حمل ۱۰۰۰تن بار میلگرد به مقصد وان ترکیه از ایستگاه مبارکه

 به گزارش هفته نامه افق کویر، در این شماره از نشریه با “علی اکبر دهقان قطرمی” دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض؛ ناظر تخلیه و بارگیری ناحیه یزد در ایستگاه بافق؛ با سابقه ۵ سال فعالیت در گروه بازرگانی و بازاریابی گفتگویی انجام شده؛ که شما خوانندگان گرامی را جهت آشنایی هر چه بیشتر با خدمات این پرسنل موفق دعوت می‌نماییم.
وی با بیان اینکه گروه بازرگانی و بازاریابی از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده که در پایانه اداره کل ناحیه یزد مجزا نبوده و به صورت مشترک اداره می شود؛ اظهار کرد: در حالت کلی بازرگانی از یافتن چشمه های بار نظیر معادن و کارخانه‌ها و… شروع می شود.
شناسایی صاحبان کالا
و آشناسازی با قدرت راه آهن

دهقان با اشاره به جذب بار از طریق شناسایی صاحبان کالا و آشنا سازی آنان با راه آهن و قدرت راه آهن گفت: در خصوص حمل حجم بالای بار در زمان کوتاه، امنیت بار، کاهش شدید کرایه نسبت به حمل جاده ای و… به طور معمول باعث جلب نظر صاحبان کالا می شود؛ این مهم با معرفی شرکت های حمل و نقلی یا در صورت نیاز با پیمانکاران حمل جهت حمل ترکیبی ادامه می یابد.
وی با اشاره به یک مثال ساده توضیح داد: شما یک میلیون تن بار خریداری کرده و نیاز به حمل آن طی سه ماه به مقصدی را دارید در این صورت شما به ۴۰ هزار تریلر نیاز دارید و با توجه به بازه سه ماهه روزانه به ۴۴۵ تریلر نیاز دارید، حال به این موضوع مشکلات نقدینگی، کرایه، نحوه بارگیری و امکان حمل بار با این شرایط در شبکه جاده را اضافه کنید. فقط طول صف این کامیون ها نزدیک به ۶ کیلومتر در روز خواهد بود. حال این بار در حمل ریلی برای واگن های با ظرفیت معمول ۷۰ تن ۱۴۲۹۰ واگن می باشد که در بازه سه ماهه روزانه به ۱۶۰ واگن نیاز دارید.
ناظر تخلیه و بارگیری؛ با اعلام این تعداد واگن ها در ایستگاه بافق جهت بارگیری اشاره داشت و افزود: تعداد واگن های فوق؛ هم اکنون در چهار ایستگاه پایانه بافق قابل بارگیری بوده و در حال حاضر در سه ایستگاه به صورت فعال در حال انجام است.

نظاره گر حمل آسان
و بی دغدغه کالا

وی با توجه به قدرت حمل بار راه آهن با کمترین میزان توقف و خسارت ظرف مدت ۲ الی ۵ روز توان انتقال بار به مقاصد تخلیه در هرجای ایران اسلامی و حتی خارج از مرز؛ گفت: زیباترین جای مسئله این است که نه تنها در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد بلکه میزان اتلاف وقت شما جهت حمل بار در مقابل حمل جاده ای بسیار ناچیز بوده و عملاً پس از عقد قرارداد با شرکت های حمل و نقل ریلی، کلیه پیگیری اعزام واگن خالی و باردار، نظارت بر صحت بارگیری، صدور بارنامه، تشکیل قطار و… توسط نماینده گروه بازرگانی و بازاریابی انجام شده و شما فقط نظاره گر حمل آسان و بی دغدغه کالا در طول مسیر خواهید بود.

تناژحمل شده
ضرب در مسافت

علی اکبردهقان قطرمی؛ با اعلام وظایف خویش و همکارانشان در گروه بازرگانی و بازاریابی به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه؛ بیان داشت: فعالیت های پایانه در خصوص تعداد واگن بارگیری شده تناژ بارگیری شده، تن کیلومتر حمل شده(تناژ حمل شده ضرب در مسافت)، توقفات مبادی بارگیری، درآمد حاصل از بارگیری، علل کاهش و یا افزایش بارگیری، بارهای جدید جذب شده و… مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته رصد کرده و گزارشات بهبود و معایب موجود را جهت استحضار، رفع و ارائه به مدیران راه آهن تحویل می دهیم.

بازرگانی و بازاریابی همانند یک کانکتور

وی با بیان اینکه در واقع گروه بازرگانی و بازاریابی همانند یک کانکتور؛ تمامی قسمت های راه آهن را به مانند زنجیر به هم وصل کرده و از طریق شرکت های حمل و نقل ریلی به صاحبان کالا اتصال دارد؛ اذعان داشت: اصولا کارشناسان بازرگانی از روابط عمومی بالا، سعه صدر و پشتکار زیاد سعی در جذب بار و پس از آن حمل و تخلیه به موقع جهت رضایت مندی صاحب کالا داشته؛ و فرآیند را تا تحویل کالا در مقصد به مشتری پیگیری می نماید.

میزان بارگیری پایانه بافق در سال گذشته

بازاریاب موفق با بیان اینکه؛ این پایانه در سال گذشته تقریباً ۳۳٪ از بارگیری ناحیه یزد، و ۱۱٪ ازبارگیری کل شبکه ریلی را به خود اختصاص داده؛ اظهار کرد: در این میان حدود ۳۰ درصد از بارها جدیدا جذب شده و بار صادراتی اهن آلات به مقصد ترکیه یکی از این موارد می باشد.

تخلیه ۲هزارتن گوگرد در ایستگاه بهاباد

وی با اشاره به جذب قریب به ۲۰۰۰ تن گوگرد در سال گذشته و تخلیه آن در ایستگاه بهاباد برای شرکت کیمیا داران؛ اضافه کرد: همکاران من؛ در پایانه بافق حتی در حوزه تخليه نیز مشارکت داشته؛ و بارهایی که در شهرستان تخلیه می شود را با رایزنی و ایجاد زیر ساخت مناسب با پایین ترین هزینه به صاحب کالا تحویل می دهند.

پیگیری اعزام واگن‌های بارگیری شده

ناظر تخلیه و بارگیری؛ با بیان اینکه فعالیت در حوزه بازرگانی و بازاریابی به اینجا ختم نشده؛ گفت: پیگیری اعزام واگن های بارگیری شده در ساير نواحی که به هر علت در محدوده پایانه بافق متوقف می باشد نیز از اهم فعالیت های این گروه در راستای تحقق رسالت راه آهن می باشد.
وی در خصوص بروز مشکل برای بار یا واگن که باعث آسیب به محموله می گردد؛ اعلام کرد: در هر ایستگاه و هر زمان؛ ناظرین و کارشناسان این گروه با اطلاع به نماینده شرکت، حراست راه آهن و… جهت رفع اشکال با حضور در محل از ورود خسارت به بار مشتری جلوگیری می کنند.
دهقان؛ گروه بازرگانی و بازاریابی در راه آهن را همانند رشته های عصبی در بدن که مشکلات و مصائب حمل بار را به سرعت به مدیران جهت رفع و ارائه بهترین خدمات به مشتری انتقال می دهد؛ نام برد و ادامه داد: گروه بازرگانی و بازاریابی در خارج از راه آهن مغز متفکر و زبان گویای راه آهن جهت جذب مشتری و بار به درون شبکه ریلی و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان در خود شبکه، شرکت های حمل و نقل ریلی، پیمانکاران حمل و… فراهم می آورد.

ایجادزیرساخت مناسب جهت برنامه ریزی برای حمل بارهای مختلف

کارشناس بارگیری؛ با اعلام آرزوی خویش به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ راه آهن؛ تصریح کرد: ایجاد زیر ساخت مناسب جهت برنامه ریزی برای حمل بارهای مختلفی که در شهرستان وجود داشته و گاها بخاطر نبود این زیر ساخت ها مشتری را از حمل بار منصرف می سازد.
وی افزود: در شهرستان فعالیت در زمینه کشاورزی بسیار بالا بوده؛ حال آنکه زیرساختی جهت جذب حمل این محصولات و یا حتی تامین مواد اولیه مورد نیاز این عرصه را نداریم.
ساخت ایستگاه متمرکز و جذب مسافر و گردشگر

علی اکبر دهقان؛ به ارتقای فضای گردشگری شهرستان و ساخت ایستگاه متمرکز و جذب مسافر و گردشگر از طریق ایجاد تورها و امکانات صحرا نوردی و… و درآمدزایی از این طریق برای راه آهن شااره کرد و گفت: ان شاا… روزی فرا رسد تا ما در این شهرستان کوچک با این منابع عظیم بجای خام فروشی شاهد بارگیری تجهیزات به روز صنعتی و صادرات آن به سراسر دنیا باشیم.
وی در پایان با بیان اینکه در حوزه بازاریابی اقدامات زیادی باتوجه به امکانات موجود انجام شده و بافق پایانه ای هست که بارگیری آن به تنهایی تقریبا با ناحیه شرق برابری می کند؛ اعلام داشت: این موضوع جدای از ۵ راه مواصلاتی بودن آن، ترافیک بالای قطار و ایستگاه گار تشکیلاتی درجه یک بودن آن است.

فعالیت ۶ نیروی بازرگانی و بازاریابی در ایستگاه بافق

وی با اشاره به اینکه جایگاه بارگیری در بین کل نواحی رتبه ۵ کشوری داشته؛ و این پایانه تنها با ۶ نیروی بازرگانی و بازاریابی درحال فعالیت هست؛ تصریح کرد: با این حال با تلاش های صورت گرفته بارهای زیادی جذب شده که از جمله آن ۱۰۰۰ تن بار میل گرد به مقصد وان ترکیه از ایستگاه مبارکه، جذب چند مرحله ای بار معدن چاه گز به مقاصد زرند و زرین شهر و.. که ترانسفر بار ایستگاه چاه گز هم اکنون در حال انجام می‌باشد.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش