اگر ورزش نکنم افسرده هستم

ورزش نه تنها برای حفظ سلامتی مفید است، بلکه موجب نشاط روحی انسان نیز می گردد.خبرنگار هفته نامه افق کویر پیرامون این موضوع با یکی از مسن ترین زن ورزشکار بافقی که با تمرین و پشتکار توانسته به اندام متناسب دست یابد، گفتگو کرد.
افق کویر:لطفاً خودتان را معرفی کرده و از چه سنی به ورزش پرداختید؟
“فاطمه ابراهیمی” فرزند محمد متولد سال ۱۳۳۹ هستم که هم اکنون ۶۲ سال سن دارم.تنها زنی هستم که در شهرستان بافق به سن کهنسالی ورزش می کنم؛ به گونه ای که بانوان ورزشکار مرا “مادر باشگاه” صدا می زنند و تقریبا ۳۵ ساله بوده که به علت اضافه وزن به ورزش رو آوردم.
افق کویر: لطفاً مشکلاتی که در زمان اضافه وزن داشتید، بیان کنید؟
قبل از رسیدن به تناسب اندام ۸۸ کیلو وزن با قد ۱۶۴ بودم که همیشه به دلیل اضافه وزن دچار مشکلاتی نظیر “پا درد” ،”مشکلات کبدی” ،” آرتروز” ، “کم کاری کلیه”و رماتیسم بود. مدام به خاطر بیماری “رماتیسم” باید هفته ای یک بار واکسن به قیمت ۷۵۰ هزارتومان ترزیق می کرده که هزینه واکسن ها را بیمه متقبل نشده و باید آزاد خریداری می کردم؛ اما اکنون به دلیل تناسب اندام مشکل رماتیسم من بهبود یافته و خدا را شکر ،واکسن تزریق نمی کنم
افق کویر: چگونه شد که تصمیم گرفتید به باشگاه بروید ؟
با توجه به اینکه همیشه از اضافه وزن رنج می بردم، در سن جوانی به ورزش ایروبیک رو آورده؛ ولی تأثیری زیادی ندیدم، سپس در سن ۵۷ سالگی با معرفی دوستان باشگاه بدنسازی را انتخاب کرده؛ در باشگاه به مدت یک سال با اراده و پشتکاری که داشتم توانستم از وزن ۸۸ کیلو به وزن ۶۴ کیلو دست یابم. مدت زمان فعالیت روزانه باشگاه یک ساعت و نیم بود؛ ولی من هر روز سه ساعت در باشگاه ورزش پرداخته؛ حتی در زمان اوج ویروس کرونا ورزش را ترک نکردم و تمام حرکاتی که در باشگاه لازم بود به درستی اجرا و تغذیه را رعایت می کردم.بعد از تعطیلی باشگاه برنامه پیاده روی در دستور کار بود.
افق کویر: رسیدن به اندام متناسب چه تاثیری بر روی اطرافیان و نزدیکان شما داشت؟
اطرافیانم بعد از تاثیر ورزش بر روی من، نوه ، دخترم(فاطمه ابراهیمی)، پسر و عروسم نیز به ورزش روآوردند.
افق کویر: چه تاثیرات دیگری ورزش بر روی شما داشت؟
وی در حالی که می خندد گفت: اطرافیانم به من می گویند نسبت به گذشته جوان تر شده ای و روحیه و نشاطم نسبت به گذشته بهتر شده است؛ حتی یادم هست بعد از کاهش وزن زمانی که به دکتر متخصص خود در یزد مراجعه کردم به دلیل این اندام نرمال و کم کردن وزن مرا نشناختند.
افق کویر: آیا در باشگاه مقام کسب کرده اید؟
بله؛ سال گذشته در مچ اندازی بانوان رتبه اول کسب کردم، امسال نیز مربی باشگاه با توجه به اینکه سابقه آتروز داشتم، نپذیرفت من در مسابقات شرکت کنم؛ وگرنه دلم می خواست در مسابقات با آنها همراهی کنم.
افق کویر: در حال حاضر انگیزه تان برای ادامه ورزش چگونه است؟
در حال حال معتاد ورزش شدم؛ اگر یک روز به باشگاه نروم افسردگی دارم و خیلی اذیت می شوم. با توجه به این که به تناسب اندام دست یافته ام ، پرهیز غذایی ندارم و فقط به باشگاه میام که بتوانم تناسب اندام خود را حفظ کنم .
افق کویر: چه توصیه ای به جوان ها دارید؟
جوان ها ورزش را در راس امور خود قرار داده تا دچار مریضی و بیماری نگردند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش