بهره برداری از فضای “شهر بازی آهن” در ایام نوروز

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ با توجه به اینکه ” شهربازی آهن” چند سالی بدون استفاده است؛ خبرنگار افق کویر با ” مهدی منصوریان” گفتگو نمود.

مکانی مفرح و شاد برای تخلیه انرژی و هیجان

مهدی منصوریان گفت: چندین سال است که شهربازی تعطیل شده است؛ قاعدتاً خانواده ها در ایام تابستان و پاییز که هوا مساعد است؛ از فضای جلو پارک برای شب نشینی و دورهمی خانوادگی استفاده می کنند و خطراتی دارد، با پیگیری هایی که منابع انسانی شرکت سنگ آهن داشت؛ که باید برنامه ای برای شهربازی انجام شود و همچنین با توجه به اینکه سال دانش بنیان است ؛ بررسی ها انجام شد که وسایل حرکتی و سازه های جدیدی که هیجان و تحرک برای بچه ها ایجاد شود و در فضای خالی شهربازی نصب گردد.

تمام وسایل شهربازی مستهلک شده است

وی افزود: همه وسایل بازی مستهلک شده است و توجیه اقتصادی برای بازسازی و راه اندازی ندارد و ضمن اینکه شهربازی جز باشگاه ورزشی نبوده است؛ اما چون برخی وسایل حرکتی، نوعی وسیله ورزشی به حساب می آید؛ مقرر شد که توسط باشگاه سنگ آهن کار انجام شود.

بهربرداری از فضای “شهر بازی آهن” در ایام نوروز

وی بیان کرد: با پیمانکار قرار داد منعقد شده است و اسفندماه سال جاری نصب وسایل انجام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: انشاا… برای ایام عید نوروز و فروردین ماه به بهره برداری برسد؛ هدف هدایت افراد از خیابان به داخل شهر بازی است؛ این کار باعث رونق شهربازی می شود و همچنین باعث ورود بخش خصوصی برای بازسازی شهربازی می گردد؛ همه تجهیزات باید به روز رسانی شود و شهربازی دوباره احیا گردد؛ مکانی مفرح و شادی برای تخلیه انرژی و هیجان ایجاد گردد.

در رشته های مستعد سرمایه‌گذاری شود

منصوریان مدیرعامل باشگاه سنگ آهن بافق؛ درباره رشته های مستعد شهر گفت: همه مسئولین ورزشی باید یک دل باشند و با یک محوریت پیش روند و باید بر اساس رشته های ورزشی مزیت دار شهرستان که مستعد است و توجیه فنی و اقتصادی دارد سرمایه گذاری شود.

شهر بافق باید شهر ورزشی استان معرفی گردد نه شهر معدنی

وی بیان کرد: دوست ندارم شهر بافق را شهر معدنی بشناسند بلکه باید شهر ورزشی استان معرفی گردد؛ چون شهر ظرفیت و پتانسیل قوی و نیروی انسانی مستعدی دارد.

رییس باشگاه سنگ آهن افزود: استعدادهای خوبی در حال کشف و شکوفایی است با برنامه هایی که باشگاه سنگ آهن دارد اگر همه سازمان ها پای کار بیایند.

وی گفت: فرمانداری، شهرداری ،شورای شهر و محلات همه با هم کار انجام دهند؛ دهکده ورزش توجیه اقتصادی دارد و باعث رونق گردشگری ها و بومگردی هامی‌شود.

امکان برگزاری مسابقات بین المللی و برون مرزی در بافق

وی افزود: شهر با توجه به شرایط اقلیمی که دارد حداقل ده ماه در سال را می توان انواع اردوها و مسابقات برگزار نمود؛ می توان مسابقات بین المللی و برون مرزی را اجرا کرد.

مهمترین چیزی که شهر نیاز دارد وحدت و همدلی است

منصوریان گفت: مهمترین چیزی که شهر نیاز دارد وحدت و همدلی است؛ منصوریان به تنهایی نمی تواند، وقتی این من به ماییت تبدیل شود پیشرفت صورت می گیرد، شهر شهر پویایی می شود. قطعا طبق سند توسعه که باشگاه آماده نموده است؛ اتفاق خواهد افتاد شهر بافق اصالت دارد؛ شیخ محمد تقی، پیرمراد و پهلوان عسکر و … دارد می توان با این دیپلماسی فرهنگ شهر را نیز معرفی نمود و این کار شدنی است اما زمان بر است.

بافق در رشته دومیدانی مستعد است

وی درباره رشته دومیدانی گفت: رشته دومیدانی رشته مستعد ورزشی است؛ در دهه ۷۰ که آموزش پرورش مشکل مربی ورزشی نداشت، استعداد ها کشف می گردید و همیشه در سطح استان و کشور مدال آور بودند؛ اما در حال حاضر آموزش پرورش نیز کمبود مربی دارد.

وی افزود: من و خیلی از ورزشکاران از قالب این رشته به رشته های دیگر رفته و موفق گردیده، با توجه به اینکه شهروندان بافقی سیستم قلبی و عروقی مستعدی دارند؛ موفق خواهند بود.

وی تصریح کرد: در ورزش های پرتاب دیسک ، پرتاب وزنه ، پرتاب نیزه و دو میدانی قدرت و استقامت می توانند مدال آور باشند.

وی بیان کرد: برای ورزشگاه ده هزار نفری اولین چیزی که برای ورزشگاه طراحی گردید پیست دومیدانی است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش