پرستاری فقط پوشیدن لباس سفید، حاضرشدن در شیفت و دانستن داروها نیست

 پنجم جمادی الاولی روز ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، پرچم دار نهضت حضرت زینب کبری سلام ا… علیها است. این روز را روز پرستار می نامند. به مناسبت این روز گفتگویی با یکی از پرستاران بهداری آهنشهر انجام گرفت که در ادامه می خوانید:
افق کویر: لطفا خودتان را معرفی کنید و از سابقه کاریتان بگویید؟
طلعت ابراهیمی ، ۱۴ سال سابقه کار دارم.
افق کویر: شغل پرستاری را با چه انگیزه ای انتخاب کردید؟
من از کودکی به این شغل علاقه زیادی داشتم و با توجه به اینکه خواهر بزرگتر از خودم نیز پرستار است و در بیمارستان ولی عصر(عج) بافق مشغول به کار می باشد، وقتی می دیدم ایشان می تواند به دیگران کمک کند، من بیشتر علاقمند شدم ، بنابراین این شغل را انتخاب کردم.
افق کویر: لطفاً توضیحاتی در مورد مشکلات خود در شغل پرستاری بگویید
پرستاری فقط پوشیدن لباس سفید، حاضرشدن در شیفت و دانستن داروها نیست، بلکه باید در این چند ساعتی که با بیماران می گذارنی، تحمل درد و رنج آنها را با لبخند بر چهره دردمند آنها پاسخ دهید و با دادن روحیه به بیمار و دلجویی از آنها در بهبود بیماری آنها تلاش کنید. شغل پرستاری هم به نوبه خود مشکلات و سختی هایی از قبیل شیفت های عصریا شب و نبودن در کنار خانواده در مواقعی که به ما نیاز دارند دارد که خیلی سخت است.
افق کویر:آیا شما مادر هستید، چند فرزند دارید و بگویید شغل پرستاری باعث تداخل در زندگی شما نشده است؟
بله، دو فرزند- بی شک تداخل شغل ما در زندگی بی تأثیر نیست و واقعا بعد از شیفت عصر یا شب و بی خوابی توانایی خیلی از کارهای رومزه را نداریم و با توجه به اینکه از طرف خانواده حمایت شده و می شوم تا این لحظه زیاد تداخلی در زندگی ام نداشته است.
افق کویر: درد و دل شما با بیماران چگونه است؟
نگاه پرستار در هنگام کار کمک، امداد و یاری رساندن است، از آنها دلجویی می کنیم و سعی می کنیم به بهترین نحو از آنها پرستاری کنیم و به آنها سفارش می کنیم تا بیشتر مواظب سلامتی خود باشند.
افق کویر: اگر شغل پرستاری انتخاب نمی کردید چه شغلی را انتخاب می کردید؟
اولین انتخاب من در دانشگاه رشته پرستاری بود و خدا را شکر همین رشته قبول شدم. ولی اگر پرستار نمی شدم شاید مامایی را انتخاب می کردم.
افق کویر: بهترین و بدترین خاطره دوران پرستاری چیست؟
بهترین خاطره ام؛ در بیمارستان ولی عصر(عج) بافق شیفت بودم ساعت ۵ صبح در حال گرفتن علایم حیاتی و دادن دارو به بیماران بخش اطفال بودیم که ناگهان مادر یکی از کودکان با صدا کردن و گریه و زاری مراجعه نمود که فرزندش در حال خوردن شیر بود که سیاه شده ودیگر نفس نمی کشد، سریع اعلام کردیم و با کمک پزشک اورژانس، تیم پرستاری و تیم اتاق عمل توانستیم آن کودک که هیچ امیدی به وی نبود، به زندگی برگشت.کودک که بیماری قلبی داشت پس از انجام دادن اقدامات لازم و دادن داروهای مورد نیاز به بیمار به یزد اعزام شد و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت و پس از بهبودی به آغوش خانواده برگشت. این بهترین خاطره ام بود.
بدترین خاطره ام، در شیفت شب در بیمارستان ولی عصر(عج) بخش اطفال مشغول نوشتن پرونده بودم ، که کودک ۷ ماهه ای را آوردند که چند روزی بود این کودک دچار اسهال و استفراغ بود، سریعا کد اعلام شد و تیم بالای سر کودک حاضر شد؛ ولی متاسفانه چون چند روزی از بیماری کودک می گذشت و بدن کودک کم آب شده بود و نتوانسیم برای او کاری انجام دهیم و هنوز با اینکه چندین سال از این ماجرا می گذرد، ولی قیافه مظلوم آن دختر بچه هنوز در ذهن من است. این بدترین خاطره ام بود.
افق کویر: با توجه به اینکه خودتان درگیر بیماری کرونا بودید، چه پیشنهادی به مردم دارید؟
رعایت دستور العمل های بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی ، استفاده از ماسک در مکان های عمومی و شستن صحیح دست ها می باشد.
افق کویر:اگر می توانید از روند بیماری و درمان خودتان توضیح دهید؟
بله، این بیماری خیلی سختی بود، بنده ۲۳ روز درگیر این بیماری شدم؛ ولی با توکل بر خدا و دعای خیر دوستان این دوران سخت را پشت سر گذاشتم.
افق کویر:چه در خواستی از مسئولین دارید؟
نسبت به گذشته با همت مسئولین امکانات و تجهیزات بهتر و پیشرفته تری جهت رفاه حال مردم در اختیار کادر درمان قرار گرفته است؛ ولی هنوز کمبودها زیاد است. مخصوصا با توجه به فاصله زیاد تا مرکز استان ، لزوم رسیدگی بیشتر و تجهیز مراکز درمانی شهر احساس می شود. مردم هوشیار هستند و قدر کسانی که برایشان زحمت می کشند، می دانند. شاید در زمان درمان یکی از نزدیکانشان بدلیل استرس و ناراحتی که دارند با کادر درمان هم بدرفتاری کنند که این طبیعی است و پرستاران این حرکت را درک می کنند
افق کویر:چه توصیه ای به شهروندان دارید؟
همیشه این شعار را در نظر داشته باشند که پیشگیری بر درمان اولویت دارد. اگر در تمام امور مانند تغذیه، کار، حوادث و …به سلامتی خودشان اهمیت بدهند، قطعاً مراجعات آن ها به مراکز درمانی کمتر خواهد بود ، مخصوصا در مورد بیماری اخیر کووید ۱۹ که رعایت دستور العمل های بهداشتی توصیه شده است.
افق کویر: صحبت پایانی؟
در چند سال اخیر کمک های مردمی جهت خرید تجهیزات مراکز درمانی، ساخت اماکن و ساختمانهای درمانی در شهر رونق گرفته است. توصیه من این است که این کمک ها بیشتر و مداوم باشد تا شاهد مراکز بیشتر و مجهزتری در سطح شهرستان باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش