عدم توسعه یکنواخت محدوده شهری بافق

توسعه پایدار شهری؛ موجب ارتقای کیفیت زندگی می شود. به عبارتی دیگر؛ « توسعه پایدار شهری یا در اصطلاح زبان انگلیسی :
Sustainable urban development ارتقای کیفیت زندگی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تعریف می شود. » (https://parsmodir.com )
به گونه ایی که مؤلفه هایی که برای توسعه شهر در نظر گرفته می شود، باید هماهنگ با سایر شاخصه‌ها به پیش برود. در بافق مقوله توسعه پایدار شهری به خوبی رعایت نشده و متأسفانه محدوده شهری بصورت یکنواخت و متصل با بافت موجود شهر توسعه پیدا نکرده است. به گونه ایی که در یک قسمتی از شهر، خرید یک متر زمین به نسبت خریددر نقطه دیگر شهر تفاوت عمده ای دارد.این بدان دلیل است که متأسفانه در سالیان اخیر اجحاف زیادی در حق یک منطقه یا محله صورت گرفته است؛ به گونه ایی که ساکنان آن از خدمات شهرداری در حوزه ساخت و ساز به خوبی برخوردار نیستند و تغییر کاربری مسکونی در حق اراضی آنها صوررت نمی گیرد. در عوض در آن سوی شهر به لحاظ قرار گرفتن در محدوده شهری از خدمات شهرداری برخوردار هستند. این نمونه ایی از بی عدالتی اجتماعی است که متولیان شهر خواسته و ناخواسته بدان سمت رفته اند. حالا چیزی که از این بی عدالتی بر جای مانده در یک سوی شهر به علت قرارگرفتن خطوط راه آهن ساخت و ساز کم صورت می گیرد؛ در حالی که مجوزهای ساخت از سوی شهرداری به وفور ارائه می گردد ولی در نقطه ایی دیگر مجوز تعییر کاربری به متقاضیان ارائه نمی گردد.
بیش از ۱۵ سال است که خواست مردم این است درجهت کاهش قیمت مسکن و نیز برخورداری بیشتر جامعه به ویژه جوانان در امر ازدواج و تشکیل خانواده شهرداری و شورای اسلامی شهر در قوانین خود تغییراتی ایجاد کند؛ ولی به این خواسته مردم توجه جدی نمی گردد و اراده ایی قوی در پشت این مساله هم نیست تا آن را برطرف کند جزء این که هر از گاهی وعده ایی داده می شود و بعد فراموش می شود.
امید آن که توسعه پایدار شهری که امروزه به کرات شنیده می شود شامل تمامی شهر و در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باشد.

محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش