روزهای آخر دولت تدبیر وامید و توجه به مشکلات مردم

رسیدگی به مشکلات و مسایل مردم یکی از وظایف دولتمردان است.حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی بارها بر این موضوع تاکید داشتند؛آنجا که می گفتند:»ما هرچه خدمت بکنیم به این ملت، کم خدمت کرده ایم، برای این که این ملت بود که همه این گرفتاری ها به دست او رفع شد… ما باید خدمتگزار باشیم، واقعاً خدمتگزار باشیم و هرچه خدمت بکنیم، باز کم است… این ها بندگان خدا هستند، این ها کسانی هستند که برای خدا دارند خدمت می کنند به این کشور، و شکر این است که ما به آن ها خدمت بکنیم، هر کس در هر مقامی که هست خدمت بکند. (صحیفه امام، ج ۲۰، ص ۱۲۶ ) حال در بافق برخی مسایل پیش می آید که امید است در این روزهای آخرین دولت تدبیر و امید توجه جدی شده تا نام نیکی از این دولت برقرار بماند.
هفته پیش موضوع تولید کنندگان شیر و اعتراض مسالمت آمیز آن به سبک ریختن شیر درب اداره صنعت و معدن و تجارت مسئله ایی است که نمی توان از آن به آرامی گذشت. دامداران خواستار آن هستند تا در موازات افزایش نرخ نهاده های دامی، تعرفه شیر هم افزایش یابد تا بتوان همچنان به تولید شیر و فرآوردهای آن ادامه بدهند؛ از سوی دیگر وظیفه اداره صمت هم حمایت از مصرف کنندگان می باشد و به نوعی باید این موازانه برقرار گردد تا نه دامدار و نه مصرف کننده ضرر و زیان نبینند! عدم ثبات قیمت در بازار این مسئله را هم متوجه نان کرده و اصلی ترین غذای مردم دستخوش تغییر قیمت شده است! حال چه باید کرد؟ آیا باید کنترل و نظارت بازار را رها کرد یا باید با بردباری و برنامه ریزی تدبیری برای این مسایل نمود؟ به نظر می رسد مهم ترین راهکار همین است؛ یعنی نظارت دقیق بر سبد غذایی مردم تا در این تغییر دولت مواجه با افزایش بی رویه قیمت نشود و از سویی دیگر تامین نهاده های دامی، مهم ترین راه حل جلوگیری از نارضایتی دامداران از وضع موجود می‌باشد؛ پس دولت نباید نظارت و کنترل خود را از دست بدهد.
انتظار می رود تا مسئولان شهرستان همچنان نظارت جدی خود را در جلوگیری از افزایش قیمت و تأمین نهاده های دامی استمرار دهند و با تکیه بر توان داخلی از هرج و مرجی بازار بکاهند.بدون شک تنها راه موفقیت همین است.در جایی که این موضوع نیز به کرات در بیانات مقام معظم رهبری آمده است؛ آنجا که در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره به این موضوعات داشتند.« چنانچه این تفکّر و روحیه‌ی خوداتّکائی و اعتمادبه‌نفْس ملّی -که امروز خوشبختانه عمومیّت پیدا کرده و بخصوص در بین قشر جوان تحصیل‌کرده‌ی با عزم و اراده رشد پیدا کرده- و این اعتماد به نیروی داخلی در اقتصاد به همین شکل پیش برود و امیدهای واهی‌ای که گاهی انسان مشاهده می کند به بیرون از مرزها وجود دارد و اقتصاد کشور را شرطی می کند نسبت به تصمیم‌گیری بیگانگان، اگر چنانچه وجود نداشته باشد یا ضعیف بشود و اعتماد ملّی افزایش پیدا کند، به نظر بنده همه‌ی این مشکلاتی که امروز در اقتصاد وجود دارد قابل رفع و برطرف کردن است. بایستی از این بنیه‌ی قوی کشور استفاده کرد.»

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیازو مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای