انتقال پیام ها باید به صورت کوتاه ، جذاب و ساده باشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ به همت مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی ایران و با همکاری فرمانداری شهرستان بافق، سمینار آموزشی ویژه مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه و‌ خبر با عنوان رویکردهای نوین در روابط عمومی در محل سالن آیت ا… شیخ محمد تقی بافقی فرمانداری برگزار شد. در این کارگاه آموزشی که به مدت دو روز در تاریخ‌های ۱۵و۱۶شهریورماه با حضور سید محمد باقی زاده معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ، حمید رحیمی مدیرعامل مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ، مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی، مراکز علمی و پژوهشی ،اصحاب رسانه و خبر و بخش خصوصی شهرستان بافق برگزار شد؛ مباحث مختلفی توسط دکتر سیدشهاب سید محسنی عضو هیات مدیره و رییس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در زمینه نقش روابط عمومی در موفقیت سازمان ، نقص ها و کمبودهای روابط عمومی ، برنامه ریزی راهبردی ارتباطی و روابط عمومی ، روابط عمومی در حل و فصل بحران ها ، فرهنگ سازی و تهییج افکار عمومی ، روابط عمومی دیجیتال ، شبکه های اجتماعی و روابط عمومی در آینده مطرح گردید.
دکترسید شهاب سید محسنی ابتدا تاریخچه ای از روابط عمومی بیان نمود و گفت: روابط عمومی یک فرایند

ارتباطی راهبردی است که روابط سودمند متقابلی بین مردم و سازمان برقرار می کند و روابط عمومی عبارت است
از مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می شود.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار روابط عمومی در فرآیند تصمیم گیری و هدایت امور در سطح کلان سازمان خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها وظایف گسترده ای را به عهده دارند که انجام آنها به اعمال مدیریت شایسته یک سازمان یا نهاد کمک خواهد کرد که از جمله ی این وظایف می توان به آگاه کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افکار سنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم اشاره کرد.
۷ اصل مهم در روابط عمومی
دکتر سید محسنی ۷ اصل مهم در روابط عمومی برتر را درگیربودن روابط عمومی در مدیریت استراتژیک سازمان، ماهیت مدیریتی و مشاوره ای کارکرد روابط عمومی، متمرکز شدن تمام فعالیت های مربوط به روابط عمومی در یک واحد مشخص، استفاده از مدل ارتباطی دوسویه متقارن در یک روابط عمومی، مهیا بودن زمینه و فرهنگ سازمانی برای فعالیت روابط عمومی، تنوع و گوناگونی در برعهده گرفتن نقش های روابط عمومی (استفاده از قابلیت های متعدد فنی و علمی ) و ارتباط مستقیم مدیریت روابط عمومی با مدیر ارشد دستگاه عنوان کرد.
انتقال پیام ها باید به صورت کوتاه ، جذاب و ساده باشد
در ادامه گفت: مهمترین وظیفه روابط عمومی برقراری ارتباط در داخل و خارج از سازمان با مخاطبان انبوه و متفاوت است و انتقال پیام ها باید به صورت کوتاه ، جذاب و ساده باشد و از حاشیه پرهیز کنند.
وی افزود: امروزه با گسترش اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند ، امکان برقراری ارتباط بین افراد مختلف به شدت در حال افزایش است که در این راستا ضرورت استفاده از تکنولوژی های جدید برای توسعه روابط عمومی بیش از پیش احساس می شود. این امر باعث افزایش تکنیک های روابط عمومی می شود که با استفاده از فناوری های هوش هیجانی روز به روز بهبود یافته و موفق تر می شوند.

حدیث عباسی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل