مسئولین از ورزش” قدرت، انرژی ، انسانیت و آرامش” حمایت کنند

به گزارش هفته نامه افق کویر، اندیشه ها رشد می کنند، فرهنگ خفته بیدار می شود، هنرها تکامل می یابند، خلاقیت ها اوج می گیرند و آنگاه هنر رزمی ایران با نام هالا مفهوم پیدا می کند. خبرنگار این هفته نامه در این شماره با “محمود جلوداری بافقی” مربی هنر رزمی هالا درباره این رشته و فعالیت وی مصاحبه ای انجام داده گه در ادامه می خوانید:
افق کویر:از چند سالگی رشته رزمی هالا را شروع کردید و چرا این رشته را انتخاب نمودید؟
در سال ۱۳۸۸ در سن ۱۸ سالگی به علت علاقه شدید وارد این حرفه شدم. این سبک کاملا ایرانی است و تمام حرکات ورزشی از جمله دفاع شخصی سلاح سرد مبارزه و … می باشد و همه افراد ازسنین کودکی تا بزرگسالی می توانند وارد این حرفه ورزشی شوند.
افق کویر: توضیح مختصری از رشته ارایه دهید؟
ورزش رزمی هالا در سال ۱۹۵۹ توسط استاد بزرگ اسماعیل ملک جهانی بنیانگذاری شد و حتی خیابانی به نام ایشان نیز در اهر نامگذاری شده است. مفهوم هالا به این است که “ها” به معنی خورشید که مظهر قدرت و انرژی می باشد. قدرت در هالا پله اول انسانیت است و “لا” به معنی لا اله الا ا… که مظهر ایمان و انسانیت است.
بنابراین مفهوم کلی هالا عبارت است از قدرت، انسانیت و آرامش. این سبک در سال ۱۳۸۸ توسط استاد مصطفی جاهد در شهرستان بافق راه‌اندازی شد و در طی این چند سال طرح آموزش ایشان چندین قهرمان و مربی بومی و غیربومی تحویل جامعه ورزشی داده است.
افق کویر:آیا در شهرستان بافق به این رشته رزمی توجه ای می شود؟
در شهرستان بافق متاسفانه به این رشته ورزشی مانند رشته های دیگر توجه نمی شود، به طوری که برای رفتن به مسابقات کشوری هیچ شخصی ما را حمایت نمی کند و تمام هزینه‌ها به عهده خودمان می باشد در اینجا از تمام مسئولین تقاضا دارم به سبک حالا بیشتر توجه کنند.
افق کویر:حمایت مسئولین تاکنون چگونه بوده است؟
به نظرمن حمایتی از جانب مسئولین نبوده و فقط آقای حسن فتوحی به عنوان مسئول سبک حالا در شهرستان بافق از همه لحاظ پشتیبان هالاکاران هستند.
افق کویر: در این رشته ورزشی با چه کمبود هایی روبه رو هستید؟
نبود مکان جهت تمرین، بالا بودن هزینه های اجاره باشگاه، نبود وسایل ورزشی. به طوری که مجبور شدیم جهت خرید تاتامی باشگاه از جیب خودمان پرداخت کنیم.
افق کویر: با توجه به بیماری کرونا فعالیت خود را چگونه ادامه می دهید؟
بیماری کرونا که باعث تعطیلی باشگاه‌ها شد به اجبار در فضای باز و پارک تمرین می کنیم
افق کویر:آیا این رشته پر صدمه ای است؟
همان طور که از مفهوم هالا به قدرت، انسانیت، آرامش اشاره شده؛ خوشبختانه آسیب جدی در پی ندارد
افق کویر: چه کسانی باعث موفقیت شما در این رشته شده اند؟
پدر و مادر عزیزم که با تمام این سختی ها مرا همراهی کردند و استاد بزرگوار مصطفی جاهد که مشوق اصلی من بودند و از سرکار خانم حقیر، مسئول هالای بانوان استان یزد و همسر ایشان استاد علی تهرانی تقدیر و تشکر می کنم.
افق کویر: حرف پایانی؟
به امید پیشرفت هنر رزمی هالا در شهرستان بافق راه خود را ادامه می‌دهیم سلامتی تمام رزمی کارها را از خداوند منان خواهانم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل