سکه هایی از جانب روح ا… خمینی(ره)

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ “شهید سید علی اکبر حسینی شیطوری” رزمنده ای از یاوران خمینی کبیر، در روستای شیطور پا به عرصه وجود نهاد. عشق فراوان او به شرکت در جبهه های نبرد سبب شد در تیپ ۱۸ الغدیریزد، فنون نظامی را بیاموزد و رهسپار جبهه شود او سرانجام در منطقه شاخ شمیران مفقودالاثر گردید و پیکر مطهرش پس از سال ها به وطن بازگشت. در این شماره از هفته نامه خبرنگار ما به سراغ خانواده شهید والامقام” سید علی اکبر حسینی شیطوری” رفته و با برادر شهید ” سید حمزه حسینی شیطوری” گفتگویی انجام داده است؛ که در ادامه می‌خوانید:


” سید حمزه حسینی” گفت: “شهید سید علی اکبر حسینی شیطوری” فرزند اول خانواده بود. دوره ابتدایی تا سوم راهنمایی را در زادگاهش درس می خواند و برای ادامه تحصیل به بافق آمد و تا مقطع متوسطه درس خواند.

حضور در راهپیمایی ها علیه رژیم شاه

وی گفت: برادرم در امور کشاورزی و دامداری به پدر کمک می کرد. در دوران انقلاب به همراه خانواده در راهپیمایی های علیه رژیم شاه حضور داشت.
سید حمزه حسینی ادامه داد: شهید سید علی اکبر به خواندن نماز جماعت اهمیت بسیار می داد و همیشه برای ادای فریضه شرعی به مسجد زادگاهش می رفت و نماز خود را به صورت جماعت برگزار می کرد. او در زمینه برگزاری دعای کمیل و زیارت عاشورا و محافل و هیئت های عزاداری فعالیت داشت. همچنین احترام خاصی به والدین می گذاشت و از هوش و استعداد سرشاری برخوردار بود.
برادر شهید یکی از خاطرات ” شهید سید علی اکبر حسینی” از زبان هم رزم شهید این چنین بیان کرد: نزدیک سال تحویل بود و هم رزم ها سفره هفت سین را آماده کرده بودند. سکه در سفره هفت سین نبود. برادرم در جستجو سکه برای هفت سین بود. تا اینکه از طرف “سید رو ا…خمینی (ره)” هدیه ای برای رزمنده ها فرستاده شد. شهید سید علی اکبر؛ وقتی این هدیه را باز کرد در بین هدیه ها سکه هایی بود که او را بسیار خوشحال کرد و سکه ها را در سفره هفت سین قرار داد. سپس سال تحویل شد و رزمنده ها سال نو را به یکدیگر تبریک گفتند.

برادرم باز نگشت

وی افزود: قبل از اینکه برادرم به جبهه برود. خواب دیدم دوست برادرم ” بمانعلی خلیلی” در جبهه همراه برادرم است و در جنگ پای بمانعلی خلیلی زخمی شده و برگشته؛ اما برادرم باز نگشته است.
حسینی در خصوص شهادت شهید سید علی اکبر حسینی بیان کرد: ۱۰ فروردین ماه ۱۳۶۷ در شاخ شمیران به شهادت رسید. ابتدا به پدر و مادر خبر شهادت سید علی اکبر را نداده و او نیز مفقود الاثر گردید و پیکر مطهرش پس از سال ها به وطن بازگشت. سپس به زادگاهش انتقال پیدا کرد.
وی در پایان اظهار کرد: روستای شیطور(سبز دشت) جمعیت ثابت بیشتری نسبت به روستاهای دیگر نیز دارد. مشکل اصلی این روستا کمبود آب و جاده است که انشاا… با همت مسئولین به سر انجام برسد.

گزارش: حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش