام کرد که  با فوت ۴۸۳ بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۵ هزار و ۷۳۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهرچهارم آذر ۱۳۹۹  بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۷۲۱ بیمار جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۱  نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند و با این حساب، مجموع بیماران به ۸۸۰ هزار و ۵۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  تاکنون ۶۱۷ هزار و ۷۱۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و پنج هزار و ۸۲۴ نفر از بیماران بدحال تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۸۷۱ هزار آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع ویروس کرونا در ۲۷ استان قرمز است و هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰)  بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل