ورد زبان مسئولین شده مردم!

امروزه؛ ورد زبان مسئولین شده است مردم؛ تا به هر موضوعی می رسند اسم مردم برده می شود؛ اما غافل از این که «یک سوزن به خود و یک جوال دوز به دیگران»؛ وقتی در مساله کرونا وضعیت قرمز اعلام می شود پای مردم از اواخر سال ۱۳۹۸ به میان می آید که مردم رعایت کنند، مردم میهمانی نروند! مردم مسافرت نروند! مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند! اگر مراعات نشود، جریمه خواهند شد! اما غافل از این که هیچ اتفاق خاصی به رغم وعده های مسئولین وزارت بهداشت و درمان مبنی بر واکسیناسیون عمومی صورت نمی گیرد! آیا نباید مسئولین وزارت بهداشت و درمان یک سوزن به خود فرو کنند! در حالی که در بیشتر کشورهای هم طراز با کشور ما؛ آمار نشان از پیشتازی آنها در امر واکسیناسیون جامعه خود است!
وقتی هوا گرم می شود و قاعدتا مصرف برق بالا می رود باز مردم مورد خطاب هستند که آهای مردم و ای مشترکین! صرفه جویی کنید! آخر مگر برق هم چیزی است که صرفه جویی نشود! قطعا مردم به اندازه نیازشان مصرف می کنند!پس این همه گفتن و تکرار کردن چیست؟ در حالی که مسئولین وزارت برق باید اقدام به توسعه شبکه و تولید نیروگاه می کردند که اکنون با معضل کمبود برق مواجه نشوند! در خصوص آب هم همچنین است تا مصرف آب بالا می رود پیام وزارت این است در مصرف آب صرفه جویی شود! حال پرسش این است که آیا نباید مردم از مسئولین بپرسند شما چرا طرح های توسعه آب ندارید! آیا رشد جمعیت و نیازهای مردم را نمی بینید و برنامه ایی برای آینده ندارید! پرسش هایی که بخاطر نجابت مردم از مسئولین مطالبه نمی شود؛ همین است که شما در قبال ما چه کرده اید؟ آیا نباید به سرعت واکسیناسیون اضافه کنید تا فشار و نگرانی از مردم کاسته شود؟ آیا نباید اقدام به توسعه نیروگاههای برقی نمایید تا در مواقع کمبود برق از نیروگاههای مازاد استفاده کنیم و آیا نباید برای رفع کمبود آب به فکر منابع جدید بود؟ این ادبیات بیشتر در پی ماله‌کشی و پوشاندن خطاهای خود است؛ وگرنه این گفته ها هیچ توجیهی ندارد.
به نظر می رسد بیشتر مشکلات کشور حاصل بی‌تدبیری و ناکارآمدی برخی از مسئولین است که آنها هم پی حقیقت نیستند و به دنبال بهانه تراشی و پوشاندن سوء تدبیرهای خود هستند و این مساله موجب آزار مردم می شود. بطور حتم مجلس شورای اسلامی می تواند با استفاده از ابزارهای نظارتی خود، مسئولین را در مقابل اهمال و کم کاری های خود پاسخگو کند.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیازو مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای