بعضی مسایل را به خاطر امنیت شغلی نمی توان به زبان آورد

 به گزارش خبرنگارافق کویر، بمناسبت ۵ جمادی الاول سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به سراغ یک نفر از پرستاران با سابقه شهرستان بافق رفتم ومصاحبه ای با وی انجام شده است که ماحصل آن را در ادامه مشاهده می فرمائید.
افق کویر:لطفاً خودتان را برای خوانندگان افق کویرمعرفی نمایید؟
اینجانب محمدرضا طالعی بافقی با ۴۲ سال سن به عنوان پرستار بخش اورژانس و سوپروایزر بیمارستان ولی عصر(عج)بافق به مدت ۱۹ سال مشغول بکار هستم.

پرستاری عشق و ایمان قلبی درجهت بهبود بیمار است

افق کویر: با توجه به سابقه کاری بالا، تعریف شما ازشغل پرستاری چیست؟
پرستاری هنروعلمی است که مشتمل بر فعاليتها، مفاهيم و مهارتهای مرتبط با علوم پايه اجتماعی،علوم فيزيکی، اخلاقی، موضوعات معاصر و ساير زمينه ها می باشد . پرستاری حرفه منحصر به فردی است. زيرا پاسخ افراد و خانواده ها به ارتقائ سلامت، حفظ سلامت و مشکلات بهداشتی را مشخص می کند پرستاران بسياری از نقشهای همزمان:ارائه مراقبت های مستقيم، تصميم گيری بالينی، جستجوی حمايت از مددجو و خانواده و آموزش را متقبل مي شود. پرستاری عشق و ایمان قلبی درجهت بهبود بیمار است.

گلایه هایی که ربطی به پرستار ندارد

افق کویر:گاهی از بیماران درباره کم توجهی پرستاران به درد و ناله آنها می شنویم، نظرشما درباره این گلایه ها چیست؟
متاسفانه عدم صبر این افراد باعث مشکلات بین پزشک و پرستار با همراهان بیمار وخود بیمارمی شود. گلایه هایی که خود شاهد آن هستم در بعضی از موارد به خاطر کمبودهاست و اصلا ربطی به پرستارندارد؛ اما بیمار از ما می خواهد.

تبعیض ها مهمترین چالش پرستاران

افق کویر:مهمترین چالش در حال حاضر در حرفه شما چیست؟
یکی از مشکلات اصلی درآمد بسیار پایین پرستاران در مقابل فشار کاری زیاد است. پرستاری یک حرفه‌ی تخصصی است و پرستاران تمام ساعت کاری خود را در کنار بیماران سپری و دستورات پزشک را عملی می نمایند و روند درمان بیماران را پایش می کنند و پزشک را طبق مشاهدات خود در جریان وضعیت سلامت و تصمیم برای چگونگی ادامه ی درمان قرار می دهند. با این تفاسیر پرستاران شریان حیاتی بین پزشک و بیمار به لحاظ گذراندن ساعات بیشتر نسبت به پزشک در کنار بیماران هستند. طبیعتا دستمزد یک پرستار نسبت به یک پزشک متخصص به لحاظ تخصصی تر بودن حرفه ی پزشکی می تواند کمتر باشد؛ اما این اختلاف دستمزد در ایران همانند بسیاری از بخش های دیگر روندی نجومی را طی می کند که حاکی ازهمان اختلاف طبقاتی وحشتناک درجامعه است. ومسایلی که شاید به خاطر امنیت شغلی هیچ وقت کسی نتواند به زبان آورد. کمبود نیروی انسانی، نارضایتی پرستاران، برخورد نامناسب همراهان بیمار، تبعیض ها مهمترین چالش پرستاران است.
بی تفاوتی مردم نسبت به کرونا

افق کویر: خاطرات شیرین وتلخ کاری دوران خدمت خود را برای خوانندگان بیان نمایید؟
همیشه شیرین ترین خاطره هر پرستاری زمانی شکل میگیرد که به یک همنوع کمک میکند و جان انسانی را چه در داخل چه خارج از محیط کار نجات میدهد. اما شخصا هر بار در جاده ها هنگام تصادفات رسیدم و توانستم در گمنامی خدمت هر چند کوچک برای نجات انسانی انجام دهم جزوخاطرات ماندگارم شده است.
خاطرات تلخ همیشه زمانی است که با تمام تلاشی که برای نجات جان انسانی انجام میدهی اما تلاشت بی فایده باشد؛ تمام خستگی به تنت باقی می ماند؛ بخصوص اگر از طرف همراهان مورد بی مهری هم قرار بگیری که بد در ذهن ماندگار می شود.در ضمن شرایط کنونی کرونا بی تفاوتی و جدی نگرفتن بعضی از مردم نسبت به این بیماری خاطرات تلخی برای من و تمام همکارانم رقم زده است.
تخصیص بودجه و کمک های خیری
جهت رفع کمبودها

افق کویر: سخن پایانی:
مسؤولین همگی به مشکلات ما پرستاران واقف هستند؛ اما…، از مردم درخواست صبر و شکیبایی دارم تا در روند بهبود و درمان بیمار بدون مشکلی تسریع شود. در پایان از مسؤولین و خیرین محترم خواهشمندم تا با تخصیص بودجه و کمک های خیری جهت رفع کمبودها و نیازهای مراکز درمانی و کمک به بهبود معیشت همکاران که با کاهش دغدغه به نیاز اصلی دردمندان کمک کنند.

 

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی