۲۵ تن عسل در ابرکوه تولید شد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از  ایرنا :  مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: پرورش دهنگان زنبور عسل در این منطقه امسال ۲۵ تن عسل برداشت کردند که ۴۰ درصد نسبت به پارسال کمتر است و علت کاهش هم عدم بارندگی، تداوم خشکسالی و رویش کم گیاهان مرتعی در عرصه های طبیعی است .

علی محمد هوشمند روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا متوسط تولید عسل هرکلنی زنبورعسل را با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی پنج تا ۱۰ کیلوگرم ذکر کرد که به گفته وی این عدد امسال باتوجه به خشکسالی به ۲ تا پنج کیلوگرم کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه بابیان اینکه در شرایط عادی پرورش دهندگان زنبور عسل بیش از ۴۰ تن عسل چهل گیاه تولید می کنند خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در فعالیت های مرتبط با پرورش زنبور عسل با توجه به بستر مناسب آن ، نقش تأثیرگذاری در رونق تولید و اشتغال منطقه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون ۶۵ زنبوردار در این شهرستان فعالیت  دارند و زمینه توسعه فعالیت اقتصادی این صنعت در شهرستان فراهم است .

وی  بابیان اینکه هم اکنون حدود پنچ هزارکلنی زنبورعسل در این شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: زنبورداران برای تولید این ماده غذایی در فصل بهار و تابستان برای استفاده زنبورها از گل‌های طبیعی به مناطق ییلاقی استان‌های چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس و بوشهر سفر می‌کنند.

ابرکوه رتبه سوم تولید محصول دامی استان را در اختیار دارد و سالانه حدود ۴۰ هزار تن فرآورده های دامی در این شهرستان تولید می شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل