سخت ترین ورزش زورخانه میل بازی است

به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگار ما به سراغ مربیان برجسته رشته پهلوانی که آخر هر هفته به شهرستان بافق برای سطح ارتقا بچه های زورخانه رحیم هدایت می آیند، رفته و با آنها گفتگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید.


“محمد اسماعیل رضوانی” گفت: از شهرستان میبد هستم.۱۳سال در رشته پهلوانی زورخانه و ده سال در شاخه میل بازی مربیگری می کنم. سخت ترین ورزش زورخانه میل بازی است که شامل دومیل، سه میل، چهار میل، پنج میل و شش میل بازی می شود.
وی افزود: میل بازی از دسته فعالیت هایی در زورخانه است که ممکن است ما در میان وسایل پدر و یا پدربزرگانمان، وسایل مخصوص به آن را دیده باشیم. در میل بازی، ورزشکار دو یا چند میل به وزن ۱تا۲ کیلو را بلند کرده و آن ها را با حرکات نمایشی به هوا پرتاپ کرده و دوباره آن را می گیرد.
وی ادامه داد: بچه های بافق خیلی با استعداد هستند و پشتکار عالی دارند به شرطی که ازآن ها حمایت شود.تمرینات در قالب برنامه های نمایشی مسابقه ای در نظر گرفته شده است تا رقابت در بین آنها زیاد شود.

استعدادهای هر فردی با هم متفاوت است
“محمدرضا سالاری” گفت: ۳۸ سال است که ورزش زورخانه فعالیت می کنم.۱۶سال مربی تیم های استان یزد و ۷سال که مربی تیم ملی بزرگسالان جمهوری اسلامی ایران هستم. در زمان قدیم بچه های کوپک را به زورخانه راه نمی دادند، چون پدرم به زورخانه می رفت و من همراه او می رفتم و از همان جا به این ورزش علاقمند شدم.
وی اظهار کرد: سطح تمرینات خوب است. استعداد بچه ها باهم فرق می کند و نمی شود توقع داشته باشیم که همه باهم به یک سطح برسند، باید صبرداشته باشند، برخی از آنها آمادگی کامل برای شرکت در مسابقات کشوری را دارند و عده ای ۲ الی ۳سال به تمرین مداوم نیازمند هستند.

افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

جاری شدن سیلاب و مسدود شدن برخی از جاده‌های استان یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل