آغاز طرح واکسیناسیون تب مالت دام سنگین در شهرستان بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بافق، خانم دکتر فرزانه سالاری رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان از آغاز طرح واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری تب مالت به صورت کاملا رایگان در شهرستان خبرداد.

وی اظهار کرد: در اجری طرح مایه کوبی دام علیه تب مالت پیش بینی می‌شود بالغ بر ۸۰۰ راس دام سنگین (گاو و گوساله) در سطح تمامی واحد‌های اپیدمیولوژیک ایمن سازی شوند.
ایشان افزود: اکیپ‌های فنی سیار دامپزشکی با عزیمت به روستاها و واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دارای گاو و گوساله، دام‌های حساس را علیه بیماری تب مالت واکسینه می‌کنند.
این مقام مسئول در بافق اضافه کرد: بیماری بروسلوز از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌باشد که از ۲ جنبه اقتصادی و بهداشت عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ و همچنین باعث ایجاد سقط جنین دام و ضرر‌های اقتصادی فراوان به جامعه می شود و از سوی دیگر نیز اگر دام‌های مبتلا از گله حذف نشوند، باعث انتشار بیماری و کاهش تولید شیر می‌شود.
ایشان در پایان به همشهریان توصیه کرد: در صورت امکان از شیر و محصولات لبنی پاستوریزه استفاده کنند و شیر خام را قبل از مصرف به طور کامل بجوشانند و اگر تمایل به مصرف پنیر محلی دارند آن‌ را به مدت حداقل ۲ ماه در آب نمک قرار داده تا در صورت آلودگی، میکروب‌های بیماری زا ازبین برود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل