پخت کیک چهار متری در بافق

مسئول هیات امنا آستان امام زاده عبدالله بافق گفت: همزمان با شروع هفته وحدت و ولادت امام زاده عبدالله بافق، در رواق مطهر آن حضرت جشنی برگزار شد.

به گزارش هفته نامه افق کویر،حجت‌الاسلام حقیقت مسئول هیات امنا آستان امام زاده عبدالله بافق گفت: بر اساس تاریخ، حضرت عبدالله بن موسی کاظم (ع) از سادات بزرگوار و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) و برادر بزرگوار امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی بن الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) است و تولد آن حضرت روز دوازدهم ربیع‌الاول سال ۱۴۳ هجری قمری است.

او افزود: به همین مناسبت و همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت پیامبر مکرم اسلام (ص) و ولادت امام زاده عبدالله بافق، جشن باشکوهی در رواق مطهر آن حضرت برگزار شد که در این جشن، کیک چهار متری توسط خیران و اعضای موکب عون بن عبدالله بافق، پخت و توزیع شد.

حجت الاسلام حقیقت در ادامه تصریح کرد: مورخان بنای اولیه امام‌زاده عبدالله (ع) بافق را متعلق به قرن پنجم هجری می‌دانند که زیبایی و شکوه گنبد آن قابل توجه است.
مسئول هیات امنا این امام زاده گفت: این زیارتگاه بقعه‌ای بسیار زیبا دارد که کاشی‌کاری و نیز تزئینات داخلی آن قابل توجه بوده و علاوه بر آن تزئینات داخلی این بنا از کار‌های ملاحسن نقاش باشی بافقی و گرد بودن گنبد امامزاده عبدالله بافق از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی