سرمایه‌گذاری در حوزه امنیت، سلامت، فرهنگ تربیت و آموزش

به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح روز سه شنبه۷ دی ماه ۱۴۰۰ آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان بافق با حضور ” علی اکبرعزیزی” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و دیگر مسئولان محلی و استانی در سالن همایش های آهنشهر بافق برگزار شد.
در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد شهرستان بافق را اصیل، کهن با سبعه ای بسیار بزرگ، عالمانی گرانقدر ، شاعرانی کهن و شخصیت‌هایی برجسته و مردم متدین و انقلابی نامید و افزود: پرچم ولایت فقیه در این شهرستان همیشه برافراشته و از حسن شهرستان و رعایت خط قرمزهای نظام در شهرستان بافق، نشانه شهیدان، جانبازان و ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس در این شهرستان است.
عزیزی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان بافق با حضور چشمگیر در عرصه های مختلف به ویژه راهپیمایی، انتخابات و… بارها اثبات کردند و جای هیچ نگرانی وجود نداشته باشد.
وی با تشکر از خدمات طلایی مقدم، و آرزوی موفقیت برای “محمد علی صمیمی” وی را فردی توانمند، فعال جهادی، انقلابی و ولایی وآشنا به مسائل شهرستان دانست و بیان کرد:عمر خدمت کوتاه و روزی دیگر دوباره مراسم تکریم و معارفه ای صورت می گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به ایستادگی مردم برای نظام و انقلاب اشاره و اعلام داشت: قدر این فرصت را بدانید و تمام وقت در خدمت مردم باشید؛ اگر چه شرایط کشور خیلی خوب نیست و مشکلات عرصه را تنگ کرده و دشمن نیز با تحریم‌ها بر آن می افزاید؛ اما مردم پای انقلاب و نظام محکم ایستاده اند و در کلان نظام نیز مسئولان خوب و خدومی وجود دارد.

زیرساخت تولیدو تجارت
عزیزی با بیان موضوع هر منطقه‌ که به دنبال پیشرفت و رسیدن به اهداف می باشد، گفت: در حوزه امنیت، سلامت، فرهنگ، تربیت و آموزش باید سرمایه‌گذاری صورت بگیرد و نیاز به تلاش بیشتر است. همچنین زیرساخت تولید و تجارت از مسایل دیگر است.
وی خطاب به فرماندار و مسئولان شهرستان بافق اظهار کرد: برای رضای پروردگار، مجاهدانه و جهادگونه خدمت کنید. تمام وقت در خدمت مردم باشید، مشورت با روحانیون و ائمه جماعت و با برنامه‌ریزی خوب همه امورات مردم را اولویت قرار دهید. گوش شنوا و سنگ صبور مردم، عدالت ورز و فساد ستیز باشید که هر دو باعث تباهی دنیا و آخرت می شود.
معاون سیاسی استاندار یزد از مسئولان خواست به جوانان انقلابی اعتماد کنند؛ همان‌گونه که به آنان اعتماد شده و یادآورشد: امام خمینی(ره) به جوانان اعتماد و انقلاب کرد، در دوران دفاع مقدس سن شهدا کمتر از ۳۰ سال بوده است.
امورات ما پیوست فرهنگی و اجتماعی ندارد
عزیزی با بیان اینکه همه توان شهرستان را به کار گیرید تا اهداف شهرستان در راستای قانون تحقق پذیرد، اذعان داشت: در صنعت خوب پیشرفت داشته ایم؛ اما حوزه فرهنگی و اجتماعی به فراموشی سپرده شده و با مسائلی روبرو هستیم. امورات ما پیوست فرهنگی و اجتماعی ندارد و باید به آن پرداخت همچنین خلاقیت و نوآوری را در دستور کار خود قرار دهید.
نگاه به پست و مقام طعمه نیست
حجت‌الاسلام سعادت امام جمعه شهرستان بافق با بیان اینکه مدیریت یک امانت است نه طعمه و باید از این امانت در مسیر خدمت رسانی به جامعه استفاده کرد و دل نبست و از آن برای منفعت شخصی و حزبی استفاده نکرد؛ اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی علیرغم وجود تفکرات سیاسی مختلف؛ اما این فرصت های مدیریتی به عنوان امانتی در بین برادران متدین جابجا می شود. قرآن کریم می‌فرماید: “به راحتی مدیران این امانت را به مدیران بعد از خود بدون هیچ چشمداشتی تحویل می دهند” این نشان دهنده آن است که نگاه به پست و مقام طعمه نیست و به عنوان یک امانت است.
وی با بیان اینکه نگاه مدیر تراز ولایت به مدیریت آن است که به برکت فرصت مدیریتی که در اختیار آنان است مورد توجه حضرت زهرا(س) قرار گیرد و شهادت نامه اش امضا شود، ادامه داد: حضرت علی (ع) در نامه ۵۳ نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر بیان فرمود: ” مالک امید است که خدا عاقبت من و تو را به شهادت ختم کند”
در کنار قانون نیازمند اخلاق هستیم
سعادت فر برای اداره جامعه قانون را لازم؛ اما کافی ندانست و افزود:در کنار قانون نیازمند اخلاق هستیم و این به معنای تعطیل کردن اجرای قانون و تصاحب آن نیست. بلکه اخلاق مسیر اجرای قانون را تسهیل و روان می کند.
وی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت های مختلف در کشور هستیم و متاسفانه گاها آن را درک نمی‌کنیم، گفت: دشمنان ما این ابهت، قدرت زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی را بیش از پیش درک می‌کنند. علت دشمنی امروز دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی آن است که پیشرفت، ابهت و عظمت و تأثیر گذاری خون شهدا را درعرصه بین الملل می بینند.
امام جمعه شهرستان بافق در آستانه سالروز شهادت “سردارشهیدحاج قاسم سلیمانی” اعلام داشت: دشمنان این موج عظیم تاثیرگذار شهادت سردار دلها را محصول پذیرش و صدور نام انقلاب اسلامی می دانند که به برکت وجود امام خمینی (ره) در این کشور نهادینه گشت و با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای زمینه‌های تمدن بزرگ اسلامی فراهم خواهد شد.
ایجاد وفاق و همدلی از ویژگی های طلایی مقدم
حجت الاسلام سعادت فر ضمن تشکر از خدمات طلایی مقدم توضیح داد: وی ویژگی های خوبی را در طول ۲ دوره خدمت خود برجای گذاشته است. آنچه در مدت یک سال مشاهده نمودم ویژگی خوب طلایی مقدم در شورای تامین و ایجاد وفاق و همدلی در آن بود؛ که نشان دهنده حسن تعامل و مدیریت وی بوده است. همچنین برخورد خوب طلایی مقدم به آحاد جامعه و مدیران، سعه صدر، حمایت از طرح ها و پروژه ها در حد توان و نگاه متعادل در همه حوزه ها از دیگر ویژگی‌های وی می باشد و امیدوارم در هر سنگری از نظام خدمت می‌کند، طلایی مقدم موفق باشد.
وی ضمن خوش امدگویی به فرماندار جدید وی را نیرویی مردمی، مخلص و اخلاق مدار معرفی نمود و افزود: این ویژگی‌ها برازنده یک مدیر در دولتی مردمی است و امیدوارم این روحیه را حفظ نماید و در مسیر خدمت رسانی به جامعه و شهرستان بافق کوشا و در طول خدمت خود مثمر ثمر باشد.
خود را غیربافقی نمی دانم
در آیین تکریم و معارفه فرماندار بافق محمدعلی صمیمی با شکرگزاری و توفیق مجدد خدمت به مردم نجیب و متدین شهرستان‌بافق اظهار کرد: امیدوارم این فرصت را مغتنم شمرده و در راستای افزایش سرمایه و ارتقای آن عمل نمایم تا باقیات و صالحاتی داشته باشم.
وی افزود: هدف خود را رضای خدا و خدمت به مردم می دانم و اگر مسئولیت ها با هدفی غیر از رضای پروردگار و خدمت به مردم باشد هیچ ارزشی ندارد. به عنوان فردی که تعلق خاطر به بافق دارم، خود را غیربافقی نمی دانم و در طول هشت سال در مرکز استان ارتباط خوبی با بافقی ها داشتم و اتفاقات خوبی در این شهرستان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده است.
محمدعلی صمیمی به امید مضاعف همدلی و وفاق در این شهرستان تصریح کرد: رویکرد من خدمت بی منت و حداکثری به مردم در سایه اتحاد و همدلی، وفاق و تشریک مساعی تمامی موثرین در این شهر است.
عذرخواهی فرماندار سابق بافق
سیدمهدی طلایی مقدم فرماندار سابق بافق با بیان اینکه هر آمدنی را رفتنی است و آیین تکریم و معارفه دنیایی است و به مرحله می‌رسیم که دستمان از زمین زمان کوتاه شده است و دیگر فرصتی برای بازگشت و جبران نیست و امیدواریم در آن روز همه در پیشگاه پروردگار سربلند باشیم، گفت: در طول تصدی خدمتم در حوزه‌های مختلف با همت و همدلی مسوولان پروژه گندله سازی سه چاهون، رفع مشکل پشت برق شهرک صنعتی در سفر وزیر اقتصاد کشور به بافق و ایجاد پهنه ویژه استان روبروی شرکت ذوب روی تحقق پذیرفت.
وی درخصوص پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد که بدقولی در راه اندازی آن نموده؛ اعلام داشت: ازهمه مردم شهرستان بافق عذرخواهی میکنم.این پروژه به یاری خدا و تلاش فرماندار جدید هرچه سریعتر به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار سابق بافق مدیریت در بافق را مانند مدیریت دراتاق شیشه ای دانست و افزود: این حسن بسیار خوبی است که مدیر توجه به کار خود دارد تا کوتاهی و خطانکند.
بافق اصالت خود را همیشه حفظ کرده است
طلایی مقدم بافق را شهرستانی با مردمانی بااصالت دانست و با بیان اینکه هیچ کدورتی از مردم و مسئولان بافق ندارم هر گونه نقدی انجام گرفت بدون توهین بود؛ گفت: بافق دیار شیخ محمدتقی بافقی، سردار محمدتقی خان بافقی، وحشی باففی و میرغنی زاده ها می باشد. علیرغم تمامی اتفاقات که در کشور افتاده است؛ اما بافق اصالت خود را همیشه حفظ کرده است. مردم بافق حرف خود را بی تعارف بیان می کنند و این‌نکته مثبت و کمک به مدیر است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل