مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق: ۳۲ کلاس ابتدایی و تعداد زیادی متوسطه اول بدون معلم است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ خبرنگاران به مناسبت بازگشایی مدارس با رییس اداره آموزش و پرورش بافق گفتگو نمودند که در ادامه می خوانید:
“سید جواد میرجعفری” رییس اداره آموزش پرورش بافق؛ در پاسخ به این سوال که ” آیا این موضوع صحت دارد؛ که برخی از مدیران مدارس تا قبل از دریافت شهریه کتاب به دانش آموزان تحویل نمی دهند؟” گفت: با هر کدام از مدیران که پیرامون این موضوع صحبت شد، بیان نمودند که این مطلب صحت ندارد.
در مدارس عادی و دولتی مدیران نباید هیچ مبلغی با عنوان شهریه دریافت کنند
وی بیان کرد: برای کمک هزینه تحصیل در مدارس خاص شهریه تصویب شده است؛ که هم مصوب یزد و تهران می باشد یا مدارس هیئت امنایی(شاهد،نمونه) مبلغی جهت شهریه مصوب گردیده است.
وی افزود: در مدارس عادی و دولتی چیزی به عنوان شهریه نداشته و مدیران نباید هیچ مبلغی با عنوان شهریه دریافت کنند؛ اما می توانند به عنوان قبوض هدیه از طرف انجمن اولیاء و مربیان مدرسه، از طریق کمک های مردمی، کمک هزینه درسی و … دریافت کنند.
وی عنوان کرد: برخی از مدارس برنامه ای تدوین کرده اند، تقویم های اجرایی برای آموزش و پرورش مدارس ایجاد نمودند که این هزینه ها مشخص است؛ مثلا به منظور برگزاری اردو برای دانش آموزان برنامه ریزی هایی صورت می گیرد که باید با هماهنگی با والدین این امر صورت بگیرد، آزمون های هماهنگ تستی و کلاس های فوق برنامه این مجوز به مدارس داده شده است که از طریق انجمن اولیا و مربیان، کمک های مردمی یا قبوض هدیه به مدرسه انجام بگیرد و مقید نمودن والدین به پرداخت شهریه کار درستی نیست. وی تصریح کرد: هزینه کتاب و بیمه هزینه جداگانه ای می باشد که باید پرداخت شود؛ حتی هزینه کتاب را برای خانواده های با توان مالی پایین یا بی بضاعت به مدارس ابلاغ شده تا به ما اعلام نمایند تا کمک به این خانواده ها صورت بگیرد.

پنج مدرسه جدید در سال جاری
وی تصریح کرد: مدرسه آینده سازان چغارت که به صورت ۱۲ کلاسه طراحی شده است و فعلا ساختمان مدرسه ساخته شده و دانش آموزان به سر کلاس رفته اند و حیاط سازی و سرویس های بهداشتی ساخت آن شروع شده است که انشاا… اعتبار آن هر چه زودتر توسط شهرستان تامین شود و تا نیمه آبان ماه آماده برای بهره برداری شود هرچند که کلاس های درس آغاز شده است حیاط فعلا خاکی است؛ البته زیر سازی و زیر کوبی آن انجام شده است.
وی در مورد مدرسه (برکت) شهید شاهپورزاده گفت: ساختمان و تجهیزات آماده شده است و کلاس های آموزشی شروع شده و مشکل حیاط دارد؛ که مقرر گردید پیمانکارکامل کند که انشاا… تا پایان مهرماه کار حیاط تمام می شود.
وی در ادامه بیان کرد: سال جاری پنج مدرسه جدید داشته که مدرسه سردار شاهپورزاده با ۱۷۰ دانش آموز تراکم مدرسه خادمیان را کمتر کرده است و دبستان شهید اکرمی با ۱۰۰ دانش آموز در شهرک امام حسین(ع) با ۳کلاس ، دبیرستان دوره اول ریحانه در منطقه مسکن مهر در خیابان عدالت؛ مدرسه شاهد غدیر که به مدرسه آینده سازان منتقل شده و مدرسه قبلی دبیرستان دخترانه نوبت اول ریحانه شد که با ۵ کلاس و با ظرفیت بسیار بالایی شروع به کار کرده و هیچ مشکلی هم ندارد و تجهیزاتش هم آماده بود.
وی افزود: هنرستان کارو دانش شهدای دانش آموز هم در جوار هنرستان کارودانش تلاش شروع شده و در آخر مهر ماه آماده می شود که دانش آموزان در مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) به مدت یک ماه کلاس های تئوری و کارگاهی را می گذرانند تا مدرسه اواسط آبان ماه آماده بشود که دانش آموزان نیز منتقل شوند.

تعداد ۱۵ کلاس به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شده است
وی تصریح کرد: تعداد ۱۵ کلاس به مجموعه آموزش و پرورش اضافه شده است و از ماده ۲۸ که ۱۲تا سهمیه آموزگار در مقطع ابتدایی داشته ۵ نفر جذب شده اند؛ از ماده ۲۸ دبیری که ۳۴ تا سهمیه داشته ۷تا۹نفر به مرحله مصاحبه و گزینش رسیده اند که تا پایان مهرماه کارخود را شروع خواهند کرد.
وی در پاسخ به این سوال که ” کمبود معلم را چگونه جبران نموده اید؟” گفت: هنوز کمبود است و تعدادی ازکلاس های دوره ابتدایی هنوز خالی است و تعدادی از کلاس ها را با حضور معاونین تشکیل داده که بچه ها از درس عقب نیافتند.
وی افزود: بسیاری از مدارس فاقد معاون هست که یک امر مهم هست و امیدواریم بعد از جذب ماده ۲۸ فکری برای معلمان خرید خدمات بردارند و اداره کل پیگیر این موضوع است.

۳۲ کلاس ابتدایی و تعداد زیادی متوسطه دوره اول بدون معلم است
وی در ادامه بیان کرد: ۳۲ کلاس ابتدایی و تعداد زیادی متوسطه دوره اول بدون معلم است و کلاس هایی که تکمیل شده از ایثار و کمک و همیاری بازنشستکان و پیشکسوتان تکمیل شده که برای متوسطه دوره اول هنوز قادر به برنامه ریزی برای معلم ها نشده ایم.

تعهد اخلاقی می دهم که به اندازه همان ساعاتی که کمبود بوده کلاس‌های تقویتی برای دانش آموزان برگزار شود
میرجعفری اولیا را به صبر و حوصله و بردباری دعوت نمود و گفت: تعهد اخلاقی می دهم که کلاس هایی که الان معلمانشان دیر آمده اند یا کسری معلم دارند به اندازه همان ساعاتی که کسری بوده کلاس های تقویتی برای دانش آموزان برگزار خواهد شد و سال گذشته برای جابه جایی مدرسه ۲۲ بهمن به تعهدم عمل کردم و در سال جاری نیز کل ساعاتی که از دانش آموزان کسر شده به صورت جهادی با معلمین برگزار خواهد شد.
رییس اداره آموزش و پرورش تصریح کرد: همه کسری معلم به عهده من نیست می بایست از قبل برنامه ریزی های لازم صورت می گرفته که کار به اینجا نکشد.

مقایسه تعداد معلم های مهریز و بافق با تعداد مساوی دانش آموزان
وی بیان کرد: آموزش و پرورش در حال رشد است. از یک طرف تراکم دانش آموزان بالا رفته و مهاجرت موجب افزایش تعداد دانش آموزان شده است و درصد آن نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرده است. شهرستان بافق با ۱۳ هزار دانش آموز با۷۰۰ نفر کادر مدیریت می شود ولی مهریز با ۱۳هزار دانش آموز با هزار و پنجاه معلم مدیریت می شود و کسری زیاد است.
وی در ادامه افزود: برنامه ریزی بوده و به وزارت خانه هم اعلام شده و مسئولان پیگیر هستند و به مشکلات واقف هستند از لحاظ کسری نیرو، کمبود فضای آموزشی با تراکم حدود ۳۵ درصد حتی در برخی دبیرستان ها تراکم ۴۲ نفره دارد و کلاس ها کوچک بوده و کمبود نیروی انسانی داشته ، کسری تجهیزات بسیار حاد است. که شکر خدا تجهیزات اولیه دانش اموزان مثل صندلی، تخته، میز و صندلی آموزگار حل شده است. اما باز کمبودهایی وجود دارد یک سری از مدارس تخته هوشمند ندارند و مهم ترین مشکل بعد از میز و صندلی ، دستگاه کپی و پرینت مدارس است؛ که مدارس در این خصوص با مشکل زیادی مواجه هستند . سال گذشته تعدادی توسط فرمانداری تهیه شد و خیلی در مدارس با کمبود تجهیزات روبرو بوده که قول هایی داده شد؛ که از طریق مسئولیت های اجتماعی شهرستان جبران بشود.

کمبود ۴۰ نفر خدمتگذار در مدارس
وی تاکید کرد: مشکل خدمتگذار بسیار حاد است جدا از خرید خدماتی که حدود ۱۷ نفر هستند ۲۵ آموزشگاه خدمتگذار ندارند و امسال ۱۷ نفر هم جذب نشدند که حدود ۴۰ نفر خدمتگذار کمبود داشته و باید قضیه حل و فصل شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش