۲ میلیارد ریال برای کاهش تصادف در ۲ روستای بافق هزینه می شود

یزد – ایرنا – بخشدار مرکزی بافق گفت: ۲ میلیارد ریال از محل بودجه دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای تعریض ، ایمن‌سازی و کاهش تصادف در این بخش اختصاص یافت که این مبلغ در روستاهای هدف گردشگری قُطرم و شادکام هزینه می شود.

علیرضا خدابخشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طول مسیر این دو روستای نزدیک به هم را ۴۶ کیلومتر ذکر کرد و یادآور شد: قطرم و شادکام از مهمترین روستاهای تاریخی و کهن هدف گردشگری شهرستان است که با توجه به اهمیت حفظ بافت روستایی و تاریخی در فهرست آثار ملی کشور ثبت است.

وی افزود: با توجه به جاذبه‌های گردشگری منطقه، تعریض و بهسازی این مسیر علاوه بر تاثیرگذاری بر توسعه گردشگری، اقتصادی و اجتماعی، افزایش ایمنی و ظرفیت پذیری بیشتر ترافیک این جاده را هم در پی دارد.

به گفته وی خدمات زیربنایی برای روستاها از جمله احداث و بهسازی راه روستایی از مهمترین عوامل توسعه و رشد اقتصادی در جوامع روستایی است.

وی اضافه کرد: پس از  بازدید از تعدادی راه های روستایی و دیدار با مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری و معاون اداره کل راهداری استان یزد، این مبلغ تخصیص یافت.

خدابخشی اظهار کرد:  عملیات اجرایی که شامل تسطیح، خاکریزی، آماده سازی و آسفالت مسیر است یک ماه آینده آغاز می‌شود، انتطاری می رود با مشارکت فرمانداری و مسوولان ذی ربط ، طرح بهسازی پروژه ها در اسرع وقت  تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بخشدار مرکزی بافق  که ۱۸ دیماه جاری به این سمت منصوب شد، اظهار کرد: آسفالت و بهسازی جاده های روستایی از جمله برنامه ها و اقدامات بسیار مناسب و موفق دولت تدبیر و امید است که در این شهرستان هم در سال‌های گذشته با جدیت، پیگیری شده و هم اینک نیز ادامه دارد.

آسفالت ۸۵ درصد راه‌های روستایی بالای پنج خانوار بافق  

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد راه‌های دسترسی روستایی بالای پنج خانوار  شهرستان آسفالت است،اضافه کرد: مسوولان منطقه تلاش دارند مسیر سایر روستاهای خوش آب و هوای منطقه که مورد توجه علاقه مندان به طبیعت و هدف گردشگران به بافق است تا پایان دولت دوازدهم بهسازی شود.

شهرستان بافق یک بخش مرکزی، سه دهستان ( مبارکه، کوشک و سبزدشت) ۲۸ شورای اسلامی روستایی، ۲۲ دهیاری مصوب و بیش از ۱۰۰ پارچه روستا و آبادی است.

۱۱ بوم گردی در مناطق روستایی شهرستان فعال است که هم اینک به دلیل شیوع ویروس کرونا شاهد حضور کم مهمانان و گردشگران از دیگر نقاط است و اغلب این واحدها در مرحله ضرردهی هستند.

شهرستان بافق  که در منطقه بیابانی قرار دارد، بیستم دی ماه جاری کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان یزد گفته بود که بامداد امروز( شنبه) مردم سبزدشت از توابع شهرستان بافق دمای ۱۳ درجه زیر صفر را تجربه کردند.

سیدعباس میرحسینی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بود.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل