عدم گذاشتن اشياء قيمتي و وسايل شخصي در خودرو عاملي براي پيشگيري از سرقت داخل خودرو

عدم گذاشتن اشياء قيمتي و وسايل شخصي در خودرو عاملي براي پيشگيري از سرقت داخل خودرو

فرمانده انتظامي بافق در راستاي پيشگيري از سرقت وسايل داخل خودرو از شهروندان خواست تا از گذاشتن کيف دستي و اشياء قيمتي در جلوي داشبورد ، روي صندلي جلو و صندلي عقب خودرو و در معرض ديد خودداري کنند .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “شهرام طولابي نژاد” فرمانده انتظامي بافق گفت: شهروندان بايد جهت پيشگيري از سرقت وسايل داخل خودرو، هشدارهاي پليس را جدي بگيرند و مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سريال آن را بنويسند و نگهداري کنند.

وي ياد آور شد: همچنين از قراردان پخش خودرو در زير صندلي و داشبورد خودرو خودداري و تا جايي که ممکن است براي خودروي خود از ضبط کشويي استفاده و در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنند.

طولابي نژاد افزود: از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاريک جلوگيري کنيد و درصورت مشاهده سارق يا سارقان مشخصات ظاهري آنها را به خاطر بسپاريد و چنانچه داراي خودرو يا موتورسيکلت هستند پلاک و مشخصات آن را يادداشت کنيد و به پليس اطلاع دهيد.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: از گذاشتن کيف دستي و اشياء قيمتي در جلوي داشبورد ، روي صندلي جلو و صندلي عقب خودرو و در معرض ديد خودداري کنيد زيرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند و از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتي براي يک لحظه خودداري نماييد؛ چرا که سارقان به دليل حرفه اي بودن، براي سرقت در اين لحظات از سرعت عمل بالايي بر خوردارند.

سرهنگ طولابي نژاد ادامه داد: هنگام دريافت پول از بانک و حمل اشياء قيمتي با خودرو ممکن است سارقان در کمين شما باشند؛ قبل از حرکت کردن با خودرو هرگونه حرکت مشکوک اطراف خود باشيد و در توقف هاي کوتاه مدت شيشه خودرو را بالا برده و دربها را قفل کنيد.

طولابي نژاد گفت: چنانچه شيشه يا قفل درب خودرو معيوب شده در کوتاه ترين وقت ممکن نسبت به رفع عيب آن اقدام کنيد و درصورت پنچر شدن خودرو براي خروج و تعويض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعويض چرخ کنيد.

فرمانده انتظامي بافق خاطرنشان کرد: در صورتي که خودرو شما به سرقت رفت فوراً پليس را در جريان قراردهيد و تا رسيدن پليس از بهم ريختن صحنه جرم پرهيز کنيد و با دادن مشخصات کامل خودرو تان از قبيل شماره پلاک ، شاسي، موتور و رنگ خودرو پليس را در کشف سرقت ياري دهيد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل