سرماخوردگی یا قرنطینه یا اختلاف اعضای شورا

یکی از دغدغه هایی که در نشست خبری با شهردار و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بافق مطرح شد عدم حضور تمامی اعضای شورای اسلامی شهر در نشست های خبری بود که رئیس شورا آن را مربوط به سرماخوردگی و مشکل شخصی سه نفر از اعضا دانست. « رئیس شورای اسلامی شهر بافق در ابتدای نشست علت عدم حضور سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر بافق را سرماخوردگی و قرنطینه و مشکل شخصی دانست و ادامه داد: قصدی بر عدم حضور اعضای شورای شهر نیست و همه همدل و همراه پیگیر مسایل شهرستان هستیم.» (۱)
این موضوع؛ گرچه در حد جملات باقی مانده؛ ولی لازم است تا به این مسئله نگاه جدی شده و اگر اختلاف یا اختلافاتی بین آنها هست بصورت کدخدامنشی حل و فصل کرد. حتما دیده اید موضع گیری فردی برخی از اعضای شورای شهر در مسایل شهرستان این خود نشانگر آن است که شورای شهر موضع واحدی ندارد و یا امروزه کمتر اسم سخنگوی شورای شهر را می شنویم؛ در حالیکه سخنگو می بایست ارتباط خوبی با رسانه ها و گروههای مختلف مردم برگزار می کرد. این ها دلیل بر این است که شورا دچار برخی مشکلات درونی شده است که فعلا در همین حد؛ ما از آن اطلاع داریم و اگر بیش از اینها بشود یا شده باشد، لازم است تا فکری اساسی در خصوص این اختلافات بشود.
اطلاع دارید؛ برخی از وظایف شورای اسلامی شهر عبارت است از «۱- بررسی و شناخت کمبود‌ها، نیاز‌ها و نارسائی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهاد‌های اصلاحی و راه حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط. ۲- نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شـهرداری و سایر سازمان‌های خدماتی؛ در صورتی که این نظارت مخل جریان عادی این امور نگردد.۳- همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمان‌های مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان.
۴ – برنامه‌ریزی درخصوص مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی با موافقت دستگاه‌های ذیربط. ۵- تشویق و ترغیب مردم درخصوص گسترش مراکز تفریحی ورزشی و فرهنگی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط. »(۲)
اگر به این وظایف دقت کنید، به این نکته مهم پی خواهید برد؛ برای نیل به اهداف بلند شوراها نیاز به همفکری و همدلی اعضای شورا با یکدیگر و سپس مردم می باشد؛ همه اینها به منزله مهرهای یک شطرنج هستند که حذف یکی روند بازی را مختل می کند؛ پس زمانی شورای شهر می تواند به وظایف خود به خوبی عمل کند که اصلی ترین مسئله یعنی وحدت در عمل را سرلوحه کار خود داده و با تاسی به قوانین و ضوابط امور را به خوبی به پیش ببرد و مهم تر از همه ان که در کارها شفافیت داشته و با مردم مسایل را در میان بگذارد و تصمیماتی که می گیرند و طرح هایی که به تصویب می رسانند؛ در پشت درهای بسته نباشد و همانگونه که در قانون آمده است« جلسات شورا علنی است و با حضور چهار نفر رسمیت می یابد و تصمیمات آن
حداقل با سه‌رأی موافق معتبر خواهد بود.» (۳)
منبع:
(۱) هفته نامه افق کویر؛ شماره ۱۰۱۷مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۰
(۲) https://www.iribnews.ir
(۳) https://rc.majlis.ir (مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی)

 

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیازو مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش