فرماندار بافق:مسیر بافق – بهاباد از قدیم کد داشته است/تحویل بیمارستان جدید به سنگ آهن

 به گزارش هفته نامه افق کویر، در گفتگویی ویژه “محمدعلی صمیمی” فرماندار شهرستان بافق‌ به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگار این نشریه پاسخ داد.

عقدقرارداد دانشگاه علوم پزشکی و شرکت سنگ آهن در آینده

وی پیرامون روند تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی با بیان اینکه قانون ظرفیتی را تعیین و این امکان را فراهم نموده تا بخش دولتی پیگیر بخش خصوصی باشد، اظهارداشت: اینک بخش غیردولتی اعلام آمادگی کرده تا بخش دولتی را عهده دار شود. در این زمینه بسیاری از نگرانی ها حل شده و دانشگاه علوم پزشکی، ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی را جهت تکمیل به شرکت سنگ آهن واگذار خواهد کرد.
فرمانداربافق با توجه به مساعدت شرکت سنگ آهن در این پروژه اعلام کرد: بین دانشگاه علوم پزشکی و شرکت سنگ آهن با توجه به میزان هزینه ای که توسط سنگ آهن صورت پذیرد به مدت چندین سال قراردادی منعقد خواهدشد تا ساختمان بیمارستان ۹۶ تختخوابی جهت بهره برداری به سنگ آهن تحویل داده شود.

مالکیت وتأمین پرسنل بیمارستان برعهده دانشگاه علوم پزشکی
وی ادامه داد: بهره برداری طبق خودپرداخت و خدماتی که دولت ارائه می دهد از لحاظ قیمت یکسان است؛ اما به طور حتم کیفیت بسیار بالاتر می باشد و سنگ آهن می‌تواند برای پرسنل خود خدمات و گزینه های جدید و ارزانتر در نظر بگیرد.
صمیمی، به مالکیت وتامین پرسنل بیمارستان ۹۶ تختخوابی توسط دانشگاه علوم پزشکی اشاره داشت و افزود: سنگ آهن می تواند متخصصان بالاتر را با کمک دانشگاه جذب نماید. حتی درمورد فوق تخصص هایی که دانشگاه جهت تامین ملزم نیست، شرکت سنگ‌آهن با اعلام همکاری دانشگاه در این ‌زمینه می تواند اقدام نماید.
وی توضیح داد: این نحوه واگذاری درچند بیمارستان تهران، کرج و شهرستان های دیگر صورت پذیرفته و قراراست دیداری با مسئولان محلی و مدیران آن بیمارستان ها انجام و از وضعیت موجود بازدید نماییم.‌البته در برقراری تماس با مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت گزارشاتی اعلام شده مبنی براینکه این نحوه واگذاری به مراتب کیفیت خدمات بهتر است.

اختصاص بیست میلیاردتومان اعتبار سفرریاست جمهوری برای طرح بیمارستان

فرمانداربافق در بحث تامین اعتبار با توجه به تعهدات شرکت سنگ آهن و قول پانزده میلیارد تومان از جانب «عامریان» یادآور شد: تعهدات مالی دانشگاه علوم پزشکی و نیزمبلغ بیست میلیارد تومان اعتبار درسفر ریاست‌جمهوری برای این طرح در نظر گرفته شده است. در این زمینه مقرر شده تا تمام تعهدات جاری و ساری و بدون معطلی تزریق مالی داشته باشند. سپس هنگام توافقات پولی را که سنگ آهن به عنوان کمک پرداخته، در قرارداد محاسبه نمایند.
پروژه کد داری که تامین اعتبار نشده

وی درخصوص تامین اعتبار و کددار شدن مسیر بافق- بهاباد اذعان داشت: این پروژه از قدیم دارای کد بوده و هیچ زمان در این زمینه تامین اعتبار نشده است.
فرماندار بافق به مسیرمیدان چغارت تا سه راهی سه چاهون که توسط شرکت سنگ آهن زیرسازی شده، اشاره کرد و افزود: در دیدار با مسئولین اداره راه استان مقرر شد تا مجددا یک نشست بین فرمانداری، سنگ آهن و اداره راه استان برای آسفالت مسیر زیرسازی شده برگزار و تصمیم گیری شود.
صمیمی در پاسخ به این پرسش که از آغاز این طرح همیشه اعلام شده که این جاده کد ندارد، تصریح کرد: اداره راه استان اعلام کرده از قدیم کدی برای این مسیر وجود داشته است.‌البته نه برای دو بانده شدن شاید تحت عنوان تعریض و ارتقای سطح جاده بافق_بهاباد کدداراست. این صحبت به من گفته شده است.
وی در زمینه کمک معادن جهت تکمیل این مسیرحادثه آفرین، خاطرنشان کرد: سنگ آهن مساعدت و مشارکت دارد. معدن کوشک ۱۵ میلیارد تومان پرداخت نموده و با این مبلغ بخش زیرسازی آن انجام شده است. در ادامه معادن باید در قالب مسئولیت اجتماعی اقدام نمایند.
آسفالت مسیر برعهده اداره کل راهدای

فرماندار بافق در بحث آسفالت جاده بافق _ بهاباد ادامه داد: آسفالت مسیر مربوط به اداره کل راهداری است؛ انشاا… تامین اعتبار خواهیم‌ کرد.
فرماندار در پاسخ به پیامک های مردمی مبنی بر‌تغییر روسای ادارات، نهادها و ارگانها گفت: در حال ارزیابی دوستان هستیم و اگر نیاز باشد حتما در راستای بهبود کیفیت و خدمات به مردم و شهرستان حتما این موضوع را دنبال خواهیم نمود.
وی پیرامون آخرین وضعیت پیشرفت پروژه طرح اقدام ملی مسکن بافق با بیان فعال بودن کارگاه، عنوان کرد: در بازدیدی که بیست روز گدشته مدیرکل دفتر فنی از طرح ملی مسکن بافق داشته؛ این پروژه جزو پروژه های فعال استان معرفی و با وجود اینکه کار دیر آغازشده؛ اما سرعت کار خوب است.

تانکر سیار با مخزن های استاندارد جهت تامین آب حسن آباد

صمیمی در خصوص تامین آب روستای حسن آباد با اشاره به مشارکت فرمانداری و توافقات گذشته اعلام داشت: هنگام محاسبه مشخص شد برای ۳ الی ۴ انشعاب باید نزدیک به یک میلیارد تومان برای این مسیر هزینه شود که با این مبلغ می توانیم ۴۰۰ الی ۵۰۰ انشعاب مشترک شبکه های آب فرسوده اصلاح و بازسازی کرد.
وی با اشاره به اینکه تامین آب برای مزارع روستای حسن آباد امکانپذیر نیست، بیان داشت: در نهایت جهت تامین آب برای روستای حسن آباد باتوجه به قول هایی که داده شده با تانکر سیار با مخزن های استاندارد اقدام خواهیم نمود.
وی تاکید داشت: این موضوع مختص به روستای حسن آباد است و بحث بودجه و تامین آب مختص مزارع حسن آباد نیست.

الهام نصیرزاده بافقی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش