بیش از ۲ هزار مسافر نوروزی از امامزاده عبدالله بافق یزد دیدن کردند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا؛  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بافق گفت: از ابتدای تعطیلات سال‌جاری تاکنون بیش از ۲ هزار نفر مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور از امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، لیلی رنجبر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امامزاده عبدالله (ع) به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری شهرستان بافق و استان یزد در زمینه فرهنگی و مذهبی هر ساله مورد استقبال تعداد زیادی از گردشگران قرار می‌گیرد.

وی با قدردانی از تمامی نهادها و عوامل ستاد خدمات سفر شهرستان بافق ادامه داد: همزمان با عید نوروز و ماه مبارک رمضان طرح آرامش بهاری نیز با هشت غرفه فرهنگی و مذهبی در این آستان در حال برگزاری است.

این مسئول اظهار کرد: امامزاده عبدالله (ع) دارای بقعه‌ای متبرک و قابل احترام است که از نظر معماری دارای بنایی بسیار چشم نواز با گنبدی منحصر به فرد در دنیا است.

رنجبر تصریح کرد: شخصیت مدفون در این بقعه، امامزاده عبدالله بن موسی بن جعفر (ع) برادر امام رضا (ع) و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) است.

بافق، شهر نخل، آهن و آفتاب و زادگاه شاعر پر آوازه قرن دهم هجری قمری (وحشی بافقی) که به بهشت معادن نیز معروف است در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران است.

بافق دارای معادن مختلفی به خصوص سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب، روی، اورانیوم، منگنز و سنگ‌های مرمریت تزئینی و در منطقه گرم و خشک قرار دارد و دارای آثار و بناهای تاریخی و روستاهای زیبا و دیدنی است که توجه هر مسافر و گردشگر را به خود جلب می‌کند.

امامزاده ظهیرالدین یا شمس الدین عبدالله ابن موسی‌ بن جعفر(ع)، مسجد جامع، معدن سنگ آهن چغارت و مراحل فرآوری سنگ‌آهن، میدان خان، خانه وحشی بافقی، قاضی میرجعفر، باغ تیتو، پارک آهن‌شهر، گردشگاه آبشار، اقیانوس چشم نواز شن‌های روان صادق آباد و پتکستان، قلعه باقرآباد و قطرم، شادکام، شمال آباد، آب مرغون، چنار کهنسال ( ۹۰۰ ساله) روستای باجگان و نخلستان‌های به هم پیوسته از مهمترین اماکن و جاذبه‌های دیدنی بافق است.

تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر ملموس و غیرملموس بافق شناسایی شده است که ۸۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهرستان بافق دارای یک بخش، سه دهستان ( مبارکه، کوشک و سبزدشت) و ۱۰۰ روستا و آبادی است که نزدیکترین روستا سه کیلومتر و دورترین آن ۱۲۰ کیلومتر با شهر بافق فاصله دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل