شیرهایی که توسط یک دامدار بر زمین اداره صمت بافق ریخته شد

به گزارش افق کویر، صبح امروز چهارشنبه ۲۳ تیرماه با تصویری در فضای مجازی روبرو شدیم؛ مبنی بر اینکه دامداران بافقی اقدام به خالی کردن ظروف شیر در محوطه اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق نموده؛ تا از این طریق اعتراض خود را نسبت به وضعیت نرخ شیر اعلام نمایند؛ دراین باره گفتگویی با رییس اداره صمت صورت گرفت که وی به پرسش های افق کویر پاسخ داد.

ولی اله رنجبر با اعلام اینکه نرخ شیر در کارگروه تنظیم بازار کشور مصوب شده؛ اظهار کرد: نرخ مصوب شده کشوری، به تمام سازمان های صمت استان ها ابلاغ گردیده؛ و نرخ ۶هزار ۵۰۰ تومان درب دامداری تعیین شده است.

رییس اداره صمت افزود: جلسات کارشناسی در استان یزد انجام گرفته و یک الی دو روز آینده نرخ شیر برای عرصه خرده فروشی در واحدهای صنفی و خرید از درب دامداری تعیین و ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص پیگیری های اداره صمت بافق جهت تعیین نرخ شیر گفت: همانگونه که استحضار دارید نرخ شیر همانند نرخ نان به شکل استانی تعیین و جهت اجرا به تمامی شهرستانها ابلاغ می‌شود مصافا اینکه پیگیری‌ها حاکی از آن است؛ که احتمالاً نرخ ۷۵۰۰ الی ۷۸۰۰ مصوب شود.

رنجبر با اعلام اینکه تنها یک دامدار اقدام به ریختن شیر در محوطه این اداره نموده؛ توضیح داد: وی به شکل خودسر و خارج از قوانین و عرف بازار، نرخ شیر توزیعی در واحد صنفی خود را از دو شب گذشته با نرخ هر کیلو ۹ هزار تومان تعیین و اجرا نموده است

وی ادامه داد: اعتراضات مردم نسبت به گرانفروشی این دامدار؛ از طریق سامانه ۱۲۴ و مراجعات حضوری مردم پدید آمد؛ که عدم توجه نامبرده به تذکرات شفاهی بازرسان باعث شد طبق ضوابط و قوانین با وی برخورد تعزیری شود

رییس اداره صمت با بیان‌اینکه وی مجدداً اشتباه دیگری را مرتکب شده؛ تصریح کرد: این موضوع نیز از مراجع قضایی در حال پیگیری است.

شایان ذکر است با تخلفات صنفی هیچ گونه مماشاتی نخواهد شد و حمایت از حقوق مصرف کنندگان همراه مورد توجه بارزسان این اداره‌ خواهد بود.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش