مسئول باشگاه پیکر تراشان برای اولین بار ورزش مچ اندازی در بافق راه اندازی شد

ورزش بدنسازی یکی از ورزش‌های پرورش و تقویت عضلات می باشد که با تلفیق تمرینات ورزشی و تغذیه مناسب، می توان عضلاتی قدرتمند و اندامی ورزیده به دست آورد. بدنسازی یک رشته بسیار محبوب در بین مردان محسوب می شود؛ البته اخیراً زنان نیز برای تناسب اندام و سلامت بدن خود به این ورزش روی آوردند. زیبایی و تناسب اندام در زنان و مردان محصول تلاش، تمرینات مستمر وصحیح است؛ چراکه انجام صحیح تمرینات زیر نظر مربیان حرفه ای علاوه بر کسب نتیجه بهتر عوارض ناشی از انجام حرکات سنگین ورزشی حین تمرین نیز کمتر خواهد بود.
“سعید جوان بخت” موسس باشگاه پیکرتراشان بافق همراه با همسرش “سیده مرضیه السادات موسوی” زوج ورزشکاری هستند که نقش بسزایی در توسعه و تعالی ورزش مچ اندازی شهرستان بافق داشته و دارند.
در ادامه گفتگوی خبرنگار هفته نامه افق کویر با این زوج ورزشکار را می خوانید:

برای اولین در سال ۱۳۹۷ ورزش مچ اندازی را به بافق آوردم
افق کویرلطفا خودتان را معرفی و از سابقه کاریتان بگویید؟
“سعید جوان بخت”: ۳۷ ساله، از استان شهرکرد هستم، در حال حاضربه مدت ۱۵ سال ساکن شهرستان بافق می باشم، مربی و موسس باشگاه پیکر تراشان که از سال ۱۳۹۶ باشگاه را راه اندازی کرده و برای اولین در سال ۱۳۹۷ ورزش مچ اندازی را به بافق آوردم.
“سیده مرضیه موسوی:” ۳۳ ساله به عنوان مربی در کنار همسرم در باشگاه پیکرتراشان مشغول به فعالیت هستم، دارای کارت مربی گری بدن سازی ، آمادگی جسمانی و داور مچ اندازی هستم.
افق کویر از چه سنی به ورزش رو آوردید؟
جوان بخت: از سن ۱۵ سالگی به خاطر علاقه که به ورزش داشتم وارد ورزش بدنسازی شدم.
افق کویر شنیده شده است در مسابقات مچ اندازی که در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار گردید، ۱۲ نفر از ورزشکاران پیکر تراشان مقام کسب کرده اند، می توانید در این باره توضیح دهید؟
جوان بخت: بله، مسابقه مچ اندازی که در تاریخ ۱۰ تیرماه سال جاری با حضور بیش از صد نفر شرکت کننده از شهرستان های استان یزد برگزار گردید. ۱۲ نفر از ورزشکاران پیکرتراشان در رده سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان دارای کسب مقام طلا ، نقره و برنز شدند. افرادی که مدال کسب کردند به ترتیب عبارتند از:
مدال طلا: محمد حسین جوان بخت (دست چپ) ، علی رجبیان (دست راست)، علی کریمی (دست راست وچپ)، رضا موسوی(دست راست وچپ)، ابوالفضل کریم زاده(دست راست وچپ) و ابوالفضل میرابی( دست چپ)
مدال نقره: سعید جوانبخت(دست چپ) ، حسن دهقان زاده(دست راست وچپ)، علی رجبیان(دست چپ) ، علی کریمی( دست چپ)، ابوالفضل میرابی(دست راست)
مدال برنز: یونس حیدریان (دست چپ)، رضا رحیمی(دست راست وچپ)، جواد فتاحی (دست راست)
افق کویرچه تعداد از ورزشکاران به مسابقات کشوری می روند؟
تمام افرادی که طلا کسب کردند به مسابقات کشوری می روند .
سعید جوان بخت : در رشته مچ اندازی استان یزد سال ۱۳۹۷ مقام سوم ، سال ۱۳۹۸ مقام اول و سال ۱۴۰۱ مقام دوم را کسب کردم.
سیده مرضیه موسوی: در مسابقات زیادی شرکت کردم که به ترتیب:
سال ۱۳۹۷: مقام اول مچ اندازی دست راست یزد ، سال ۱۴۰۰: مقام اول مچ اندازی دست راست و چپ استان یزد ،سال ۱۳۹۸ : مقام اول مچ اندازی دست راست و مقام سوم دست چپ شهرکرد، سال ۱۴۰۰: مقام اول مچ اندازی دست راست و پرس سینه دراستان اصفهان و…
افق کویر چه مقام هایی دیگری باشگاه پیکرتراشان تا کنون کسب کرده است ؟
سعید جوان بخت: مقام دوم بادی کلاسیک توسط علیرضا فتوحی
سیده مرضیه موسوی:در سال گذشته مسابقات مچ اندازی تیم بانوان پیکرتراشان با ۱۴ عضو شرکت کننده مقام اول را در استان یزد با ۲۲ مدال کسب کرد که ۱۲ طلا مدال و بقیه مدال ها نقره و برنز بود.

برای ورزش هیچ گاه
به دنبال پول نبوده
افق کویرعلت موفقیت تان در ورزش تان چیست؟
سعید جوان بخت:برای ورزش هیچ گاه به دنبال پول نبوده و ورزشکاران را در رسیدن به موفقیت کمکشان می کنم.
جدیداً اولین میز مچ اندازی را در بافق خریداری کرده
افق کویر تاکنون از نظر امکانات به باشگاه کمک شده است؟
سعید جوان بخت: نه، تمام هزینه ها و دستگاه ها به شخصه خریداری کرده و جدیداً اولین میز مچ اندازی را در بافق خریداری کرده که ورزشکاران به صورت حرفه ای بتوانند در باشگاه به فعالیت خود ادامه دهند.

جام قهرمانی را به اداره ورزش تحویل داده می شود و متاسفانه از مربیان ورزش تشکر نمی شود.
افق کویر هزینه شرکت در مسابقات چگونه تامین می شود؟
سعید جوان بخت: هزینه شرکت در مسابقات زیاد است، ورزشکاران برای شرکت در مسابقات باید شخصاً هزینه کنند و هیچ کدام از ارگان ها هزینه ای بابت شرکت در مسابقات پرداخت نمی کنند.
سیده مرضیه موسوی: مربی هزینه هایی از قبیل: از غذا، لباس ، کرایه و… تیم متقبل می شود، اما هنگامی که تیم برنده می شود ، کاپ قهرمانی را به اداره ورزش تحویل داده می شود و متاسفانه از مربیان ورزش تشکر نمی شود.
افق کویر از مشکلات باشگاه بگویید؟
جوان بخت: متاسفانه با وجود سختی ها و زحمت هایی که برای موفقیت ورزشکاران تیم پیکرتراشان متحمل شده تا افراد در مسابقات حرفی برای گفتن داشته باشند، باز هم وقتی ورزشکاران در مسابقات صاحب کسب رتبه و مقام می شوند،نامی از باشگاه و مربی باشگاه آورده نمی شود!
حتی یکی از ورزشکاران که مقام آورده و اعتراض کرده که چرا نامی از مربی ما “جوان بخت” ذکر نشده است، بهانه تراشی کردند “سعید جوان بخت” غریبه است و بافقی نیست، برای همین نامش برده نمی شود!
چرا مسئولین و دست اندرکاران ورزشی با این بهانه ها، باعث دلسردی ورزشکاران و فعالان ورزشی می شوند، در حالی که بنده ۱۵ سال ساکن بافق هستم، فرزندانم شناسنامه بافقی دارند و در جایی که زندگی می کنم که به آن تعهد دارم.
چرا نمی گویند اگر فرد غریبه است در عوض برای ورزشکاران بافقی سختی و زحمت هایی متحمل شده و افتخار آن برای شهرستان بافق است، به نظرم شهرستان بافق برای همین حرفهای بی پایه و بی ارزش پیشرفت نمی کند!
افق کویر چند فرزند دارید و فرزندانتان به ورزش بدنسازی علاقه دارند؟
سیده مرضیه موسوی: سه فرزند، محمد حسین ۱۵ ساله، مه نیا ۹ ساله، پریا ۷ ساله که در حال حاضر محمد حسین در کنار همسرم به ورزش بدنسازی رو آورده است.
افق کویر زنان و مردان چه مدت باید به ورزش بدنسازی بپردازند تا بتوانند اندام ورزشی و ایده ال داشته باشید؟
حداقل یکسال.
افق کویرافراد از چه رده سنی می توانند به باشگاه بدنسازی بیایند؟
سیده مرضیه موسوی: از سن ۱۴ سالگی می توانند به باشگاه بدنسازی بیایند. حتی در بخش زنان فاطمه ابراهیمی با ۶۳ سال سن درمسابقات مچ اندازی استان یزد مدال طلا گرفته است .
افق کویر روزانه چند نفر باشگاه به فعالیت مشغول هستند؟
دربخش زنانه ۵۰ نفر و مردانه ۶۰ نفر
ساعت کاری زنان: ۱۵ تا ۱۸:۳۰
ساعت کاری آقایان: صبح از ۱۱ الی ۱۵
و در شیفت عصر: ۱۹ الی ۲۴
افق کویر هزینه شرکت در باشگاه چقدر است؟
برای افرادی که هر روز به باشگاه می آیند ماهیانه ۲۹۰۰۰۰ تومان باید پرداخت کنند و افرادی که سه روز در هفته به فعالیت ورزشی می پردازند ماهیانه ۲۰۰۰۰۰ تومان هزینه پرداخت می کنند
افق کویرچه صحبتی با مسئولین دارید؟
مسئولین همه جانبه ما را حمایت کنند، زمانی باشگاه پیکرتراشان در بخش بانوان و آقایان توانست مقام کسب کند، کاپ مدال آن را به باشگاه ورزشی تقدیم کرد و از مربیان حتی با شاخه گلی از آنها تشکر نشد!
حتی ورزشکاران تیم پیکرتراشان با دوسال پی در پی کسب مقام قهرمانی، انتظار داشتند که حداقل مسئولین با حمایت های معنوی آن ها را تشویق کنند که متاسفانه این اتقاق هم نیافتد!
بنابراین از مسئولین خواهشمندم به جای بهانه تراشی و پرداختن به حاشیه ها ، بیشتر از ما حمایت کرده، مطمئن باشند که اگر از ما حمایت کنند، بافق در رشته مچ اندازی نفر اول مسابقات کشوری خواهد شد.
افق کویر سخن پایانی:
سیده مرضیه موسوی: اگر زنان و مردان می خواهند به اندام ایده آل دست یایند، ورزش بدنسازی همراه با رژیم غذایی در رسیدن به اندام ایده آل نقش بسزایی دارد. همچنین از مسئولین خواهمشمندم به ورزش مچ اندازی در بافق بها داده، استعداد بانوان بافق بی نظیر هست ورزشکاران بافقی در ایران اول هستند، فقط فرد یا ارگانی را می خواهد که از آن ها حمایت کرده و حامی آنها باشد

معصومه غلامرضاپور|

 

آقایان مدال آور مچ انداز – سال ۱۴۰۱
از سمت راست نشسته: محمد حسین جوانبخت- ابوالفضل میرابی -علی کریمی -محمد حسن دهقانزاده -علی رجبیان
از سمت راست ایستاده: سعید جوانبخت -اسماعیل نارویی -ابوالفضل کریم زاده-یونس حیدریان -رضا موسوی -رضا رحیمی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش