کسب رتبه های اول کشوری مدیریت مهد شکوفه وپیش دبستانی بهاران

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ اولین مهد خصوصی” مهد شکوفه” در بافق آغاز به فعالیت نمود و درسال ۱۳۹۰ پیش دبستانی “بهاران” تأسیس شد که هم ‌اکنون در مرکز بهاران مشغول به خدمت هست. این مرکز کودکان ۴ تا ۶ سال را در قالب ۳ کلاس پذیرفته است، در حال حاضر، ۶۲ نوآموز در پیش دبستانی مشغول به یادگیری هستند و کودکان تحت آموزش همه جانبه می‌باشند. ” مریم محمد علیزاده” مدیر و مؤسس آموزشگاه بهاران حدود ۱۸ سال است که مؤسسه ای به نام ” سایبان رحمت” را نیز به ثبت رسانده که این کانون به عنوان کانون همیاری مهد های کودک است و مهد کودک های دیگر را در همه زمینه ها ، مدیران مهد و همکاران خود را درحد توان و بدون هیچگونه وجه دریافتی ( در راه رضای خدا) همراهی و راهنمایی می نماید. درحال حاضر نماینده مهدهای کودک در استان یزد و کانون کشوری (تهران ) می‌باشد. وی شاعر بوده و دو اثر در موضوع ” عاشقانه های کودکانه” برای کودکان و یک کتاب دیگر برای مادران به نام ” مهارت های زندگی و کیفیت زندگی کاری” به چاپ رسانده است. خبرنگاران ما در ادامه با ” مریم محمد علیزاده” گفتگو نمودند که در ادامه می خوانید:

اولیا و مربیان مکمل یکدیگر هستند
وی عنوان کرد: اولیا و مربیان هر دو مکمل یکدیگر هستند و در امر آموزش و تربیت کودکان سهیم ومسئول هستند.
وی اضافه کرد: ارتباط میان مربیان و مادران مانند سیمی یا رشته‌ای که به مادران و مربیان وصل می باشد که اگر از هر سوی این رشته قطع شود قطعا تاثیرات نامطلوبی در امر آموزش و تربیت برای کودکان خواهد داشت و تربیت بچه ها گاها دچار لطمه خواهد شد. به نظر بنده برای حل و فصل برخی از مسائل و مشکلات تربیتی،آموزش، عواطفی و…. ارتباط بین اولیا و مربیان برقرار گردد.
وی یادآور شد: در فضای مجازی به اولیاء اطلاع رسانی های لازم انجام می شود و همچنین با توجه به شناخت و ویژگی‌های شخصیتی یا روحی مادران ارتباط به صورت رسمی یا غیررسمی و حضوری یا تلفنی و در فضای مجازی درگروه های که خود ایجاد نموده و با اولیاء در ارتباط و تبادل نظر بوده، ضمنا پیش دبستانی بهاران هر ماه جلسات انجمنی را پیرامون مسائل مرتبط با فرزندان در مهد برگزار می کند مثلاً، مناسبت هایی، روز مادر و روز پدر،شب یلدا ،تولد نوآموز و … اینگونه هماهنگی ها نیاز به جلسات هم اندیشی مادران و همکاری آن ها می باشد، زیرا نظرات و پیشنهادهای به ویژه همکاری والدین با مهد برای بنده بسیار ارزشمند و قابل احترام می باشد و از همین جا از همکاری صمیمانه والدین گرامی که فرزندان آنان در پیش دبستانی بهاران تحت تعلیم وتربیت می باشند، کمال قدرانی و تشکر را دارم.

آموزش های دینی و قرآنی به صورت شعر و نمایش
وی در ادامه به برخی از خدمات ارائه شده در پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: آموزش قرآنی و روخوانی و حفظ قرآن کریم بیشتر بصورت نمایش و قصه برای نوآموزان اجراء می شود و همچنین آموزش مفاهیم ریاضی و علوم، مفاهیم اجتماعی و فرهنگی، مفاهیم دینی و مذهبی، آموزش امام شناسی و آشنایی باچهارده معصوم (ع) و اهل بیت (ع) نیز به زبان کودکانه و درحد فهم و درک آن ها ارائه می شود مثلا شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را در قالب نمایش برای کودکان اجرا می نمایم و با زبان کودکانه داستان زندگی ائمه را برای کودکان درحد درک و فهم بیان نموده و همچنین داستان دیگر امامان معصوم (ع) را برای آن ها بیان می شود و الفبای فارسی به صورت شعر و آوا شناسی وتصویری آموزش داده می شود.

حفظ سنت ها و رسومات ارزشمند میراثی گذشتگان به آیندگان
وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند؛ کودکان ارزشمند ترین سرمایه های آینده ایران عزیزمان هستند، چه خوب است مهدکودک ها درکنار آموزش‌های لازم و مربوطه، بازی های اصیل ایرانی هم مانند لی لی بازی، قایم باشک و… آشنا نمایم، به همین منظور تعریف کردن بعضی از قصه‌های و بازی های قدیمی و ایرانی و همچنین معانی ضرب المثل ها آموزشی و ارزش های تربیتی گذشتگان مانند حفظ گویش و لهجه و نوع پوشش هر قوم، احترام به والدین و بزرگترها. شناخت فرهنگ عامیانه ایرانی ها و رسومات آن ها و شهرما درگذشته، چرا که سنت ها و ارزش های اخلاقی، معنوی، ازگذشتگان و قدیم سرمایه ای است در دستان ما که باید آن را حفظ کنیم تا به آیندگان برسد، بازی و نمایش به کودکان می باشد نقاشی و کاردستی که بیشتر با وسایل دورریختنی و خلاقانه به کودکان آموزش داده می شود.
وی عنوان کرد: بازی های شاد گروهی در فضایی پر از نشاط و تحرک و اردوهای درون شهری ،بازدیدهای کودکان از مکان های تفریحی، تاریخی و فرهنگی، در برنامه های مرکز بهاران است. یکی دیگر از آموزش های پر طرفدار و آموزنده و موثر برای رشد همه جانبه کودکان. بالابردن اعتماد به نفس و عزت نفس است. برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت‌های زندگی تربیتی برای نوآموزان در پیش دبستانی بهاران است. که خدا را شکر، هرساله اینگونه کارگاه ها مورد توجه و استقبال والدین عزیز قرار می گیرد.
ادامه دارد….

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

آوای خوش عشق

ای رویش بینایی ای سرو خوش آزاد ای