اعزام والیبالیست ها به تیم ملی

اکبر بمانی پور رییس هئیت والیبال شهرستان بافق: اعزام والیبالیست ها به تیم ملی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ خبرنگار در این شماره از هفته نامه افق کویر به سراغ هیئت والیبال رفته و با اعضای آن به گفتگو پرداخته است؛ که در ادامه می خوانید.
“اکبر بمانی پور(هوشنگ)” گفت: ۴۸ سال سن دارم و رئیس هیئت والیبال شهرستان بافق هستم و به مدت ۳۵ سال در این رشته فعالیت می نمایم و ۷ سال به عنوان دبیر هیات و از سال ۱۳۹۸تاکنون به عنوان ریاست هیات فعالیت می کنم.

مقامات کسب شده توسط والیبالیست های شهرستان
وی افزود: مقام هایی از جمله : مقام دوم بزرگسالان استان، مقام سوم جوانان استان و مقام سوم نوجوانان استان را کسب نموده ام.
وی تصریح کرد: ۸۰۰ نفر عضو فعال ، ۱۲مربی و ۱۰ داور در این رشته فعال هستند و با توجه به وجود استعدادهای ناب(دختران،پسران) و محبوبیت این رشته ورزشی در دنیا و استقبال بی نظیر جوانان بافقی انتظار و حمایت بیشتری از مسئولین خواستاریم تا بتوان برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت والیبال شهرستان برنامه ریزی نمود.
وی اظهار کرد: تمام اعزامی های داخل استان و برگزاری مسابقات والیبال در سطح شهرستان (آقایان،بانوان) در ۲سال گذشته با حمایت همه جانبه هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق برگزار شده است.

کمبود سالن اختصاصی والیبال و کمبود بودجه جهت برگزاری مسابقات
وی بیان کرد: با توجه به فراگیری والیبال در کلیه مکان های تفریحی ورزشی تمامی پدران، مادران و خانواده ها پیشکسوتان این رشته می باشند.
بمانی پور؛ کمبود سالن اختصاصی والیبال و کمبود بودجه جهت برگزاری مسابقات را یکی از دغدغه های این هیئت عنوان کرد.
“بی بی فاطمه ناظری” نایب رئیس هیئت والیبال گفت: متولد ۱۳۵۰ هستم و به مدت ۲سال است؛ که به عنوان نایئب رئیس هیئت والیبال شهرستان بافق بوده و نزدیک به ۳۰ سال است؛ که در رشته والیبال فعالیت می نمایم؛ که ابتدا به عنوان بازیکن و بعد از ۱۲ سال به عنوان مربی(مربیگری درجه دو) و داور مشغول هستم .
وی افزود: تعداد مربیان والیبال در بافق نزدیک به ۴۰ مربی است؛ که ۱۱مربی در حال فعالیت هستند و ۵ مربی با کارت درجه ۲ و ما بقی با کارت درجه ۳ فعالیت دارند وتعداد داوران فعال ۱۷ نفر می باشند ۴نفر با کارت درجه ۲ و مابقی با کارت درجه ۳ فعالیت می کنند.

۱۰۰۰ نفر در رشته والیبال فعال هستند
وی بیان کرد: ۲۰تیم وجود دارد؛ که تعداد بازیکنان ۶۰۰ نفر نونهال و نوجوان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز بزرگسالان هستند.
وی افزود: رده سنی زیر ۲۰ سال را نونهالان و نوجوانان و بالای ۲۰ سال را جوانان و بزرگسالان تشکیل می دهند.
و در ادامه بیان کرد: “سارا کارگر” و “حدیث عبداللهی” مقام سوم نوجوانان کشور را دارند.
در ادامه خبرنگار به گفتگو با دبیر هیئت (فرید حاج حسنی ) پرداخته است:
وی گفت: ۳۱ ساله هستم و این رشته مفرح والیبال را از سال ۱۳۸۲ شناخته و حدود ۱۹ سال است؛ که در این رشته فعالیت داشته و از سال ۱۳۸۴ به صورت نیمه حرفه ای و حرفه ای در مسابقات شهرستان، استان، زیر گروه لیگ برتر کشوری به عنوان بازیکن، مربی و داور فعالیت دارم و اولین داور استان یزد بودم؛ که در لیگ برتر والیبال ساحلی کشور و مسابقات کشوری داوری نمودم.
با کم توجهی مسئولین شهرستان روبرو هستیم
وی اظهار کرد: با توجه به این که دو سال در این رشته به عنوان دبیرهیئت با توجه به پتانسیل خوب جوانان در رشته های مختلف ورزش و حضور پر شور جوانان در این مکان ها متاسفانه با کم توجهی مسئولین شهرستان روبرو هستیم و به نظر من در آینده نه چندان دور اگر توجه مسئولین محترم به ورزش و سلامت روحی و روانی جامعه نسل جوان بیشتر نشود شاهد چنین حضوری در سالن های ورزشی نخواهیم بود و روز به روز جاهای غیر معقول که لایق جوانان این مرز و بوم نیست را شاهد خواهیم بود
وی در پایان گفت: در آخر تشکر می کنم از مسئولینی که به معنای واقعی کلمه دغدغه ی آن ها بهتر شدن حال خوب روح و روان و جسمانی جوانان شهرستان بوده و برای این امر از خودشان هم گذشتند و عاشقانه برای راه رضای خدا خدمت کرده نه برای حفظ صندلی که بادی وزید بچرخند و تغییر رنگ بدهند و انجام وظیفه نکنند.
“محمد پور امینی” ۳۰ ساله مسئول کمیته والیبال ساحلی شهرستان بافق گفت: حدود ۱۵ سال در رشته والیبال فعالیت دارم.
وی افزود: ۱ مربی، ۱۳ داور و ۱۲ بازیکن تخصصی فعال در والیبال ساحلی وجود دارد.
مقام هایی که کسب شده است بدین شرح می باشد: کسب مقام چهارم لیگ برتر کشور، کسب مقام دوم کارگری کشور تهران وکسب مقام سوم زیر ۲۳ سال استان نموده ایم.

اعزام والیبالیست ها به تیم ملی
وی در پاسخ به این سوال که “تاکنون به تیم ملی اعزام داشتید” گفت: “آرمان مرادی نژاد” به تیم ملی در رده زیر ۲۳ سال در بندر عباس اعزام و همچنین “محمد جواد برزگری” به تیم ملی در رده زیر ۱۷ سال در بندر انزلی اعزام شد.
وی تصریح کرد: ۵ تیم در این رشته فعالیت می کنند؛ که دو تیم حاضر در لیگ برتر کشور دو تیم نونهالان و یک تیم جوانان در حال تمرین هستند؛ که تمامی تیم ها با حمایت باشگاه سنگ آهن بافق در مجموعه ساحلی آهنشهر در سال گذشته در اولین میزبانی لیگ برتر کشور توسط دبیر کل فدراسیون والیبال کشور و مسئولین استان افتتاح شد.
وی مهمترین عملکرد رشته ورزشی را اختصاص زیر ساخت مناسب و حمایت های مالی جهت رشد و پرورش استعدادها دانست و گفت: با توجه به دیدگاه مثبت باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن تمامی این کمبود ها در رشته مفرح و المپیکی والیبال مرتفع گردیده است.
وی گفت:کمترین توقع کمیته والیبال ساحلی از مسئولین محترم شهرستان در میزبانی های حاضر و باعث دلگرمی ورزشکاران این رشته شوند و در صورت امکان، مکان هایی را جهت احداث زمین های والیبال ساحلی در سطح شهرستان اختصاص دهند.

زمین ساحلی باشگاه آهن از بهترین زمین های ساحلی کشور است
وی بیان کرد: با توجه به دو مرحله میزبانی لیگ برتر کشور (۱۴۰۰-۱۴۰۱) در زمین ساحلی اختصاصی باشگاه سنگ آهن و رضایت کامل دبیر کل و کمیته ی ساحلی فدراسیون والیبال از امکانات مجموعه باشگاه سنگ اهن، این مجموعه جزء بهترین زمین های ساحلی کشور می باشد.
وی در ادامه از اهداف خود در آینده گفت: برگزاری مسابقات جامع آزاد کشوری، میزبانی مسابقات رده سنی کشور، برگزاری کلاس های ارتقای مربیگری و داوری و تشکیل مدرسه والیبال ساحلی در شهرستان از اهداف آینده من می باشد.

 

افسانه رنجبر

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش