بوی تعفن فاضلاب مرتبط به جایگاه تصفیه خانه نیست

به گزارش هفته نامه افق کویر، مدتی است که شهروندان بلوار کشاورز از وجود بوی تعفن و فاضلاب شاکی بوده و علت را قرار گرفتن جایگاه تصفیه خانه فاضلاب شهری واقع در انتهای بلوار کشاورز در مسیر بلوار احداث شده توسط سنگ آهن می دانند؛ دراین باره با ” سیدجلال موسوی” رییس اداره محیط زیست شهرستان بافق گفتگویی صورت گرفته است که در ادامه می خوانید.
وی در خصوص محل قرارگیری تصفیه خانه و استعلام گرفته شده از سوی این اداره و رعایت تمام موارد لازم اظهار کرد: بوی فاضلاب به این علت بوده؛ که هنوز تمامی منازل به فاضلاب شهری دسترسی ندارند.
موسوی افزود: میزان فاضلاب داخل لوله ها کمتر از استاندار است و باعث ایجاد بوی شدیدی می شود. زمان تکمیل شدن طرح؛ این بوی تعفن کاهش خواهد یافت.
رییس اداره محیط زیست شهرستان بافق در مورد کاهش بو در هنگام تکمیل شدن طرح تصریح کرد: البته در این مورد بعد از

انجام کار باید اظهار نظر نمود؛ و باید در این خصوص فاضلاب شهری اعلام نماید.

بویی که به مشام می رسد
از لوله انتقال است

وی با اعلام اینکه محل تصفیه خانه فاضلاب شهری هیچ اشکالی نداشته و بوی استشمام شده در برخی نقاط از لوله های انتقال بوده؛ بیان کرد: این بوی تعفن از محل تصفیه خانه نیست؛ و در این زمینه ما نباید پاسخگو باشیم. اگر از تصفیه خانه بوی نامطبوع ایجاد شود؛ اداره محیط زیست باید پاسخگو باشد.
رییس محیط زیست پیرامون جایگاه و محل قرارگیری تصفیه خانه گفت: نحوه فعالیت تصفیه خانه به این نحو است که باید نتایج تست به اداره محیط زیست ارائه داده شود و بازید از محل تصفیه خانه فاضلاب شهری ماهیانه از جانب این اداره صورت بگیرد.

هنوز مجوز بهره برداری اخذ نشده

موسوی در پاسخ به این پرسش که تا به امروز چند بازدید صورت گرفته و روندکار استاندار بوده؛ اعلام داشت: تا به امروز؛ هیچ بازدیدی از سوی اداره محیط زیست صورت نگرفته؛ و هنوز مجوز بهره برداری از اداره محیط زیست اخذ نشده است.
وی با بیان اینکه؛ در حال حاضر اداره محیط زیست می تواند بازدید داشته باشد؛ ادامه داد: زمانی که مجوز اخذ شود طبق ضوابط قانون هوای پاک باید همه موارد را رعایت کنند.
سیدجلال موسوی اعلام کرد: زمانی بهره برداری تعلق می گیرد، که از اداره محیط زیست درخواست مجوز نموده؛ و با ثبت نام در سامانه و کد اظهاری ارائه دهند و پایش های ماهیانه صورت بگیرد.
وی در پایان گفت: رعایت استانداردهای زیست محیطی برای خروجی آب، عدم ایجاد آلودگی هوا و بو،رعایت حد فواصل مجاز خود اظهاری، عدم مزاحمت، ایجاد فضای سبز و … از ضوابط تصفیه خانه است.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش