کمبود پرستار باعث افزایش نارضایتی مراجعین می‌شود

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ یک پرستار علاوه بر کسب دانش و مهارت در رشته‌ی خود از نظر روحی نیز باید روحیه‌ای حمایت کننده، مسئولیت پذیر و دلسوز نیز داشته باشد و برای گرامیداشت این روز در ایران روز ولادت حضرت زینب (س) را به نام روز پرستار نامیده‌اند و خبرنگار افق کویر به مناسبت روز پرستار ( ۲۸ آبان ماه) با دو تن از پرستاران شهرستان گفتگو نموده است که در ادامه می خوانید:
“شهین دانشی” گفت: ۲۶ سال است که در بیمارستان ولیعصر(عج) به عنوان پرستار مشغول به کار هستم و به علت علاقه زیاد به شغل پرستاری این رشته را انتخاب کردم.
وی بیان کرد: یک فرد وقتی وارد شغل پرستاری می شود باید مسئولیت پذیر باشد و به گونه ایی رفتار کند که بیمار به وی اعتماد داشته و در کنار مسئولیت پذیری اخلاق نیکو نیز داشته باشد و من رشته پرستاری را به کسانی که به این شغل علاقمند هستند توصیه می کنم.
وی افزود: مهمترین عامل موثر در ارتباط بیمار با پرستار در مرحله اول این است که بیمار پرستار را محرم خود بداند بنابراین پرستار با برخورد مناسب ، خوش رفتاری وگوش دادن به صحبت های بیمار و برقراری ارتباط با وی مشکلات و نیازهای بیمار را تشخیص داده و بهترین برنامه درمانی را تنظیم نماید.

خوش اخلاق و خوش برخورد بودن از اصلی ترین ویژگی یک پرستار خوب است
وی عنوان کرد بهبودی بیماران و ترخیص با روی خوش بیمار از بیمارستان از شیرین ترین لحظات و خاطرات من است.
وی با بیان این مطلب که یکی از مشکلات در زمینه پرستاری کمبود نیروی انسانی است؛ گفت: به دنبال کمبود نیروی انسانی در کلیه نوبت‌ها سطح کیفیت خدمات پرستاری کاهش یافته و در پی آن باعث افزایش نارضایتی مراجعین می‌شود، لذا از مسئولین تقاضا دارم جهت رضایت مردم و بالا رفتن سطح خدمات پرستاری معضل کمبود پرستاردر کلیه بیمارستان های سطح کشور را حل نموده و از طرفی فشار کاری پرستاران در حین نوبت کاهش یافته و مراجعه کنندگان با رضایت کامل و دعای خیر بیمارستان را ترک نموده و خوشحالی برای همه به ویژه پرستاران به ارمغان بیاورند.
” اکرم مقنی پور” با ۱۵ سال سابقه کار در بیمارستان ولی عصر (عج) شهرستان بافق گفت: شغل پرستاری را با انگیزه کمک به نیازمندان و افراد بیمار که نیاز به رسیدگی دارند، انتخاب کرده ام.
وی در پاسخ به این پرسش که ” یک پرستار نمونه چه ویژگی باید داشته باشد؟” گفت: یک پرستار خوب ویژگی‌های زیادی باید داشته باشد، خوش اخلاق ، خوش برخورد بودن از اصلی ترین ویژگی ها است و مسئولیت پذیری، وجدان کاری و همچنین داشتن مهارت علمی وتخصصی نیز از واجبات این کار می باشد.

عامل موثر در برقراری ارتباط بیمار و پرستار درک متقابل است
وی عامل موثر در برقراری ارتباط بیمار و پرستار را درک متقابل دانست و بیان کرد: همانطور که پرستار شرایط بیمار را درک می‌کند بیمار و همراهان نیز سختی ‌کار پرستار را مد نظر داشته باشند.
وی در پاسخ به این پرسش که “آیا شغل پرستاری را به دیگران توصیه می کنید؟” عنوان کرد: بله صد در صد، البته به کسانی که ویژگی صبوری و مسئولیت پذیری را در خود می بینند.
وی با بیان این مطلب که خاطرات شیرین در این شغل نیز زیاد است، گفت: زمانی که بیماری بعد از عملیات احیاْ به زندگی بر می‌گردد، از بهترین خاطرات کاری هر پرستار است.
وی در ادامه بیان کرد: خستگی جسمی، قرار گرفتن در معرض انواع بیماریها، ارتباطات تنش زا و … از جمله چالشهایی است که یک پرستار با آن روبرو است.

پرستار را مسئول تمام مشکلات و کمبود ها می‌دانند
وی مشکلات شغل پرستاری را اینگونه عنوان کرد: بی احترامی و گاهی توهین هایی که از جانب بیمار و همراهان به پرستار می‌شود و پرستار را مسئول تمام مشکلات و کمبود ها می‌دانند و همچنین حجم کاری زیاد و درآمد پایین از جمله این مشکلات هست.

مسئولین به وعده های خود نسبت به پرستاران عمل کنند
وی از مسئولین در خواست کرد: به وعده های خود نسبت به پرستاران عمل کنند تا شور و انگیزه خدمت در پرستاران صد چندان شود.
وی در پایان روز پرستار را به همه همکاران و پرستاران تبریک گفت و برای آنها آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

صدای افق

چرا مسئولین شهرداری به فکر مردم نیستند! بیش