اگر فرماندار بافق بودم…

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ خبرنگاران افق کویر از شهروندان خواستند که این جمله” اگر من فرماندار شهرستان بافق بودم…” را کامل کنند برخی از شهروندان تمایلی به کامل کردن این جمله نداشته و برخی نیز پاسخ دادند که در ادامه به نظر شما خوانندگان گرامی می رسد.
“رویا فتاحی” گفت: اگر فرماندار بودم غیربومی ها را از شهر بیرون می کردم به هر کجا که نگاه می کنیم از معدن تا راه آهن و غیره، غیر بومی ها مشغول به کار هستند.

بر مدارس نظارت بیشتری داشتم که معلم بهداشت جایگزین معلم ریاضی نشود
وی در ادامه بیان کرد: برای پذیرش معلم در مدارس نظارت بیشتری را اعمال می نمودم که معلم بهداشت جایگزین معلم ریاضی نشود و این موضوع خیلی مهم است، معلم باید سواد لازم جهت ارائه مطالب را به دانش آموزان داشته باشد.

از مسئولین ادارات گزارش کار و وضعیت امور را می گرفتم
یکی دیگر از شهروندان افزود: اول صبح یا در ساعت پایانی ساعت کاری برای سرکشی سرزده از ادارات به آنجا می رفتم و از مسئولین آن ادارات گزارش کار و وضعیت امور را می گرفتم.
“فائزه اقتداری” اضافه کرد: اگر فرماندار بودم یک بوستان مناسب برای کودکان در هر محله ای ایجاد می کردم.

مشکل بیکاری جوانان را اولویت قرار می دادم
وی در ادامه بیان کرد: مشکل بیکاری جوانان را در اولویت قرار می دادم و برای تربیت و آموزش فرزندان فکری می اندیشیدم و کیفیت مدارس را مورد ارزیابی قرار داده و بازسازی آن را در اولویت قرار می دادم؛ برخی مدارس دانش آموزان امنیت جانی ندارند و برخی نیز ساختمانش تکمیل نشده است که این باعث نارضایتی شهروندان می شود.
” رضا ” جوان ۳۴ ساله گفت: اگر من فرماندار بودم؛ زمانی که معادن و شرکت ها نیروی کار می خواهند به جمع مردم می رفتم و شرایط پذیرش را عنوان می کردم و از متقاضیان ثبت نام می نمودم اگر بومی ها شرایط ثبت نام یا تمایل به ثبت نام نداشتند واضح بیان می کردم که این شرایط بوده و استقبالی نشده است و باید نیروی غیربومی استخدام گردد. در این صورت اگر غیربومی هم در شهر به کار گرفته بشود، دیگر شهروندان نخواهند گفت؛ چرا غیربومی ها در شهر زیاد شده اند و از افراد بومی استفاده نمی شود و اگر هم گفته شود، فرماندار و مسئولین حرفی برای گفتن خواهند داشت.

اگر فرماندار بودم تبعیضی بین محله های مختلف قائل نمی شدم
“دهقان زاده” بیان کرد: اگر فرماندار بودم هر روز هفته را به یک بخش اختصاص می دادم و بخشدار را فرا می خواندم تا وضعیت مشکلات بخش را بررسی کنیم و از پیشرفت طرح ها گزارش وضعیت بگیرم و تبعیضی بین محله های مختلف قائل نمی شدم.

گشت و بازرسی نامحسوس انجام می دادم
وی اضافه کرد: به بهانه انجام امور خرید و کارهای روزمره زندگی هر روز گشت و بازرسی نامحسوس انجام می دادم.
جوان ۲۷ ساله دیگر افزود: اگر من فرماندار بودم، خیابان شیخ محمد تقی را دو طرفه می کردم. این خیابان مهمی در شهر است چون مسافری که وارد شهر می شود اول از این خیابان عبور می کند و این خیابان؛ به ویژه در ظهر، همزمان با تعطیل شدن مدارس ترافیک زیادی بر آن حاکم می شود.

انتقادات ناصحانه و دلسوزانه مردم را با روی گشاده می پذیرفتم
مرد میان سال ۵۰ ساله گفت: اگر فرماندار بودم برای نمازمغرب و عشا در مساجد حضور می یافتم و حداقل ۲بار در ماه در نمازجمعه شرکت می کردم و انتقادات ناصحانه و دلسوزانه مردم را با روی گشاده می پذیرفتم و به انتقادات یا شبهه افکنی آنان پاسخ کتبی منطقی می دادم.

عطایش را به لقایش می بخشیدم
یکی از کاسبان شهر گفت: اگر فرماندار بودم و می دیدم باید با زد و بند و معامله کار کنم و موقعیتم با این روش حفظ می‌شود، آنرا می بوسیدم و عطایش را به لقایش می بخشیدم، سعی می کردم کمتر قول دهم و اگر قولی دادم توان انجامش را داشته باشم.

حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مسئولین چَشم چَشمی گفتند و خبری از آن ها نشد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در پی