موکب ها نقطه ثقل فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی حماسه حسینی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ هیئت منتظران ظهور آقا امام زمان(عج) از سال ۱۳۷۸ با همت و همراهی اهالی کوی باغ بهشت بافق تأسیس گردید و تاکنون در مناسبت های مختلف نسبت به پرپایی مجالس مولودی خوانی و روضه خوانی فعالیت نموده و همچنین این هیئت هر ساله در چند مرحله اقدام به تهیه بسته های معیشتی و اقلام ضروری جهیزیه جهت نیازمندان اقدام می نماید؛ از جمله دیگر اقدامات هرساله این هیئت فرهنگی و مذهبی برنامه ریزی و راه اندازی کاروان های زیارتی و سیاحتی؛ ازجمله عراق در ایام اربعین،مشهد مقدس ،قم ،تهران،جمکران ، کرمان و اصفهان می باشد و در فعالیت های ورزشی نیز در رشته کوهنوردی و فوتسال فعالیت دارد. با “علی محمد رهنما” مسئول این هیئت گفتگویی انجام دادیم.

افق کویر: هدف از برگزاری موکب در جنب بانک ملت واقع در بلوار وحشی بافقی چیست؟
«راه اندازی موکب» یکی از تجربه‌های ناب فرهنگی عراق بود که در ایام اربعین، به ایران منتقل شد. اگر چه ترجمه فارسی «موکب» را (حرکت دسته جمعی، کاروان، دسته و …) ذکر کرده‌اند؛ اما این روزها موکب معنای متفاوت‌تری به خود گرفته است. «موکب» محلی است که در آن عده‌ای با مسئولیت‌های مختلف؛ اما مرتبط و تشکیلاتی، با هدف تعظیم شعائر حسینی و خدمت به عزاداران ابا عبدا… (ع) گرد هم جمع می‌شوند و خدا را شکردر جای جای شهر، سال به سال در حال افزایش هستند و هر یک از آن ها نقطه ثقل فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی حماسه حسینی مناطق قرار می‌گیرند. این هیئت نیز نسبت به برپایی موکب در مناسبت های مختلف اقدام نموده است.
افق کویر: با توجه به زیبایی خاصی که این موکب دارد چگونه به فکر ساخت این موکب افتادید و چقدر هزینه شد؟
هیئت تصیم گرفت در مناسبت های مختلف نسبت به پرپایی موکب اقدام نماید و برای خدمت رسانی هر چه بهتر به مردم نسبت به طراحی و ساخت این موکب اقدام نمود. در مدت ۲ ماه در روز عید غدیر امسال به بهره داری رسید و جا دارد از کلیه عزیزانی که در طراحی و ساخت ما را یاری نموده اند تقدیر و تشکر نماییم .ضمنا این سازه به گونه ای طراحی شده که توسط چرخ به راحتی قابل جابجایی و دارای کلیه امکانات می باشد و جهت تهیه وسایل لازم برای ساخت، بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان هزینه شده است .

افق کویر: چه خدماتی در این موکب انجام می شود؟
از اول تا سیزدهم محرم موکب با کمک خیرین و همت و همراهی اعضاء محترم هیئت منتظران ظهور آقا امام زمان(عج) نسبت به پذیرایی(شربت ، چای ،کیک،آش،غذای نذری) از عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدا… الحسین(ع)اقدام نموده است.

افق کویر: از آنجایی که شما عهده دار هیئت منتظران ظهور هستید چه فعالیت هایی در این هیئت صورت می گیرد؟
همانگونه که در ابتدا نیز ذکر کردم هیئت در فعالیت های فرهنگی و مذهبی فعال می باشد در مناسبت های مختلف نسبت به پرپایی مجالس مولودی خوانی و روضه خوانی فعالیت می نماید و همچنین این هیئت در چند مرحله اقدام به تهیه بسته های معیشتی و اقلام ضروری جهیزیه جهت نیازمندان نموده است . هرساله در مناسبت های فرهنگی و مذهبی هیئت برنامه ریزی و راه اندازی کاروانهای زیارتی و سیاحتی؛ ازجمله عراق در ایام اربعین،مشهد مقدس ،قم ،تهران،جمکران ، کرمان و اصفهان دارد؛ همچنین در فعالیت های ورزشی نیز در رشته کوهنوردی و فوتسال مقام های کسب نموده است.

افق کویر: چقدر هیئت شما در آگاهی بخشی به جوانان در برابر هجمه های فرهنگی؛ مانند شبهات در فضای مجازی کار کرده است؟
دراین مقطع سنى، علاقه به انجام کارهاى جمعى و اموراجتماعى از شدت بیشترى برخوردار است. با توجه به حضور فعال شبکه های اجتماعی متعدد در فضای مجازی، این هیئت بستر مناسبى براى نوجوان وجوان، فراهم نموده تا بتواند در قالب گروهها و اجتماعات مختلف به انجام فعالیت هدفمند بپردازند( گروه سرود، تواشیح، نمایش، نشریه دیوارى، ورزش و…) تا این پتانسیل بالقوه آنان به انحراف کشیده نشود و از آسیب های جدی جلوگیری خواهند شد.

افق کویر: چه انتظاری از مسئولین دارید؟
هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ به‌‌خصوص در طول تاریخ تشیع در ایران، عامل اصلی گسترش فرهنگ اسلامی در بین مردم و نهادینه کردن آن بوده‌‌اند و انتظاری که از مسئولین داریم ما را در این امر یاری کنند
افق کویر: چه صحبتی با همشهریان دارید؟
از همشهریان عزیز که همیشه همراه ما بودند تقدیر و تشکر می نمایم. در پایان از همه عزیزانی که هیئت منتظران ظهور آقا امام زمان(عج) را در اجرای برنامه ها در مناسبت های مختلف همراهی نمودند تقدیر و تشکر فراوان دارم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش