شهرداری وظیفه حفظ و نگهداری از اشجار موجود در محدوده‌ شهر را دارد و چنانچه بر اثر ریزش برف یا باران و یا عوامل طبیعی متعارف موجب شکستگی درخت یا شاخه‌های آن و در نهایت موجب ورود خسارت به اشخاص یا شهروندان شود مسوول جبران خسارت وارده از باب تسبیب می‌باشد و استناد شهرداری به فورس ماژور یا قوه قهریه موجه نمی‌باشد.
بنابراین به استناد قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و مواد ۱ و ۲ قانون مسوولیت مدنی و به استناد تبصره ۶ ماده ۹۶ قانون شهرداری الحاقی ۲۷/۱۱/۱۳۴۵ درختان معابر عمومی در مالکیت شهرداری و حسب تبصره ۴ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب ۳/۳/۵۹ شورای انقلاب اسلامی حفاظت از درختان مذکور از اهم وظایف شهرداری‌ها می‌باشد.
پیشگیری از وقوع جرم
هشدار پلیس در زمان پرداخت خریدهای اینترنتی
در زمان خرید آنلاین از فیلترشکن استفاده نکنید.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا:
کاربران باید در زمان انجام خرید‌های اینترنتی فیلترشکن خود را خاموش کنند.
افراد زمانی که برای تلفن همراه خود فیلترشکن نصب می‌کنند در برخی موارد بدافزار‌هایی هم با آن نصب می‌شوند که ممکن است اطلاعاتشان را کپی و برای مبدا خود بفرستند.
کاربران از نصب فیلترشکن‌هایی که منبع نامشخص دارد خودداری کنند، همچنین بهتر است برای انجام خرید‌ها و امور بانکی از اپلیکیشن‌هایی که بانک‌ها طراحی کرده‌اند استفاده کنند، چرا که امنیت بالاتری دارند.
مجازات فالگیری ، رمالی و دعانویسی چیست؟/مردم سالانه بیش از ۳۸۷ میلیارد تومان برای فالگیری هزینه می کنند!
گفته می شود، جرم فالگیری، رمالی و دعانویسی و مجازات آن بنا به ماده ۱ قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری؛ اینگونه است که هرکس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اختیارات واهی فریب دهد و به امور غیرواقع امیدوار کند و یا افراد را از حوادث غیرواقع بترساند و از طریق وسایل تقلبی وجوه و اموالی را از آن‌ها بگیرد، کلاهبردار محسوب می‌شود.
لذا اگر قاضی عمل نامبردگان را کلاهبرداری بداند برای آنها مجازات حبس تعزیری از یک تا ٧ سال را در نظر می گیرد، البته رد مال و جزای نقدی از دیگر مجازات ایشان است.

حسام الدین نعیمی بافقی
وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش