برای اختلاف سلیقه ها پایانی است

عالم وجود، ناگزیر از تغییر و تحول است. هر پدیده که خاصیت مادیت داشته باشد؛ به ناچار از بین خواهد رفت یا تبدیل به جسم دیگری خواهد شد. این تعریف ماده هست؛ جسمی که تغییر پیدا می‌کند و یا از حالتی به حالت دیگر مبدل می شود؛ یعنی ماده «همه چیزهایی است که اشیاء فیزیکی را شامل می‌شوند و فضایی را اشغال می‌کند. معمول‌ترین تعریفی که از ماده وجود دارد، این است که ماده هرچیزی است که حجم و جرم داشته باشد.»(ویکی پیدیا) این خواص ماده هست؛ اما خاصیت ماورالطبیعه ‌چیزی جز این خواهد بود.در تعریف ماورا الطبیعه آماده است که «معادل کلمه متافیزیک است و به پدیده هایی خارج از بعد و جهان فیزیکی اطلاق می شود؛ یعنی پدیده هایی که از سطح عادی و طبیعی خارج شوند.»( تبیان) حال در میان ما مردان و زنان بزرگی هستند که بنا بر وظیفه یا تکلیف خود مسئولیتی را عهده دار می شوند که اثرات خیر آنها هم بعد مادی دارد و هم بعد روحانی یا معنوی! این اثرات همچنان خواهد ماند و منشا خیر و برکت خواهد بود و سپس، زمان کارگزاری و مسئولیت آنها تمام می شود و این وظیفه به دیگری محول می شود.
اکنون که حجت الاسلام سعادت فر ادای دین کرده و مسئولیت امام جمعه گی بافق را پذیرفته بر تک تک آحاد جامعه واجب هست تا او را در هدایت مادی و معنوی جامعه بافق کمک کنند. اگر تا قبل از این اختلاف سلیقه ایی وجود داشت که بطور حتم وجود هم داشته؛ اکنون باید این صفت را کنار گذاشت و به او کمک کرد تا وظیفه اش که بنابر آنچه که در سیره ائمه معصوم (ع) نقل شده، به سرانجام ‌برساند.حضرت امام رضا(ع) می فرمایند: «نماز جمعه یک گردهمایی عمومی است تا امام جمعه مردم را به عبادت و اطاعت ترغیب کند و از گناه و معصیت پرهیز دهد و آنان را از آنچه در اطراف آن‌ها روی می‌دهد و از آنچه برایشان مفید یا مضّر است، آگاه کند.» ( ویکی پدیا)
بر همین اساس مضرترین مسئله برای یک جامعه، خطرات احتمالی است که تبیین آن بر عهده امام جمعه هست؛یکی از این خطرات اختلاف سلیقه است؛گرچه در میان جامعه وجود دارد؛ ولی باید برای آن پایانی قرار داد تا موجب تشویش خاطر مردم نشد؛ قطعا نخبگان و آگاهان راه برون رفت از این موضوع را، همین می دانند.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل